[B4 TDI] Wentylowane tarcze
[B4 TDI] Wentylowane tarcze
Wiem, ze tarcze Mikoda mają skrajne opinie, jednak chciałbym zaryzykować.
Ori tarcze w TDI są lite, o grubości 13 mm + klocki o grubosci ok 19 mm
Zamienniki Mikody sa takie:
http://allegro.pl/tarcze-sportowe-atm-0 ... 33505.html
Nawiercane i nacinane ale niestety nie wentylowane - wymiary takie jak ori.
Są też dostępne tarcze wentylowane:
http://allegro.pl/tarcze-sportowe-atm-0 ... 33505.html
ich grubość to 23mm czyli o 10 więcej niż lite oryginały.
Da się je zamontować do ori zacisków, jeżeli tak, to jakie klocki ? Bo zakładam, że ori o grubosci 19,5mm nie wejdą...
pozdrawiam
Ori tarcze w TDI są lite, o grubości 13 mm + klocki o grubosci ok 19 mm
Zamienniki Mikody sa takie:
http://allegro.pl/tarcze-sportowe-atm-0 ... 33505.html
Nawiercane i nacinane ale niestety nie wentylowane - wymiary takie jak ori.
Są też dostępne tarcze wentylowane:
http://allegro.pl/tarcze-sportowe-atm-0 ... 33505.html
ich grubość to 23mm czyli o 10 więcej niż lite oryginały.
Da się je zamontować do ori zacisków, jeżeli tak, to jakie klocki ? Bo zakładam, że ori o grubosci 19,5mm nie wejdą...
pozdrawiam
Do tarcz wentylowanych potrzebne są inne zaciski i jarzma.
W swojej B4 zmieniałem hamulce z 256 litych na 280 wentylowane. Kupiłem wtedy komplet zacisków z jarzmami.
Tarczy Mikody naprawdę nie polecam. W moim przekonaniu zużywają się bardzo szybko, ale to nie jest najgorsze. Największym problemem moich tarcz jest korozja.
Samochód stał kiedyś dwa tygodnie na deszczu nie jeżdżony i tarcze tak skorodowały że nie mogłem samochodem ruszyć. Po kilku szarpnięciach samochód pojechał ale przez kilka kilometrów hamulcy praktycznie nie było.
Po całej akcji powstały bardzo duże rowy w tarczach przednich. Tarcze tylne cały czas są skorodowanie - mają wżery i kolor elementu ciernego tarczy jest ciemny.
W swojej B4 zmieniałem hamulce z 256 litych na 280 wentylowane. Kupiłem wtedy komplet zacisków z jarzmami.
Tarczy Mikody naprawdę nie polecam. W moim przekonaniu zużywają się bardzo szybko, ale to nie jest najgorsze. Największym problemem moich tarcz jest korozja.
Samochód stał kiedyś dwa tygodnie na deszczu nie jeżdżony i tarcze tak skorodowały że nie mogłem samochodem ruszyć. Po kilku szarpnięciach samochód pojechał ale przez kilka kilometrów hamulcy praktycznie nie było.
Po całej akcji powstały bardzo duże rowy w tarczach przednich. Tarcze tylne cały czas są skorodowanie - mają wżery i kolor elementu ciernego tarczy jest ciemny.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Jednak rezygnuje z mikody. Za dużo negatywnych opinii.
Nie chce kupować zwykłych litych tarcz, Zimmermany sa dla mnie za drogie, jutro kupuje takie:
http://p.alejka.pl/i2/p_new/20/61/tarcz ... ki_0_b.jpg
Do tego klocki Textar. Mało opinii jest na necie, ale same są pozytywne, wiec zaryzykuje .
Zostawie sobie stare i w ostateczności będę reklamował.
Jest jeszcze jeden motyw o którym malo kto wie - mozna skrzywić każdą tarczę nawet najlepszą, jeżeli po ostrym hamowaniu zostawimy wciśnięty pedał. Tarcza wtedy nierównomiernie oddaje ciepło stykająć się z klockami i się deformuje...
Nie chce kupować zwykłych litych tarcz, Zimmermany sa dla mnie za drogie, jutro kupuje takie:
http://p.alejka.pl/i2/p_new/20/61/tarcz ... ki_0_b.jpg
Do tego klocki Textar. Mało opinii jest na necie, ale same są pozytywne, wiec zaryzykuje .
Zostawie sobie stare i w ostateczności będę reklamował.
Jest jeszcze jeden motyw o którym malo kto wie - mozna skrzywić każdą tarczę nawet najlepszą, jeżeli po ostrym hamowaniu zostawimy wciśnięty pedał. Tarcza wtedy nierównomiernie oddaje ciepło stykająć się z klockami i się deformuje...
kolego ja właśnie używam tarcz z pierwszego linku klocki ATE ,tarcze mają już jakiś 30.000 km są to krótkie trasy bo do pracy mam 15 km auta nie oszczędzam fakt że auto jeżdzi codziennie to praktycznie nie zauważyłem ogromnych śladów zużycia przy zmianie kół na letnie ,szwagier ma w alfie 156 2-lata cały komplet i też nie narzeka , ale zrobisz jak uważasz.
Człowiek od którego kupiłem zestaw - B4 2.6 quattro w avancie założył sobie zestaw 2 tłoczkowy z Audi S2 i uznał swój pomysł za chybiony. Jego zdaniem nie czuje kompletnie żadnej różnicy i wywali pieniążki w błoto...
Ja po przejściu na tarcze wentylowane mam inne zdanie Jest minimalnie lepiej jeśli chodzi o siłę hamowania. Po montażu tarcz 280mm wentylowanych dałem im spokojnie czas na ułożenie - 500 kilometrów (mieszkam w górzystej okolicy ) Później przyszedł czas na mały test... Czasem z kumplami robimy tzw. czasówki - taka mała rywalizacja kto szybciej przejedzie dany odcinek drogi Hamulce sprawdzone na górzystej drodze - zestaw na tarczach litych wytrzymał tylko połowę trasy po czym hamulce spuchły, auto nie hamowało a z klocków leciał dym... :-| O tym, że tarcze zmieniły kolor na bardzo ciemny z przegrzania chyba nie muszę pisać
Zestaw z tarczami wentylowanymi spisał się wyśmienicie... mimo, że z klocków leciał dym nie czułem, że hamulce straciły na wydajności i przejechałem cały odcinek drogi nie martwiąc się o hamulce Aha, jakby ktoś pytał to ten odcinek drogi do przejechania był pod górkę
Tarcze po przejeździe wyglądają normalnie - nie maja żadnych przebarwień.
Moje auto fabrycznie nie ma ABS-u, zestaw na aucie - tarcze oraz klocki - TRW.
Jeśli hamulce wytrzymały hamowania podczas głupawki to na pewno nie zrobią niespodzianki w trakcie normalnej jazdy 8-)
Ja po przejściu na tarcze wentylowane mam inne zdanie Jest minimalnie lepiej jeśli chodzi o siłę hamowania. Po montażu tarcz 280mm wentylowanych dałem im spokojnie czas na ułożenie - 500 kilometrów (mieszkam w górzystej okolicy ) Później przyszedł czas na mały test... Czasem z kumplami robimy tzw. czasówki - taka mała rywalizacja kto szybciej przejedzie dany odcinek drogi Hamulce sprawdzone na górzystej drodze - zestaw na tarczach litych wytrzymał tylko połowę trasy po czym hamulce spuchły, auto nie hamowało a z klocków leciał dym... :-| O tym, że tarcze zmieniły kolor na bardzo ciemny z przegrzania chyba nie muszę pisać
Zestaw z tarczami wentylowanymi spisał się wyśmienicie... mimo, że z klocków leciał dym nie czułem, że hamulce straciły na wydajności i przejechałem cały odcinek drogi nie martwiąc się o hamulce Aha, jakby ktoś pytał to ten odcinek drogi do przejechania był pod górkę
Tarcze po przejeździe wyglądają normalnie - nie maja żadnych przebarwień.
Moje auto fabrycznie nie ma ABS-u, zestaw na aucie - tarcze oraz klocki - TRW.
Jeśli hamulce wytrzymały hamowania podczas głupawki to na pewno nie zrobią niespodzianki w trakcie normalnej jazdy 8-)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 450
- Rejestracja: 13 paź 2009, 20:29
- Lokalizacja: Strzyżów