Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B3 PM 1,8 s] wymiana szczęk hamulcowych

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

[ B3 PM 1,8 s] wymiana szczęk hamulcowych

Post autor: wento » 07 kwie 2014, 19:28

witam! Czeka mnie wymiana szczęk hamulcowych, i stąd moje pytanie, bo nie wiem czy wymienić same szczęki, czy jeszcze cylinderek?, choć wydaje się być dobry. I na co jeszcze zwrócić uwagę ?

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 07 kwie 2014, 19:51

Hej...

Czemu zmieniasz szczęki? Jeżeli chcesz zmienić, to jak będziesz miał te "nowe", to rozbierz je totalnie. Obejrzyj cylinderki i jeżeli nie widać wżerów to przeczyść je i zakładaj. Jeżeli widać troszkę coś na nich to przeczyść je może drobniutkim papierkiem ściernym. Powinno to wtedy pomóc. Zmień, jeżeli są już "nadgryzione". Do tego nowy zestaw naprawczy i po sprawie.

pzdr.

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 07 kwie 2014, 20:27

zmieniam bo już, prawie nie mają okładzin już.

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 07 kwie 2014, 20:49

Jak nie mają okładzin...? Szczęki? Szczęki zaciskają klocki, a cylinderki w tylnych kołach w bębnach rozpierają okładziny, a jeżeli są tarcze to tak ja z przodu - zaciskają. Jak nie ma okładzin to bym zmienił tylko klocki. Kup nowe klocki, rozbierz wszystko, wyczyść wszystko na glanc, trąć smarem delikatnie prowadnice w jarzmach, wciśnij tłoczek i składaj. <ok> Cylinderki możesz sprawdzić przy okazji. Jak coś to dokup zestaw naprawczy i po sprawie. Aha, daj smar miedziowy na szpilki co są z od strony silnika w jarzmie.

pzdr.

P.S.
Pierwszy raz się spotykam, żeby ktoś zmieniał zaciski bo nie ma okładzin. :shock:

Awatar użytkownika
wento
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: wento » 07 kwie 2014, 21:19

andrzejau pisze:Jak nie mają okładzin...? Szczęki? Szczęki zaciskają klocki, a cylinderki w tylnych kołach w bębnach rozpierają okładziny, a jeżeli są tarcze to tak ja z przodu - zaciskają. Jak nie ma okładzin to bym zmienił tylko klocki. Kup nowe klocki, rozbierz wszystko, wyczyść wszystko na glanc, trąć smarem delikatnie prowadnice w jarzmach, wciśnij tłoczek i składaj. <ok> Cylinderki możesz sprawdzić przy okazji. Jak coś to dokup zestaw naprawczy i po sprawie. Aha, daj smar miedziowy na szpilki co są z od strony silnika w jarzmie.

pzdr.

P.S.
Pierwszy raz się spotykam, żeby ktoś zmieniał zaciski bo nie ma okładzin. :shock:
kolego, pomyliłeś wszystkie pojęcia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11729
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 kwie 2014, 08:03

wento pisze: czy jeszcze cylinderek?, choć wydaje się być dobry.
jak nie cieknie to nie ma sensy zmieniać ale jak tylko Ci się chociażby delikatnie poci to radzę go odrazy wymienić lub tez zregenerować bo i tak długo nie pociągnie zapewne
andrzejau pisze:P.S.
Pierwszy raz się spotykam, żeby ktoś zmieniał zaciski bo nie ma okładzin.
widzę że kolega wie że gdzieś dzwonią tylko nie wie w którym kościele :mrgreen:

Awatar użytkownika
Radek_ER19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 237
Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
Lokalizacja: WOT

Post autor: Radek_ER19 » 08 kwie 2014, 13:09

andrzejau pisze:Aha, daj smar miedziowy na szpilki co są z od strony silnika w jarzmie.
Tak na przyszłośc kolego <ok> owszem trzeba smarowac prowadnice w jarzmie ale nie polecam robic Ci tego smarem miedziowym <ok>
wento pisze:I na co jeszcze zwrócić uwagę ?
Zwróc uwagę na na ogólny stan bębna, zeszlifuj rant na bębnie bo jak Ci przyjdzie zdjąc za jakis czas bęben to będzie ciężko :mrgreen: przeczysc, rozruszaj i przesmaruj samoregulator szczęk ham. <ok>

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 08 kwie 2014, 14:14

Uwaga Panowie !!
Podczas "manewrów" z mechanizmem szczęk i sprężyn w tylnych hamulcach Bębnowych, można całkiem nieżle przyszczypnąć sobie paluchy.
Pamiętam że miałem taką sytuację, że po zdjęciu tego zestawu, za nic nie chciał mi wejść na swoje poprzednie miejsce.
Chyba w górnej częśći zestawu trzeba przełamać na mimośrodzie sprężynę. Moment nieuwagi i trach skóra przecięta.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11729
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 kwie 2014, 14:41

Radek_ER19 pisze:Zwróc uwagę na na ogólny stan bębna, zeszlifuj rant na bębnie bo jak Ci przyjdzie zdjąc za jakis czas bęben to będzie ciężko
ale jak się zwolni samoregulator to żeby nie wiem jaki rant był to bęben powinien zejść bez większych problemów. Co nie zmienia faktu że jak jest zbyt duży rant to tak naprawdę bębny powinny pójść na śmietnik a nie szlifować ranty bo tam jest tolerancja chyba tylko 2 mm z tego co pamiętam.

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 08 kwie 2014, 20:16

Miałem na myśli smar medziowy położyć na szpilki z tyłu... Na te bolce :P

Awatar użytkownika
morris4life
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: morris4life » 29 maja 2014, 17:09

andrzejau pisze:Miałem na myśli smar medziowy położyć na szpilki z tyłu... Na te bolce :P
Kolego! Ale o czym ty wogóle rozmawiasz. Autor tego postu pyta się o wymianę szczęk w hamulcach bębnowych a ty tu z zaciskami i szpilkami od tarczowych wyskakujesz :roll:

Awatar użytkownika
andrzejau
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
Kontakt:

Post autor: andrzejau » 29 maja 2014, 19:15

Kolego :!: Ale żeś odgrzał kotleta... Temat ucichł 8.04. tego roku. :mrgreen:

Szczęki zrozumiałem jako przednie zaciski hamulcowe... Prawie wszędzie, gdzie ktoś coś mówi o hamulcach z tyłu, to słyszę: tylne okładziny (hamulcowe), okładziny tylne, hamulce z tyłu, klocki z tyłu, tylne klocki itd itp, ale nie szczęki. Szczęki w domyśle zaciskają, a nie rozpierają. :-D Wtedy może i ja się nie wczytałem w post. Nie ważne <ok> Tytuł też w takim razie nie jest sprecyzowany... :lol: Stąd potem takie nieporozumienia. 8-)

Pozdro :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga