Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 - ABT] Tłoczek zacisku hamulcowego tył

ODPOWIEDZ
kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

[80 B4 - ABT] Tłoczek zacisku hamulcowego tył

Post autor: kerpen_rp » 23 lut 2010, 08:53

Witam, mam pytanie, czy można wymienić tłoczek zacisku hamulcowego z tyłu bez wymontowania zacisku? Czy trzeba go wykręcać, czy wystarczy pompować pedałem hamulca i tłoczek sam wyjdzie? Czytałem post o regeneracji zacisków, ale nie znalazłem tam odpowiedzi na moje pytania. Problem jest tego typu, że blokuje się prawy tylny zacisk i tarcza się grzeje. Tłoczek wykręca się bardzo ciężko i myślę, że jest on przytarty i nie odbija spowrotem. Mechanizm ręcznego działa i nie ma wycieków. Czy wymiana tłoczka może w tej sytuacji pomóc. Proszę o rady. Dziękuje i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2010, 09:24 przez kerpen_rp, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 23 lut 2010, 09:06

kerpen_rp, na początek popraw proszę nazwę tematu. Zastosuj odpowiedni tag.

A odnośnie Twojego pytania to tłoczek można wycisnąc jak piszesz pompując pedałem hamulca, można go wykręcić. Całkiem możliwe że dostało się coś pod osłonę i się przyciera.
Wymiana tłoczka może pomóc.

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 23 lut 2010, 09:26

Dzieki za odpowiedź. Temat poprawiłem, dawno nie pisałem i z pospiechu ta wpadka. A mam jeszcze jedno pytanie. Te tłoczki powinny się wykręcać w miarę lekko, bo mój idzie bardzo ciężko i nie wiem, czy tak ma być?

Awatar użytkownika
azev17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 24 sie 2007, 16:19
Lokalizacja: Jasło/podkarpacie

Post autor: azev17 » 24 lut 2010, 11:02

kerpen_rp pisze:Dzieki za odpowiedź. Temat poprawiłem, dawno nie pisałem i z pospiechu ta wpadka. A mam jeszcze jedno pytanie. Te tłoczki powinny się wykręcać w miarę lekko, bo mój idzie bardzo ciężko i nie wiem, czy tak ma być?
Witam
Na to pytanie Ci nie odpowiem, ale powiedz mi czy jak wyciagniesz tłoczek i rozumiem ,że nie bedziesz odpinał przewodu doprowadzającego płyn hamulcowy, to potrzebne jest odpowietrzanie układu??, bo ja mam sie wlasnie zabierac za taką robótke jak ty

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 24 lut 2010, 11:50

Potrzebne bezwzględnie i to trzeba dobrze odpowietrzyć. Ja to robiłem wczoraj i musiałem drugi raz odpowietrzyć, bo hamulec był "gumowy". Jeżeli będziesz wymieniał tłoczek, wymontuj cały zacisk, to niewiele roboty, a bez tego to męka. Ciężko założyć osłonę tłoczka i wogóle inna robota jak zacisk jest na wierchu.

Awatar użytkownika
jacekku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 331
Rejestracja: 17 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: jacekku » 24 lut 2010, 11:51

Odpowietrzenie jest koniczne. Co do tłoczka to bynajmniej u mnie ręką się nie wkręci, trudno powiedziec jak cieżko to idzie można by powiedzieć ze "srednio ciężko".
Dzieki za poprawienie mnie bo już bym kolegę w błąd wprowadził
Ostatnio zmieniony 24 lut 2010, 12:12 przez jacekku, łącznie zmieniany 1 raz.

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 24 lut 2010, 11:54

Jak to odpowietrzanie nie jest konieczne. Przecież jak wyjmiesz tłoczek to troche płynu wycieknie i układ się zapowietrzy. Moim zdaniem nie ma opcji, żeby nie odpowietrzać.

Awatar użytkownika
azev17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 24 sie 2007, 16:19
Lokalizacja: Jasło/podkarpacie

Post autor: azev17 » 24 lut 2010, 13:38

kerpen_rp pisze:Jak to odpowietrzanie nie jest konieczne. Przecież jak wyjmiesz tłoczek to troche płynu wycieknie i układ się zapowietrzy. Moim zdaniem nie ma opcji, żeby nie odpowietrzać.
Jak to sie odpowietrza?, i wszytskie kola czy tylko to koło którego robiłem?

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 24 lut 2010, 13:46

Ja najpierw odpowietrzyłem to koło, które robiłem (prawy tył), ale tak jak pisałem, hamulec był zapowietrzony. Potem odpowietrzyłem wszystkie koła, zaczynając od najdalszego pompie hamulcowej. Jeżeli masz ABS, włącz zapłon przy odpowietrzaniu. Kup sobie płyn, bo trzeba dolewać w trakcie odpowietrzania.

Awatar użytkownika
azev17
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 24 sie 2007, 16:19
Lokalizacja: Jasło/podkarpacie

Post autor: azev17 » 24 lut 2010, 14:10

kerpen_rp pisze:Ja najpierw odpowietrzyłem to koło, które robiłem (prawy tył), ale tak jak pisałem, hamulec był zapowietrzony. Potem odpowietrzyłem wszystkie koła, zaczynając od najdalszego pompie hamulcowej. Jeżeli masz ABS, włącz zapłon przy odpowietrzaniu. Kup sobie płyn, bo trzeba dolewać w trakcie odpowietrzania.
No mam ABS,czyli cały czas podczas odpowietrzania ma by włączony zapłon?
Czyli odpowietrzyc wpierw to koło które robiłem, tez prawy tył u mnie.
Odpowietrzanie robi sie napewno we dwóch.
Cyli tak:
Zaczyna sie pompowaniem pedałem hamulca, zatrzymuje sie w pozycji wcisnietej, druga osoba odkreca odpowietrznik i spuszcza płyn, nastepnie zakreca sie i znowu zaczyna pompowac i tak do skutku az zejdzie powietrze, dobrze to opisalem?

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Re: [80 B4 - ABT] Tłoczek zacisku hamulcowego tył

Post autor: rczopik2 » 24 lut 2010, 18:11

kerpen_rp pisze:Witam, mam pytanie, czy można wymienić tłoczek zacisku hamulcowego z tyłu bez wymontowania zacisku? Czy trzeba go wykręcać, czy wystarczy pompować pedałem hamulca i tłoczek sam wyjdzie? Czytałem post o regeneracji zacisków, ale nie znalazłem tam odpowiedzi na moje pytania. Problem jest tego typu, że blokuje się prawy tylny zacisk i tarcza się grzeje. Tłoczek wykręca się bardzo ciężko i myślę, że jest on przytarty i nie odbija spowrotem. Mechanizm ręcznego działa i nie ma wycieków. Czy wymiana tłoczka może w tej sytuacji pomóc. Proszę o rady. Dziękuje i pozdrawiam.
Ruch porwotny tłoczka może być znacznie ograniczony przez uszkodzone przewody elastyczne. Podobno robią się w nich bomble od wewnątrz i płyn nie chce się cofać.

kerpen_rp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 08 mar 2009, 11:51

Post autor: kerpen_rp » 25 lut 2010, 08:05

azev17 pisze:
kerpen_rp pisze:Ja najpierw odpowietrzyłem to koło, które robiłem (prawy tył), ale tak jak pisałem, hamulec był zapowietrzony. Potem odpowietrzyłem wszystkie koła, zaczynając od najdalszego pompie hamulcowej. Jeżeli masz ABS, włącz zapłon przy odpowietrzaniu. Kup sobie płyn, bo trzeba dolewać w trakcie odpowietrzania.
No mam ABS,czyli cały czas podczas odpowietrzania ma by włączony zapłon?
Czyli odpowietrzyc wpierw to koło które robiłem, tez prawy tył u mnie.
Odpowietrzanie robi sie napewno we dwóch.
Cyli tak:
Zaczyna sie pompowaniem pedałem hamulca, zatrzymuje sie w pozycji wcisnietej, druga osoba odkreca odpowietrznik i spuszcza płyn, nastepnie zakreca sie i znowu zaczyna pompowac i tak do skutku az zejdzie powietrze, dobrze to opisalem?
Dokładnie tak. Później robisz lewy tył, prawy przód i lewy przód.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl