[B4 2.0 ABT] wpadający pedał .
[B4 2.0 ABT] wpadający pedał .
Witam , potrzebuję pilnie porady.
Stopniowo zaczeły mi słabnąć hamulce .
Aż w końcu pedał wpadał w podłogę i słabiutko hamowały .
Wczoraj z bratem zabrałem się za odpowietrzanie , dziwna sprawa ponieważ stan płynu był na max nigdzie nie ubywa a jednak skąś się wzieły te bombelki .
Bombelki ( zapowietrzenie ) były tylko na kołach tylnich , przód elegancki.
Kolejne co zauważyłem to iż prawy tył podczas odpowietrzania jest strasznie słabe ciśnienie na przewodzie .
Lewy tył już to ciśnienie jest większe co od razu dało się zauważyć .
Hamulce odpowietrzone elegancko , próba hamowania aż koła blokują z przodu ( wersja bez abs )
i wcześnie łapią .
Po zrobieniu lekko ponad 100 km jazdy , problem powrócił jak bumerang .
Moje pytanie jeśli była by jakąś nieszczelność to ubywał by płyn tak ?
Korektor suchy , zaciski też , przy pompie hamulcowej też nie widać aby coś podciekało .
Czemu tak się dzieje ?
Po przepompowaniu pedała 2x na włączonym silniku lub podczas hamowania , hamulec jest taki jak powienien być.
Podpowiedzcie coś od czego zacząć , co jest najbardziej prawdopodobne ?
Stopniowo zaczeły mi słabnąć hamulce .
Aż w końcu pedał wpadał w podłogę i słabiutko hamowały .
Wczoraj z bratem zabrałem się za odpowietrzanie , dziwna sprawa ponieważ stan płynu był na max nigdzie nie ubywa a jednak skąś się wzieły te bombelki .
Bombelki ( zapowietrzenie ) były tylko na kołach tylnich , przód elegancki.
Kolejne co zauważyłem to iż prawy tył podczas odpowietrzania jest strasznie słabe ciśnienie na przewodzie .
Lewy tył już to ciśnienie jest większe co od razu dało się zauważyć .
Hamulce odpowietrzone elegancko , próba hamowania aż koła blokują z przodu ( wersja bez abs )
i wcześnie łapią .
Po zrobieniu lekko ponad 100 km jazdy , problem powrócił jak bumerang .
Moje pytanie jeśli była by jakąś nieszczelność to ubywał by płyn tak ?
Korektor suchy , zaciski też , przy pompie hamulcowej też nie widać aby coś podciekało .
Czemu tak się dzieje ?
Po przepompowaniu pedała 2x na włączonym silniku lub podczas hamowania , hamulec jest taki jak powienien być.
Podpowiedzcie coś od czego zacząć , co jest najbardziej prawdopodobne ?
Ostatnio zmieniony 20 sie 2019, 20:14 przez Kulpiacz, łącznie zmieniany 1 raz.
Też myślałem o tym korektorze ale mając auto na kanale wygląda ok suchutki nawet wygląda dość świeżo nie jest strasznie skorodowany .
Jak sprawdzić czy on jest sprawny ?
Płyn od kąt ja jestem posiadaczem czyli od lutego to nie był zmieniany .
Ale można spróbować bo jest to tania opcja .
[ Dodano: 2019-08-20, 21:21 ]
Kolejne moje pytanie na fo czytałem o jakimś odpowietrznik na silowniku sprzegła
gdzie to dokładnie się znajduje ?
[ Dodano: 2019-08-20, 21:48 ]
Panowie ostatnie pytanie , regulacja korektora jak tą sprężynę wyreguluję na sam dół i te śruby na impusa wkręcę to będzie większa siła hamowania tyłu ?
Jak sprawdzić czy on jest sprawny ?
Płyn od kąt ja jestem posiadaczem czyli od lutego to nie był zmieniany .
Ale można spróbować bo jest to tania opcja .
[ Dodano: 2019-08-20, 21:21 ]
Kolejne moje pytanie na fo czytałem o jakimś odpowietrznik na silowniku sprzegła
gdzie to dokładnie się znajduje ?
[ Dodano: 2019-08-20, 21:48 ]
Panowie ostatnie pytanie , regulacja korektora jak tą sprężynę wyreguluję na sam dół i te śruby na impusa wkręcę to będzie większa siła hamowania tyłu ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
takKulpiacz pisze:te śruby na impusa wkręcę to będzie większa siła hamowania tyłu ?
na tym fb to ja już różne cudawianki widziałem jak to ludzie opisują - w większości ot tak dla żartów pewnie.Kulpiacz pisze:Kolejne moje pytanie na fo czytałem o jakimś odpowietrznik na silowniku sprzegła
gdzie to dokładnie się znajduje ?
Nie mam fotki pod ręką ale jak sobie zobaczysz który to przewód wychodzi od sprzęgła i gdzie idzie w okolicę skrzyni to i siłownik z odpowietrzaczem powinieneś znaleźć.
tania nie tania ale 2,5 litra płynu trzeba liczyćKulpiacz pisze:Ale można spróbować bo jest to tania opcja .
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Tak wyglądał mój korektor po zdemontowaniu .
Wyczyściłem go jak należy .
Od razu lepiej zaczął lecieć płyn podczas odpowietrzania prawego tyłu a wcześniej ledwie co kapał.
Płyn też wymieniony .
Hamulec jest oki tylko ten syf w korektorze skąd on sie wziął ?
Bo raczej nie przez tą gumkę , przewody w mojej 80 nie wyglądają na bardzo zmęczone .
Mam nadzieje że będzie dobrze bynajmniej jakiś czas
Korektor ustawiłem na samym dole tej fasolki aby hamulec był jak najmocniejszy .
Co o tym sądzicie ?
[ Dodano: 2019-08-21, 21:45 ]
Dokładnie o to jak będę miał autko na kanale przy okazji zajrzę do niego o ile uda mi się go znaleść .Krzysiek 84 pisze:Pewnie chodzi o odpowietrznik na wysprzęgliku w skrzyni.Kulpiacz pisze:Kolejne moje pytanie na fo czytałem o jakimś odpowietrznik na silowniku sprzegła
gdzie to dokładnie się znajduje ?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Widać , widaćPieterB pisze:bo przez lata nie wymieniany płynKulpiacz pisze:tylko ten syf w korektorze skąd on sie wziął ?
a zdjęć nie widać
Panowie po przejechaniu niecałych 300 km .
Problem powrócił hamulce wyraznie pozniej reagują , pedał stał się płytszy .
Także płyn możemy skreślić z listy bo został wymieniony .
Moje pytanie do was odnośnie korektora siły hamowania czy waszym zdaniem on może być
winowajcą zapowietrzających się hamulców z tyłu ?
Dziś postaram się wjechać na kanał i wrzućić parę fotek tyłu korektor przewody zaciski itp :p
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
ah faktycznie nie zauważyłem że Ty to na jakieś strony fb powrzucałeś a ja mam to zablokowane przez Facebook Container - zwracam honorKulpiacz pisze:PieterB napisał/a:
Kulpiacz napisał/a:
tylko ten syf w korektorze skąd on sie wziął ?
bo przez lata nie wymieniany płyn
a zdjęć nie widać
Widać , widać
A co do tematu to może to być i przez ten korektor ale nie musi bo równie dobrze pompa może być już trochę nie tego albo jeszcze gdzieś mała nieszczelność. Trudno mi tu jednoznacznie się wypowiedzieć.
Pompa jakby nie domagała to by wszystkie koła były zapowietrzone moim zdaniem . lecz mogę się mylić.
Ja już z kolegą odpowietrzyłem hamulec.
Prawy tył ok zero powieetrza ale za to lewy tył aż strzelał bąbelkami .
Generalnie nie widać nie szczelności ani na elastycznym ano sztywnym do korektora .
Będę chciał wyjąć zacisk i zrobić mu małą regenerację z tych gumek reparaturek .
wyjęcie tłoczka przesmarowanie prowadnic itp może coś na tym tłoczku jakaś nieszczelność jest i łapie lewe powietrze.
Spróbuje nóz widelec może się uda .
Ja już z kolegą odpowietrzyłem hamulec.
Prawy tył ok zero powieetrza ale za to lewy tył aż strzelał bąbelkami .
Generalnie nie widać nie szczelności ani na elastycznym ano sztywnym do korektora .
Będę chciał wyjąć zacisk i zrobić mu małą regenerację z tych gumek reparaturek .
wyjęcie tłoczka przesmarowanie prowadnic itp może coś na tym tłoczku jakaś nieszczelność jest i łapie lewe powietrze.
Spróbuje nóz widelec może się uda .