[80 B4 - ABT] Tłoczek zacisku hamulcowego tył
[80 B4 - ABT] Tłoczek zacisku hamulcowego tył
Witam, mam pytanie, czy można wymienić tłoczek zacisku hamulcowego z tyłu bez wymontowania zacisku? Czy trzeba go wykręcać, czy wystarczy pompować pedałem hamulca i tłoczek sam wyjdzie? Czytałem post o regeneracji zacisków, ale nie znalazłem tam odpowiedzi na moje pytania. Problem jest tego typu, że blokuje się prawy tylny zacisk i tarcza się grzeje. Tłoczek wykręca się bardzo ciężko i myślę, że jest on przytarty i nie odbija spowrotem. Mechanizm ręcznego działa i nie ma wycieków. Czy wymiana tłoczka może w tej sytuacji pomóc. Proszę o rady. Dziękuje i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2010, 09:24 przez kerpen_rp, łącznie zmieniany 1 raz.
Witamkerpen_rp pisze:Dzieki za odpowiedź. Temat poprawiłem, dawno nie pisałem i z pospiechu ta wpadka. A mam jeszcze jedno pytanie. Te tłoczki powinny się wykręcać w miarę lekko, bo mój idzie bardzo ciężko i nie wiem, czy tak ma być?
Na to pytanie Ci nie odpowiem, ale powiedz mi czy jak wyciagniesz tłoczek i rozumiem ,że nie bedziesz odpinał przewodu doprowadzającego płyn hamulcowy, to potrzebne jest odpowietrzanie układu??, bo ja mam sie wlasnie zabierac za taką robótke jak ty
Potrzebne bezwzględnie i to trzeba dobrze odpowietrzyć. Ja to robiłem wczoraj i musiałem drugi raz odpowietrzyć, bo hamulec był "gumowy". Jeżeli będziesz wymieniał tłoczek, wymontuj cały zacisk, to niewiele roboty, a bez tego to męka. Ciężko założyć osłonę tłoczka i wogóle inna robota jak zacisk jest na wierchu.
Odpowietrzenie jest koniczne. Co do tłoczka to bynajmniej u mnie ręką się nie wkręci, trudno powiedziec jak cieżko to idzie można by powiedzieć ze "srednio ciężko".
Dzieki za poprawienie mnie bo już bym kolegę w błąd wprowadził
Dzieki za poprawienie mnie bo już bym kolegę w błąd wprowadził
Ostatnio zmieniony 24 lut 2010, 12:12 przez jacekku, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja najpierw odpowietrzyłem to koło, które robiłem (prawy tył), ale tak jak pisałem, hamulec był zapowietrzony. Potem odpowietrzyłem wszystkie koła, zaczynając od najdalszego pompie hamulcowej. Jeżeli masz ABS, włącz zapłon przy odpowietrzaniu. Kup sobie płyn, bo trzeba dolewać w trakcie odpowietrzania.
No mam ABS,czyli cały czas podczas odpowietrzania ma by włączony zapłon?kerpen_rp pisze:Ja najpierw odpowietrzyłem to koło, które robiłem (prawy tył), ale tak jak pisałem, hamulec był zapowietrzony. Potem odpowietrzyłem wszystkie koła, zaczynając od najdalszego pompie hamulcowej. Jeżeli masz ABS, włącz zapłon przy odpowietrzaniu. Kup sobie płyn, bo trzeba dolewać w trakcie odpowietrzania.
Czyli odpowietrzyc wpierw to koło które robiłem, tez prawy tył u mnie.
Odpowietrzanie robi sie napewno we dwóch.
Cyli tak:
Zaczyna sie pompowaniem pedałem hamulca, zatrzymuje sie w pozycji wcisnietej, druga osoba odkreca odpowietrznik i spuszcza płyn, nastepnie zakreca sie i znowu zaczyna pompowac i tak do skutku az zejdzie powietrze, dobrze to opisalem?
Re: [80 B4 - ABT] Tłoczek zacisku hamulcowego tył
Ruch porwotny tłoczka może być znacznie ograniczony przez uszkodzone przewody elastyczne. Podobno robią się w nich bomble od wewnątrz i płyn nie chce się cofać.kerpen_rp pisze:Witam, mam pytanie, czy można wymienić tłoczek zacisku hamulcowego z tyłu bez wymontowania zacisku? Czy trzeba go wykręcać, czy wystarczy pompować pedałem hamulca i tłoczek sam wyjdzie? Czytałem post o regeneracji zacisków, ale nie znalazłem tam odpowiedzi na moje pytania. Problem jest tego typu, że blokuje się prawy tylny zacisk i tarcza się grzeje. Tłoczek wykręca się bardzo ciężko i myślę, że jest on przytarty i nie odbija spowrotem. Mechanizm ręcznego działa i nie ma wycieków. Czy wymiana tłoczka może w tej sytuacji pomóc. Proszę o rady. Dziękuje i pozdrawiam.
Dokładnie tak. Później robisz lewy tył, prawy przód i lewy przód.azev17 pisze:No mam ABS,czyli cały czas podczas odpowietrzania ma by włączony zapłon?kerpen_rp pisze:Ja najpierw odpowietrzyłem to koło, które robiłem (prawy tył), ale tak jak pisałem, hamulec był zapowietrzony. Potem odpowietrzyłem wszystkie koła, zaczynając od najdalszego pompie hamulcowej. Jeżeli masz ABS, włącz zapłon przy odpowietrzaniu. Kup sobie płyn, bo trzeba dolewać w trakcie odpowietrzania.
Czyli odpowietrzyc wpierw to koło które robiłem, tez prawy tył u mnie.
Odpowietrzanie robi sie napewno we dwóch.
Cyli tak:
Zaczyna sie pompowaniem pedałem hamulca, zatrzymuje sie w pozycji wcisnietej, druga osoba odkreca odpowietrznik i spuszcza płyn, nastepnie zakreca sie i znowu zaczyna pompowac i tak do skutku az zejdzie powietrze, dobrze to opisalem?