[ B3 PM 1,8 s] wymiana szczęk hamulcowych
[ B3 PM 1,8 s] wymiana szczęk hamulcowych
witam! Czeka mnie wymiana szczęk hamulcowych, i stąd moje pytanie, bo nie wiem czy wymienić same szczęki, czy jeszcze cylinderek?, choć wydaje się być dobry. I na co jeszcze zwrócić uwagę ?
- andrzejau
- Forum Audi 80
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
- Kontakt:
Hej...
Czemu zmieniasz szczęki? Jeżeli chcesz zmienić, to jak będziesz miał te "nowe", to rozbierz je totalnie. Obejrzyj cylinderki i jeżeli nie widać wżerów to przeczyść je i zakładaj. Jeżeli widać troszkę coś na nich to przeczyść je może drobniutkim papierkiem ściernym. Powinno to wtedy pomóc. Zmień, jeżeli są już "nadgryzione". Do tego nowy zestaw naprawczy i po sprawie.
pzdr.
Czemu zmieniasz szczęki? Jeżeli chcesz zmienić, to jak będziesz miał te "nowe", to rozbierz je totalnie. Obejrzyj cylinderki i jeżeli nie widać wżerów to przeczyść je i zakładaj. Jeżeli widać troszkę coś na nich to przeczyść je może drobniutkim papierkiem ściernym. Powinno to wtedy pomóc. Zmień, jeżeli są już "nadgryzione". Do tego nowy zestaw naprawczy i po sprawie.
pzdr.
- andrzejau
- Forum Audi 80
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
- Kontakt:
Jak nie mają okładzin...? Szczęki? Szczęki zaciskają klocki, a cylinderki w tylnych kołach w bębnach rozpierają okładziny, a jeżeli są tarcze to tak ja z przodu - zaciskają. Jak nie ma okładzin to bym zmienił tylko klocki. Kup nowe klocki, rozbierz wszystko, wyczyść wszystko na glanc, trąć smarem delikatnie prowadnice w jarzmach, wciśnij tłoczek i składaj. <ok> Cylinderki możesz sprawdzić przy okazji. Jak coś to dokup zestaw naprawczy i po sprawie. Aha, daj smar miedziowy na szpilki co są z od strony silnika w jarzmie.
pzdr.
P.S.
Pierwszy raz się spotykam, żeby ktoś zmieniał zaciski bo nie ma okładzin. :shock:
pzdr.
P.S.
Pierwszy raz się spotykam, żeby ktoś zmieniał zaciski bo nie ma okładzin. :shock:
kolego, pomyliłeś wszystkie pojęcia.andrzejau pisze:Jak nie mają okładzin...? Szczęki? Szczęki zaciskają klocki, a cylinderki w tylnych kołach w bębnach rozpierają okładziny, a jeżeli są tarcze to tak ja z przodu - zaciskają. Jak nie ma okładzin to bym zmienił tylko klocki. Kup nowe klocki, rozbierz wszystko, wyczyść wszystko na glanc, trąć smarem delikatnie prowadnice w jarzmach, wciśnij tłoczek i składaj. <ok> Cylinderki możesz sprawdzić przy okazji. Jak coś to dokup zestaw naprawczy i po sprawie. Aha, daj smar miedziowy na szpilki co są z od strony silnika w jarzmie.
pzdr.
P.S.
Pierwszy raz się spotykam, żeby ktoś zmieniał zaciski bo nie ma okładzin. :shock:
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
jak nie cieknie to nie ma sensy zmieniać ale jak tylko Ci się chociażby delikatnie poci to radzę go odrazy wymienić lub tez zregenerować bo i tak długo nie pociągnie zapewnewento pisze: czy jeszcze cylinderek?, choć wydaje się być dobry.
widzę że kolega wie że gdzieś dzwonią tylko nie wie w którym kościele :mrgreen:andrzejau pisze:P.S.
Pierwszy raz się spotykam, żeby ktoś zmieniał zaciski bo nie ma okładzin.
- Radek_ER19
- Forum Audi 80
- Posty: 237
- Rejestracja: 23 gru 2009, 11:44
- Lokalizacja: WOT
Tak na przyszłośc kolego <ok> owszem trzeba smarowac prowadnice w jarzmie ale nie polecam robic Ci tego smarem miedziowym <ok>andrzejau pisze:Aha, daj smar miedziowy na szpilki co są z od strony silnika w jarzmie.
Zwróc uwagę na na ogólny stan bębna, zeszlifuj rant na bębnie bo jak Ci przyjdzie zdjąc za jakis czas bęben to będzie ciężko :mrgreen: przeczysc, rozruszaj i przesmaruj samoregulator szczęk ham. <ok>wento pisze:I na co jeszcze zwrócić uwagę ?
Uwaga Panowie !!
Podczas "manewrów" z mechanizmem szczęk i sprężyn w tylnych hamulcach Bębnowych, można całkiem nieżle przyszczypnąć sobie paluchy.
Pamiętam że miałem taką sytuację, że po zdjęciu tego zestawu, za nic nie chciał mi wejść na swoje poprzednie miejsce.
Chyba w górnej częśći zestawu trzeba przełamać na mimośrodzie sprężynę. Moment nieuwagi i trach skóra przecięta.
Podczas "manewrów" z mechanizmem szczęk i sprężyn w tylnych hamulcach Bębnowych, można całkiem nieżle przyszczypnąć sobie paluchy.
Pamiętam że miałem taką sytuację, że po zdjęciu tego zestawu, za nic nie chciał mi wejść na swoje poprzednie miejsce.
Chyba w górnej częśći zestawu trzeba przełamać na mimośrodzie sprężynę. Moment nieuwagi i trach skóra przecięta.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
ale jak się zwolni samoregulator to żeby nie wiem jaki rant był to bęben powinien zejść bez większych problemów. Co nie zmienia faktu że jak jest zbyt duży rant to tak naprawdę bębny powinny pójść na śmietnik a nie szlifować ranty bo tam jest tolerancja chyba tylko 2 mm z tego co pamiętam.Radek_ER19 pisze:Zwróc uwagę na na ogólny stan bębna, zeszlifuj rant na bębnie bo jak Ci przyjdzie zdjąc za jakis czas bęben to będzie ciężko
- morris4life
- Forum Audi 80
- Posty: 86
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 10:19
- Lokalizacja: Gdańsk
- andrzejau
- Forum Audi 80
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 paź 2010, 22:10
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 PP
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka / Ząbki
- Kontakt:
Kolego :!: Ale żeś odgrzał kotleta... Temat ucichł 8.04. tego roku. :mrgreen:
Szczęki zrozumiałem jako przednie zaciski hamulcowe... Prawie wszędzie, gdzie ktoś coś mówi o hamulcach z tyłu, to słyszę: tylne okładziny (hamulcowe), okładziny tylne, hamulce z tyłu, klocki z tyłu, tylne klocki itd itp, ale nie szczęki. Szczęki w domyśle zaciskają, a nie rozpierają. Wtedy może i ja się nie wczytałem w post. Nie ważne <ok> Tytuł też w takim razie nie jest sprecyzowany... :lol: Stąd potem takie nieporozumienia. 8-)
Pozdro
Szczęki zrozumiałem jako przednie zaciski hamulcowe... Prawie wszędzie, gdzie ktoś coś mówi o hamulcach z tyłu, to słyszę: tylne okładziny (hamulcowe), okładziny tylne, hamulce z tyłu, klocki z tyłu, tylne klocki itd itp, ale nie szczęki. Szczęki w domyśle zaciskają, a nie rozpierają. Wtedy może i ja się nie wczytałem w post. Nie ważne <ok> Tytuł też w takim razie nie jest sprecyzowany... :lol: Stąd potem takie nieporozumienia. 8-)
Pozdro