Maglownica Audi
Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[B4 2.0 ABT] wpadający pedał .

Kulpiacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 10 lut 2019, 10:29
Lokalizacja: Puławy

[B4 2.0 ABT] wpadający pedał .

Post autor: Kulpiacz » 20 sie 2019, 18:24

Witam , potrzebuję pilnie porady.
Stopniowo zaczeły mi słabnąć hamulce .
Aż w końcu pedał wpadał w podłogę i słabiutko hamowały .
Wczoraj z bratem zabrałem się za odpowietrzanie , dziwna sprawa ponieważ stan płynu był na max nigdzie nie ubywa a jednak skąś się wzieły te bombelki .
Bombelki ( zapowietrzenie ) były tylko na kołach tylnich , przód elegancki.
Kolejne co zauważyłem to iż prawy tył podczas odpowietrzania jest strasznie słabe ciśnienie na przewodzie .
Lewy tył już to ciśnienie jest większe co od razu dało się zauważyć .
Hamulce odpowietrzone elegancko , próba hamowania aż koła blokują z przodu ( wersja bez abs )
i wcześnie łapią .
Po zrobieniu lekko ponad 100 km jazdy , problem powrócił jak bumerang .
Moje pytanie jeśli była by jakąś nieszczelność to ubywał by płyn tak ?
Korektor suchy , zaciski też , przy pompie hamulcowej też nie widać aby coś podciekało .
Czemu tak się dzieje ?
Po przepompowaniu pedała 2x na włączonym silniku lub podczas hamowania , hamulec jest taki jak powienien być.
Podpowiedzcie coś od czego zacząć , co jest najbardziej prawdopodobne ?
Ostatnio zmieniony 20 sie 2019, 20:14 przez Kulpiacz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11616
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 sie 2019, 20:12

Kulpiacz pisze:Czemu tak się dzieje ?
a kiedy płyn był wymieniany? i czy w ogóle był. Bo być może Ci się gotuje.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8160
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 sie 2019, 20:18

Uszkodzony korektor siły... Do wymiany...

Kulpiacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 10 lut 2019, 10:29
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Kulpiacz » 20 sie 2019, 21:48

Też myślałem o tym korektorze ale mając auto na kanale wygląda ok suchutki nawet wygląda dość świeżo nie jest strasznie skorodowany .
Jak sprawdzić czy on jest sprawny ?
Płyn od kąt ja jestem posiadaczem czyli od lutego to nie był zmieniany .
Ale można spróbować bo jest to tania opcja .

[ Dodano: 2019-08-20, 21:21 ]
Kolejne moje pytanie na fo czytałem o jakimś odpowietrznik na silowniku sprzegła
gdzie to dokładnie się znajduje ? zly_

[ Dodano: 2019-08-20, 21:48 ]
Panowie ostatnie pytanie , regulacja korektora jak tą sprężynę wyreguluję na sam dół i te śruby na impusa wkręcę to będzie większa siła hamowania tyłu ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8160
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 sie 2019, 22:11

to ze suchy nie znaczy sprawny szczelny.

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11616
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 sie 2019, 17:43

Kulpiacz pisze:te śruby na impusa wkręcę to będzie większa siła hamowania tyłu ?
tak
Kulpiacz pisze:Kolejne moje pytanie na fo czytałem o jakimś odpowietrznik na silowniku sprzegła
gdzie to dokładnie się znajduje ? zly_
na tym fb to ja już różne cudawianki widziałem jak to ludzie opisują - w większości ot tak dla żartów pewnie.
Nie mam fotki pod ręką ale jak sobie zobaczysz który to przewód wychodzi od sprzęgła i gdzie idzie w okolicę skrzyni to i siłownik z odpowietrzaczem powinieneś znaleźć.
Kulpiacz pisze:Ale można spróbować bo jest to tania opcja .
tania nie tania ale 2,5 litra płynu trzeba liczyć
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5255
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 sie 2019, 20:40

Kulpiacz pisze:Kolejne moje pytanie na fo czytałem o jakimś odpowietrznik na silowniku sprzegła
gdzie to dokładnie się znajduje ?
Pewnie chodzi o odpowietrznik na wysprzęgliku w skrzyni.
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

Kulpiacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 10 lut 2019, 10:29
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Kulpiacz » 21 sie 2019, 21:45

Obrazek

Obrazek

Tak wyglądał mój korektor po zdemontowaniu .
Wyczyściłem go jak należy .
Od razu lepiej zaczął lecieć płyn podczas odpowietrzania prawego tyłu a wcześniej ledwie co kapał.
Płyn też wymieniony .
Hamulec jest oki tylko ten syf w korektorze skąd on sie wziął ?
Bo raczej nie przez tą gumkę , przewody w mojej 80 nie wyglądają na bardzo zmęczone .
Mam nadzieje że będzie dobrze bynajmniej jakiś czas kwadr
Korektor ustawiłem na samym dole tej fasolki aby hamulec był jak najmocniejszy .
Co o tym sądzicie ?

[ Dodano: 2019-08-21, 21:45 ]
Krzysiek 84 pisze:
Kulpiacz pisze:Kolejne moje pytanie na fo czytałem o jakimś odpowietrznik na silowniku sprzegła
gdzie to dokładnie się znajduje ?
Pewnie chodzi o odpowietrznik na wysprzęgliku w skrzyni.
Dokładnie o to jak będę miał autko na kanale przy okazji zajrzę do niego o ile uda mi się go znaleść . bezradny_

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5255
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 sie 2019, 07:45

Kulpiacz pisze:Dokładnie o to jak będę miał autko na kanale przy okazji zajrzę do niego o ile uda mi się go znaleść .
Obrazek

Obrazek
1Z <Bosch> (Juz zakończył karierę dzięki Muniorowi)
Cichociemny Zetor
Jak B4 to tylko w TDI.
[ Avant TDI ] jako auto do codziennego użytkowania

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11616
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 sie 2019, 20:46

Kulpiacz pisze:tylko ten syf w korektorze skąd on sie wziął ?
bo przez lata nie wymieniany płyn

a zdjęć nie widać ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

Kulpiacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 10 lut 2019, 10:29
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Kulpiacz » 24 sie 2019, 14:22

PieterB pisze:
Kulpiacz pisze:tylko ten syf w korektorze skąd on sie wziął ?
bo przez lata nie wymieniany płyn

a zdjęć nie widać ;-)
Widać , widać :D
Panowie po przejechaniu niecałych 300 km .
Problem powrócił hamulce wyraznie pozniej reagują , pedał stał się płytszy .
Także płyn możemy skreślić z listy bo został wymieniony .
Moje pytanie do was odnośnie korektora siły hamowania czy waszym zdaniem on może być
winowajcą zapowietrzających się hamulców z tyłu ?
Dziś postaram się wjechać na kanał i wrzućić parę fotek tyłu korektor przewody zaciski itp :p

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11616
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 sie 2019, 15:05

Kulpiacz pisze:PieterB napisał/a:
Kulpiacz napisał/a:
tylko ten syf w korektorze skąd on sie wziął ?
bo przez lata nie wymieniany płyn

a zdjęć nie widać ;-)


Widać , widać :D
ah faktycznie nie zauważyłem że Ty to na jakieś strony fb powrzucałeś a ja mam to zablokowane przez Facebook Container - zwracam honor

A co do tematu to może to być i przez ten korektor ale nie musi bo równie dobrze pompa może być już trochę nie tego albo jeszcze gdzieś mała nieszczelność. Trudno mi tu jednoznacznie się wypowiedzieć.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Kulpiacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 10 lut 2019, 10:29
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Kulpiacz » 24 sie 2019, 17:46

Pompa jakby nie domagała to by wszystkie koła były zapowietrzone moim zdaniem . lecz mogę się mylić.
Ja już z kolegą odpowietrzyłem hamulec.
Prawy tył ok zero powieetrza ale za to lewy tył aż strzelał bąbelkami .
Generalnie nie widać nie szczelności ani na elastycznym ano sztywnym do korektora .
Będę chciał wyjąć zacisk i zrobić mu małą regenerację z tych gumek reparaturek .
wyjęcie tłoczka przesmarowanie prowadnic itp może coś na tym tłoczku jakaś nieszczelność jest i łapie lewe powietrze.
Spróbuje nóz widelec może się uda .

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8160
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 24 sie 2019, 18:59

nie bede się powtarzał, wymień korektor zanim wydasz niepotrzebne na inne koszta

Awatar użytkownika
Pieterb
Administrator
Administrator
Posty: 11616
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 sie 2019, 19:32

Kulpiacz pisze:Pompa jakby nie domagała to by wszystkie koła były zapowietrzone moim zdaniem .
nie wiem czy wiesz ale pompa ma dwie sekcje ;-) ale skoro kolega Jarek twierdzi że to na 100 % korektor to okok wierzę mu.
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce