[wszystkie] twardy pedal hamulca
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Chyba odwrotnie jak pedał nie opadnie po odpaleniu to sprawdzasz. Ja jak sprawdzam to poprostu ściągam przewód z serwa i zatykam palcem jak ssie w miarę mocno to sam układ zassysania powietrza jest ok. Jak nie to sprawdzam tak samo przed zaworkiem jednokierunkowym jak jest dobrze to zawór do wymiany. W dieslu jak nie ciągnie nawet przed zaworkiem to vacum do naprawy bądź wymiany. Natomiast jak ciągnie przy serwie a mimo wszystko wspomaganie nie działa to niestety samo sewro wo wymiany.crx4 pisze:tak jak pisałem wcześniej... jak pedał opadnie po odpaleniu to sprawdzasz cały układ wspomagania hamulcowy czy to w benzynie czy w dieslu...
Witam
Na przewodzie który doprowadza podciśnienie z kolektora ssącego do wspomagania(serwa) znajduje się zawór jednokierunkowy-żółty.To właśnie on odpowiedzialny jest za utrzymanie podciśnienia w serwie,Musisz go wymienić!
Radziłbym wymienić cały przewód wraz z zaworkiem.Wymiana samego zaworu jest dosyć kłopotliwa.
Pozdrawiam, Jasiu.
[ Dodano: 2007-12-09, 16:51 ]
Jesli zaworek jest sprawny(szczelny) to podciśnienie znajdujące się w serwie,nawet na drugi dzień pozwala na parokrotne zahamowanie autka na niezapalonym silniku.
Na przewodzie który doprowadza podciśnienie z kolektora ssącego do wspomagania(serwa) znajduje się zawór jednokierunkowy-żółty.To właśnie on odpowiedzialny jest za utrzymanie podciśnienia w serwie,Musisz go wymienić!
Radziłbym wymienić cały przewód wraz z zaworkiem.Wymiana samego zaworu jest dosyć kłopotliwa.
Pozdrawiam, Jasiu.
[ Dodano: 2007-12-09, 16:51 ]
Jesli zaworek jest sprawny(szczelny) to podciśnienie znajdujące się w serwie,nawet na drugi dzień pozwala na parokrotne zahamowanie autka na niezapalonym silniku.
Bardzo proszę ale jutro,dziś autko odstawione na parking.
Ten przewód łatwo znajdziesz taka czarna plastikowa rurka srednicy około 12 mm.
W połowie długości znajduje się ten zawór.
[ Dodano: 2007-12-09, 18:14 ]
Może być jeszcze inne rozwiazanie,ten zaworek może być bezpośrednio na przewodzie od strony serwa,mam taką fotkę.
[ Dodano: 2007-12-09, 18:17 ]
Po wyjęciu tej rurki można sprawdzić to ustami,w jednym kierunku przepuszcza powietrze w drugim musi być dokładnie szczelna.
[ Dodano: 2007-12-09, 19:37 ]
Sorry, ale teraz zauważylem że Twój silnik to dieselek,więc ten przewód który w benzynie prowadzi od kolektora ssącego do serwa, tak jak na obrazku,u Ciebie od wakum pompy,reszta b.z.
Ten przewód łatwo znajdziesz taka czarna plastikowa rurka srednicy około 12 mm.
W połowie długości znajduje się ten zawór.
[ Dodano: 2007-12-09, 18:14 ]
Może być jeszcze inne rozwiazanie,ten zaworek może być bezpośrednio na przewodzie od strony serwa,mam taką fotkę.
[ Dodano: 2007-12-09, 18:17 ]
Po wyjęciu tej rurki można sprawdzić to ustami,w jednym kierunku przepuszcza powietrze w drugim musi być dokładnie szczelna.
[ Dodano: 2007-12-09, 19:37 ]
Sorry, ale teraz zauważylem że Twój silnik to dieselek,więc ten przewód który w benzynie prowadzi od kolektora ssącego do serwa, tak jak na obrazku,u Ciebie od wakum pompy,reszta b.z.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 lis 2010, 20:52
problem z hamulcem
witam od niedawna mam problem z hamulcami w audi 80 2.0 ;/
pedal po odpaleniu zrobil sie bardzo twardy nie da sie gwaltownie wychamowac:(
podczas jechania samochdem i wcisnieciu pedalu hamulca opada on do starej pozycji !! tak jak dawniej hamowal idealnie . tarcze sa bardzo gorace (poparzone palce)
prosze o pomoc
klocki z przodu 60% okladzin tyl szczeki 40 % okladzin pozdrawiam
pedal po odpaleniu zrobil sie bardzo twardy nie da sie gwaltownie wychamowac:(
podczas jechania samochdem i wcisnieciu pedalu hamulca opada on do starej pozycji !! tak jak dawniej hamowal idealnie . tarcze sa bardzo gorace (poparzone palce)
prosze o pomoc
klocki z przodu 60% okladzin tyl szczeki 40 % okladzin pozdrawiam