Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 80 1.9 TDI 1Z] Twardnieje hamulec przy hamowaniu pulsacy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kolkus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 07 mar 2009, 14:09
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

[B4 80 1.9 TDI 1Z] Twardnieje hamulec przy hamowaniu pulsacy

Post autor: kolkus » 30 wrz 2009, 11:41

Witam

Problem polega na tym ,że podczas hamowania pulsacyjnego po drugim i trzecim i kolejnym naciśnięciu pedału hamulca staje się on coraz twardszy. Oczywiście skuteczność jest zdecydowanie mniejsza. Przy pierwszym naciśnięciu hamulca koła stają w miejscu i załącza się ABS czyli wszystko jest ok. Ale kolejne próby wciskania hamulca są już bardzo toporne:/ Układ szczelny, nie zaobserwowałem żadnych wycieków. Jedyne co przychodzi mi do głowy to wymienić płyn na nowy i dobrze odpowietrzyć cały układ.

Proszę o ewentualne wskazówki co to może być.

Pozdrawiam

Nypel1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 12 wrz 2009, 15:28
Lokalizacja: wlkp.Złotów/Lipka

Post autor: Nypel1 » 30 wrz 2009, 14:45

Moim zdaniem zapowietrzony układ hamulcowy

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 30 wrz 2009, 15:21

Przy zapowietrzonym układzie po podpowaniu powinien być lekszy hamulec a tu jest na odwrót. Blokuje koła na suchym przy gwałtownym hamowaniu?
Nie powinno mieć to miejsca przy sprawnym ABS-ie.

Awatar użytkownika
kolkus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 07 mar 2009, 14:09
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: kolkus » 30 wrz 2009, 23:24

ABS działa bez zarzutu. Miałem na myśli to ,że nie pozwala na zblokowanie kół, momentalnie się załącza i wszystko jest ok.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 01 paź 2009, 08:45

A może to wina starego płynu... :?:

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 01 paź 2009, 10:15

Raczej to nie wina płynu.
Od zakupu auta przez 10 lat jeżdziłem na starym płynie i nie było żadnych problemów.
Wymieniłem bo tak gazety piszą no i Pany kazały jak się przyznałem,ale jakiejś wyrażnej różnicy nie zauważyłem - na upartego można było sobie coś wmówić i nic poza tym.

moim zdaniem to rację ma tutaj NIKI 20.

[ Dodano: 2009-10-01, 10:17 ]
...sorrrry pomyłka,chciałem napisać NYPEL1

Awatar użytkownika
kolkus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 07 mar 2009, 14:09
Lokalizacja: Oborniki Wlkp

Post autor: kolkus » 06 paź 2009, 20:42

Dodam że jak przytrzymam hamulec po tym jak już jest twardy na maxa to po kilku sekundach zaczyna powoli opadać w podłogę. Gdy na wyłączonym silniku kilka razy nadepnę hamulec i odpalę silnik wówczas hamulec zaczyna opadać.

Awatar użytkownika
bryglu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 26 gru 2007, 20:27
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: bryglu » 06 paź 2009, 21:45

na 99% obstawiam vacum pompe! jest łatwy sposób aby to zdjagnozować, rozpędzamy sie do jakieś tam prędkości (np. 60KM/h) włączamy na luz jedna noga hamujemy auto zaczyna (hamować) jednocześnie druga noga dodajemy gazu (na luzie) jeżeli po dodani gazu zauważysz poprawę skuteczności hamulców to sprawę masz jasną vacum do wymiany

Awatar użytkownika
krzyzak2211
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 23 sty 2009, 21:47
Lokalizacja: Malbork

Post autor: krzyzak2211 » 20 paź 2009, 18:05

bryglu, Twoja wypowiedź wydaje mi się strzałem w 10 i to też wydaje mi się że bedzie przyczyną. <ok>

Łukasz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 29 gru 2006, 19:53

Post autor: Łukasz » 07 sty 2010, 16:59

Witam, odgrzeję trochę temat.
Otóż, mam identyczny problem jak kolega kolkus, i z moich obserwcji wychodzi że też mam uszkodzoną pompę vacum, (wytwarza niezbyt wielkie podciśnienie jak zatykałem palcem orzewód...) tylko że cena takiej nowej pompy wydaje mi się trochę wysoka, od 350zł...
zatem mam pytanie, czy ktoś z forumowiczów regenerował taką pompę lub wie czy może są jakieś zestawy naprawczze takich pomp???
dziękuje za wszystkie odpowiedzi, pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl