Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[wszystkie] twardy pedal hamulca

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 03 gru 2007, 18:06

A co sie dzieje jak po nocy, przed uruchomieniem pedał jest twardy? Ostatnio nawet po 30minutowym postoju robi sie twardy :roll: po odpaleniu wraca do normy. Będe wdzięczny za info ;-)

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 03 gru 2007, 18:46

No tak chyba powinno byc, wspomaganie nie dziala na zgaszonym silniku, chyba ze sie myle ;-)

crx4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 27 paź 2007, 22:47
Imię: Cezary
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: crx4 » 03 gru 2007, 19:36

właśnie o to chodzi... przed odpaleniem jest twardy bo nie działa serwo a jak odpalasz i serwo działa to pedał robi się normalny

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 03 gru 2007, 20:32

A czy moj problem moze wynikac z tego ze klocki sa nioryginalne?

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 04 gru 2007, 06:56

Nie sądze , bo większość z nas ma założone nieorginalne klocki i nie ma problemów z twardym pedałem hamulca. Jednak należałoby sprawdzić poprawność układu wspomagania.

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 07 gru 2007, 21:25

A jak to dokladnie zrobic?

crx4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 27 paź 2007, 22:47
Imię: Cezary
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: crx4 » 08 gru 2007, 21:45

tak jak pisałem wcześniej... jak pedał opadnie po odpaleniu to sprawdzasz cały układ wspomagania hamulcowy czy to w benzynie czy w dieslu...

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 09 gru 2007, 11:07

crx4 pisze:tak jak pisałem wcześniej... jak pedał opadnie po odpaleniu to sprawdzasz cały układ wspomagania hamulcowy czy to w benzynie czy w dieslu...
Chyba odwrotnie jak pedał nie opadnie po odpaleniu to sprawdzasz. Ja jak sprawdzam to poprostu ściągam przewód z serwa i zatykam palcem jak ssie w miarę mocno to sam układ zassysania powietrza jest ok. Jak nie to sprawdzam tak samo przed zaworkiem jednokierunkowym jak jest dobrze to zawór do wymiany. W dieslu jak nie ciągnie nawet przed zaworkiem to vacum do naprawy bądź wymiany. Natomiast jak ciągnie przy serwie a mimo wszystko wspomaganie nie działa to niestety samo sewro wo wymiany.

crx4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 27 paź 2007, 22:47
Imię: Cezary
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: crx4 » 09 gru 2007, 16:04

wiem co pisze..

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 09 gru 2007, 16:45

Witam
Na przewodzie który doprowadza podciśnienie z kolektora ssącego do wspomagania(serwa) znajduje się zawór jednokierunkowy-żółty.To właśnie on odpowiedzialny jest za utrzymanie podciśnienia w serwie,Musisz go wymienić!
Radziłbym wymienić cały przewód wraz z zaworkiem.Wymiana samego zaworu jest dosyć kłopotliwa.
Pozdrawiam, Jasiu.

[ Dodano: 2007-12-09, 16:51 ]
Jesli zaworek jest sprawny(szczelny) to podciśnienie znajdujące się w serwie,nawet na drugi dzień pozwala na parokrotne zahamowanie autka na niezapalonym silniku.

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 09 gru 2007, 17:36

Jasiu,a moze jakies zdjecie jak to wyglada?

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 09 gru 2007, 18:08

Bardzo proszę ale jutro,dziś autko odstawione na parking.
Ten przewód łatwo znajdziesz taka czarna plastikowa rurka srednicy około 12 mm.
W połowie długości znajduje się ten zawór.

[ Dodano: 2007-12-09, 18:14 ]
Może być jeszcze inne rozwiazanie,ten zaworek może być bezpośrednio na przewodzie od strony serwa,mam taką fotkę. Obrazek

[ Dodano: 2007-12-09, 18:17 ]
Po wyjęciu tej rurki można sprawdzić to ustami,w jednym kierunku przepuszcza powietrze w drugim musi być dokładnie szczelna.

[ Dodano: 2007-12-09, 19:37 ]
Sorry, ale teraz zauważylem że Twój silnik to dieselek,więc ten przewód który w benzynie prowadzi od kolektora ssącego do serwa, tak jak na obrazku,u Ciebie od wakum pompy,reszta b.z.

pckiller
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 02 sie 2009, 10:55
Lokalizacja: Sączów/Katowice

Post autor: pckiller » 05 wrz 2009, 21:24

witam,
mam ten sam problem czyli po godzinie twardnieje pedał hamulca i przy zapalonym silniku robi się mieki;)
pytanie, gdzie mozna kupić taki zaworek zwrotny z przewodem?
pzdr

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 07 wrz 2009, 20:17

hołard, Też tak miałem i przepuszczało mi ciśnienie przy tym wciskanym wężyku do serva. Posmarowałem tą gumkę i jest ok :D

kawasaki_klf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 10 lis 2010, 20:52

problem z hamulcem

Post autor: kawasaki_klf » 14 lis 2010, 19:41

witam od niedawna mam problem z hamulcami w audi 80 2.0 ;/
pedal po odpaleniu zrobil sie bardzo twardy nie da sie gwaltownie wychamowac:(
podczas jechania samochdem i wcisnieciu pedalu hamulca opada on do starej pozycji !! tak jak dawniej hamowal idealnie . tarcze sa bardzo gorace (poparzone palce)
prosze o pomoc
klocki z przodu 60% okladzin tyl szczeki 40 % okladzin pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl