Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI] Wentylowane tarcze

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

[B4 TDI] Wentylowane tarcze

Post autor: Ross » 03 kwie 2012, 14:04

Wiem, ze tarcze Mikoda mają skrajne opinie, jednak chciałbym zaryzykować.

Ori tarcze w TDI są lite, o grubości 13 mm + klocki o grubosci ok 19 mm

Zamienniki Mikody sa takie:

http://allegro.pl/tarcze-sportowe-atm-0 ... 33505.html

Nawiercane i nacinane ale niestety nie wentylowane - wymiary takie jak ori.


Są też dostępne tarcze wentylowane:
http://allegro.pl/tarcze-sportowe-atm-0 ... 33505.html

ich grubość to 23mm czyli o 10 więcej niż lite oryginały.


Da się je zamontować do ori zacisków, jeżeli tak, to jakie klocki ? Bo zakładam, że ori o grubosci 19,5mm nie wejdą...

pozdrawiam

dani3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2008, 01:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: dani3l » 03 kwie 2012, 14:59

Do tarcz wentylowanych potrzebne są inne zaciski i jarzma.

W swojej B4 zmieniałem hamulce z 256 litych na 280 wentylowane. Kupiłem wtedy komplet zacisków z jarzmami.

Tarczy Mikody naprawdę nie polecam. W moim przekonaniu zużywają się bardzo szybko, ale to nie jest najgorsze. Największym problemem moich tarcz jest korozja.

Samochód stał kiedyś dwa tygodnie na deszczu nie jeżdżony i tarcze tak skorodowały że nie mogłem samochodem ruszyć. Po kilku szarpnięciach samochód pojechał ale przez kilka kilometrów hamulcy praktycznie nie było.

Po całej akcji powstały bardzo duże rowy w tarczach przednich. Tarcze tylne cały czas są skorodowanie - mają wżery i kolor elementu ciernego tarczy jest ciemny.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5465
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 kwie 2012, 15:40

W dziale ogloszen sa zaciski 2 tloczkowe, po modach dobrze takie założyc oczywiscie jarzma obowiazkowo a tarcza pod ten zacisk to chyba 278x25

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11729
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 kwie 2012, 18:07

Ja kupiłem Mikody i byłem zadowolony do momenty przejechania na nich ok 10 tyś km, później przestałem ze względu na wibracje także nie polecam. W lecie muszę kupić nowe tym razem dobre.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 03 kwie 2012, 19:50

Jednak rezygnuje z mikody. Za dużo negatywnych opinii.


Nie chce kupować zwykłych litych tarcz, Zimmermany sa dla mnie za drogie, jutro kupuje takie:

http://p.alejka.pl/i2/p_new/20/61/tarcz ... ki_0_b.jpg


Do tego klocki Textar. Mało opinii jest na necie, ale same są pozytywne, wiec zaryzykuje :).
Zostawie sobie stare i w ostateczności będę reklamował.


Jest jeszcze jeden motyw o którym malo kto wie - mozna skrzywić każdą tarczę nawet najlepszą, jeżeli po ostrym hamowaniu zostawimy wciśnięty pedał. Tarcza wtedy nierównomiernie oddaje ciepło stykająć się z klockami i się deformuje...

Awatar użytkownika
trewor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 20 mar 2009, 06:40
Lokalizacja: Oława

Post autor: trewor » 03 kwie 2012, 20:04

kolego ja właśnie używam tarcz z pierwszego linku klocki ATE ,tarcze mają już jakiś 30.000 km są to krótkie trasy bo do pracy mam 15 km auta nie oszczędzam fakt że auto jeżdzi codziennie to praktycznie nie zauważyłem ogromnych śladów zużycia przy zmianie kół na letnie ,szwagier ma w alfie 156 2-lata cały komplet i też nie narzeka , ale zrobisz jak uważasz.

serek.pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 17 kwie 2012, 09:39

Post autor: serek.pl » 19 kwie 2012, 09:59

Witam! Mam teraz tarcze lite 280 MM i mam pytanie czy zaciski wraz jarzmami podejdą od B4 2.6 gdzie seryjnie była tarcza 280 mm na 22mm. Moja B4 fabrycznie wyszła z silnikiem 1Z.

Pozdrawiam.

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 19 kwie 2012, 10:19

serek.pl - TAK - podejdą. Przerabiałem to u siebie 3 tygodnie temu - przejscie z tarczy 280mm litej na 280mm wentylowaną ;-)
Zaciski wraz z jarzmami mam od B4 2.6 quattro - tarcza 280mm wentylowana ;-)
Wszystko jest Plug&Play ;-)

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 19 kwie 2012, 15:00

podzielisz się pierwszymi wrażeniami ? Bo większość opinie jakie zebrałem mówi, ze w sile hamowania nie czuć różnicy, tylko hamulce później "puchną"

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 19 kwie 2012, 16:54

Człowiek od którego kupiłem zestaw - B4 2.6 quattro w avancie założył sobie zestaw 2 tłoczkowy z Audi S2 i uznał swój pomysł za chybiony. Jego zdaniem nie czuje kompletnie żadnej różnicy i wywali pieniążki w błoto... ;-)

Ja po przejściu na tarcze wentylowane mam inne zdanie ;-) Jest minimalnie lepiej jeśli chodzi o siłę hamowania. Po montażu tarcz 280mm wentylowanych dałem im spokojnie czas na ułożenie - 500 kilometrów (mieszkam w górzystej okolicy ;-) ) Później przyszedł czas na mały test... Czasem z kumplami robimy tzw. czasówki - taka mała rywalizacja kto szybciej przejedzie dany odcinek drogi ;-) Hamulce sprawdzone na górzystej drodze - zestaw na tarczach litych wytrzymał tylko połowę trasy po czym hamulce spuchły, auto nie hamowało a z klocków leciał dym... :-| O tym, że tarcze zmieniły kolor na bardzo ciemny z przegrzania chyba nie muszę pisać ;-)
Zestaw z tarczami wentylowanymi spisał się wyśmienicie... mimo, że z klocków leciał dym nie czułem, że hamulce straciły na wydajności i przejechałem cały odcinek drogi nie martwiąc się o hamulce :-) Aha, jakby ktoś pytał to ten odcinek drogi do przejechania był pod górkę ;-)
Tarcze po przejeździe wyglądają normalnie - nie maja żadnych przebarwień.
Moje auto fabrycznie nie ma ABS-u, zestaw na aucie - tarcze oraz klocki - TRW.
Jeśli hamulce wytrzymały hamowania podczas głupawki to na pewno nie zrobią niespodzianki w trakcie normalnej jazdy 8-)

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 19 kwie 2012, 23:58

Potwierdza to opinie które zebrałem. Dziękuje za obszerną relację :) !

nowosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 09 lis 2010, 00:44
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: nowosz » 10 cze 2012, 20:06

Panowie a powiedzcie mi jak to jest ? Mam B4 Tdi Pierburg 1995r z Abs , gdybym chciał zmienić na wentyle ? łącznie z zaciskami ? jaki zestaw skompletować żeby to wszystko działało ? w sensie żeby była tarcza wentyl zacisk mocniejszy i żeby na dodatek działał abs ?:)


z góry dzięki Pozdrawiam

pawelk2002
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 449
Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: pawelk2002 » 10 cze 2012, 20:14

Zacisk, jarzmo, tarcza 280 wentylowana, klocki, i silniki 2.0, 2.3, 2.6, 2.8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl