Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3] Wymiana przewodów hamulcowych - tył - porada

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

[B3] Wymiana przewodów hamulcowych - tył - porada

Post autor: Marcin_89 » 23 kwie 2010, 15:49

Witam, Koledzy byłem na przeglądzie autkiem, nie chciał przepuścić, bo mam korozję tylnych przewodów hamulcowych, jeden trochę mokry jest, gumy też lekko sparciałe.
Do wymiany 2x przewody elastyczne na tył i 2x przewody miedziane na tylną oś. Przy okazji wymieni się płyn hamulcowy.

Wielka prośba, bo mam na to niecałe 2 tygodnie, czasu mało, a na uczelni zamęt i trochę nie mam czasu przeglądać forum.
Czy mógłby ktoś napisać co po kolei należy robić przy wymianie? Jak rozebrać te przewody elastyczne i miedziane? Jakie klucze użyć? Czy potem sprzęgło też trzeba odpowietrzyć?

Wolę to zrobić ze znajomym, niż dać 200-300zł dla mechanika za wymianę (tyle dwóch wołało), a same przewody około 200zł z płynem będą.

Pozdrawiam
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 23 kwie 2010, 21:12

Ehh... Ja miałem podobnie. W jednym serwisie zawołali 700zł za wszystko (robocizna, przewody, płyn) w drugim warsztacie 550zł. Byłem naprawdę zrozpaczony, z racji tego, że ze mnie biedny student :roll: i nie mogę tyle dać za naprawę. Ale trafiłem w końcu na naprawdę genialnego gościa, który ma warsztacik na uboczu. Zostały wymienione wszystkie przewody (fabrycznie metalowe) na miedziane od serwa po regulator siły hamowania. Wszystko idealnie spasowane. A także dwa pozostałe giętkie. Wszystko to zostało zalane nowym płynem i odpowietrzone. Reasumując hamulce na następne 20 lat za 200zł (w cenie robocizna i przewody ~20zł za 1m) :-) . PS. Sprzęgła nie trzeba odpowietrzać. Wystarczy, że porządnie odpowietrzy się na kalamitkach cylinderków (bębny i zaciski). Pozdrawiam.
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 21 mar 2017, 08:01

Witam mam do wymiany przewody elastyczne tył.Te przy zaciskach i na wysokości belki tylnej, tylko mam problem z długością tych przewodów.Kolega sprawdzał w katalogu intercars i występują różne długości tych przewodów.Wzrokowo mniej wiecej są podobne długości ,ale nie chce ryzykować z zamawianiem w ciemno.Może ktoś z was przerabiał ten temat (zaznaczam tylne przewody bo przód mam zrobiony) to prosze o jakieś wskazówki z góry dzięki i pozdrawiam.
cinu77

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 21 mar 2017, 16:21

"Centymetr" twoim przyjacielem. okok
A80Q B3 AEB w eLPiGżi :) powoli się modernizuje.
200SX S13 SR20DET
Sprzedam częsci audi i nie tylko

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 10 kwie 2017, 22:27

Witam . Zabrałem się za wymianę przewodów elastycznych tył oraz regenerację zacisku LT od strony ręcznego (ciekło z ośki ręcznego) przewody są wymienione ale lipa z zaciskiem .
Teraz to leje jeszcze bardziej ,nie wiem dlaczego ,oska jest założona nowa oring dobry.
Jak wciskam nożny hamulec to kapie płyn z ośki.Chyba mnie czeka zakup nowego....co wy na to ?
cinu77

zukreator

Post autor: zukreator » 11 kwie 2017, 12:55

niewłaściwy rozmiar oringu uszczelniajacego ośkę

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 11 kwie 2017, 15:41

Oringi to ja różne stosowałem ,dzisiaj rozbierałem zacisk LT 3x założyłem troszkę grubszy oring (jakieś 2,6 mm) na razie trzyma.Muszę troszkę pojezdzić i zobaczymy.Podejrzewam ,że z prawym będzie to samo co z lewym, kwestia czasu.Prawego w ogule nie ruszałem nigdy jesli chodzi o uszczelnienie ośki.
cinu77

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 14 kwie 2017, 21:17

Może są już wżery? Ja w 90ce tulejowałem oba zaciski tył.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 19 kwie 2017, 06:44

Oska jest nowa założona.Sprawdzałem samą ośkę nową jak chodzi w zacisku ,to obraca się zupełnie lużno ,ale luzu jakiegoś mega nie wyczuwam.
cinu77

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 19 kwie 2017, 21:09

Jeżeli struktura tulei w której chodzi oś jest porowata/ma wżery to nawet bez wyczuwalnego luzu może puszczać.
Zresztą nowa oś i stara tuleja... Trudno powiedzieć jaki Ty tam luz czujesz. Jak tulejowałem swoje zaciski to naprawdę ciasno spasowałem i było ok. No i przerobiłem uszczelnienie ale szczerze nie pamiętam dokładnie co i jak(a auto poszło), tyle, że nie byłem zachwycony pomysłem fabrycznym.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga