[B4 80 1.9 TDI 1Z] Twardnieje hamulec przy hamowaniu pulsacy
[B4 80 1.9 TDI 1Z] Twardnieje hamulec przy hamowaniu pulsacy
Witam
Problem polega na tym ,że podczas hamowania pulsacyjnego po drugim i trzecim i kolejnym naciśnięciu pedału hamulca staje się on coraz twardszy. Oczywiście skuteczność jest zdecydowanie mniejsza. Przy pierwszym naciśnięciu hamulca koła stają w miejscu i załącza się ABS czyli wszystko jest ok. Ale kolejne próby wciskania hamulca są już bardzo toporne:/ Układ szczelny, nie zaobserwowałem żadnych wycieków. Jedyne co przychodzi mi do głowy to wymienić płyn na nowy i dobrze odpowietrzyć cały układ.
Proszę o ewentualne wskazówki co to może być.
Pozdrawiam
Problem polega na tym ,że podczas hamowania pulsacyjnego po drugim i trzecim i kolejnym naciśnięciu pedału hamulca staje się on coraz twardszy. Oczywiście skuteczność jest zdecydowanie mniejsza. Przy pierwszym naciśnięciu hamulca koła stają w miejscu i załącza się ABS czyli wszystko jest ok. Ale kolejne próby wciskania hamulca są już bardzo toporne:/ Układ szczelny, nie zaobserwowałem żadnych wycieków. Jedyne co przychodzi mi do głowy to wymienić płyn na nowy i dobrze odpowietrzyć cały układ.
Proszę o ewentualne wskazówki co to może być.
Pozdrawiam
Raczej to nie wina płynu.
Od zakupu auta przez 10 lat jeżdziłem na starym płynie i nie było żadnych problemów.
Wymieniłem bo tak gazety piszą no i Pany kazały jak się przyznałem,ale jakiejś wyrażnej różnicy nie zauważyłem - na upartego można było sobie coś wmówić i nic poza tym.
moim zdaniem to rację ma tutaj NIKI 20.
[ Dodano: 2009-10-01, 10:17 ]
...sorrrry pomyłka,chciałem napisać NYPEL1
Od zakupu auta przez 10 lat jeżdziłem na starym płynie i nie było żadnych problemów.
Wymieniłem bo tak gazety piszą no i Pany kazały jak się przyznałem,ale jakiejś wyrażnej różnicy nie zauważyłem - na upartego można było sobie coś wmówić i nic poza tym.
moim zdaniem to rację ma tutaj NIKI 20.
[ Dodano: 2009-10-01, 10:17 ]
...sorrrry pomyłka,chciałem napisać NYPEL1
na 99% obstawiam vacum pompe! jest łatwy sposób aby to zdjagnozować, rozpędzamy sie do jakieś tam prędkości (np. 60KM/h) włączamy na luz jedna noga hamujemy auto zaczyna (hamować) jednocześnie druga noga dodajemy gazu (na luzie) jeżeli po dodani gazu zauważysz poprawę skuteczności hamulców to sprawę masz jasną vacum do wymiany
- krzyzak2211
- Forum Audi 80
- Posty: 55
- Rejestracja: 23 sty 2009, 21:47
- Lokalizacja: Malbork
Witam, odgrzeję trochę temat.
Otóż, mam identyczny problem jak kolega kolkus, i z moich obserwcji wychodzi że też mam uszkodzoną pompę vacum, (wytwarza niezbyt wielkie podciśnienie jak zatykałem palcem orzewód...) tylko że cena takiej nowej pompy wydaje mi się trochę wysoka, od 350zł...
zatem mam pytanie, czy ktoś z forumowiczów regenerował taką pompę lub wie czy może są jakieś zestawy naprawczze takich pomp???
dziękuje za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam.
Otóż, mam identyczny problem jak kolega kolkus, i z moich obserwcji wychodzi że też mam uszkodzoną pompę vacum, (wytwarza niezbyt wielkie podciśnienie jak zatykałem palcem orzewód...) tylko że cena takiej nowej pompy wydaje mi się trochę wysoka, od 350zł...
zatem mam pytanie, czy ktoś z forumowiczów regenerował taką pompę lub wie czy może są jakieś zestawy naprawczze takich pomp???
dziękuje za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam.