Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AAH] zachowanie abs'u

Awatar użytkownika
Medison
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 10 lut 2012, 06:39
Lokalizacja: Kalisz

[B4 AAH] zachowanie abs'u

Post autor: Medison » 15 wrz 2013, 20:37

Witam od pewnego czasu gdy hamuje gwałtownie jest wszystko dobrze ale jak delikatnie zaczynam i auto minimalnie się toczy to zaczyna mi działać ABS nie wiedzieć czemu jak go wyłączę przyciskiem jest ok bo wyłączony moje pytanie brzmi co się zwaliło pompa ? czy może co innego dodam ze błędów abs'u nie ma klocki dobre tarcze dobre opony dobre

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1934
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 15 wrz 2013, 20:44

Sprawdź czujniki w kołach. Miernik i do wtyczek - zakres im bliżej 1200 tym lepiej.

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 15 wrz 2013, 20:58

Podepne się pod temat, jak się sprawdza oporność tych czujników?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1934
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 15 wrz 2013, 21:05

Miernik elektryczny w rękę, wypinasz wtyczki i sprawdzasz na tej od czujnika. Zakres powinien być od 1000-1200 ale im bliżej 1200 tym lepiej. Miernik ustawiasz na 200kΩ. Jeśli nic się nie pojawi, ustawiasz 200Ω ale najprawdopodobniej jeśli masz 3 sprawne to na 2kΩ i wyjdzie wartość powyżej 1000. Jeśli nie znaczy, że czujnik uwalony.

Awatar użytkownika
Medison
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 10 lut 2012, 06:39
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Medison » 16 wrz 2013, 10:10

ale to by błąd czujnika się nie pojawił ???

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1934
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 16 wrz 2013, 12:04

Powinien ale nie każda usterka pokaże się na kompie. Pytanei czy masz sterownik z diagnozą czy bez.

Awatar użytkownika
Medison
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 10 lut 2012, 06:39
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Medison » 16 wrz 2013, 13:18

kiedyś jak mi się czujnik z tylu wysuną to był błąd ale teraz nie mam żadnych

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 21 wrz 2013, 15:31

daj foto pompy ABS tak będize najszybciej ustalić czy nie masz ABS z EDS.

jeśli tak to do ustawienia czujniki ABS. typowe zachowanie dla zbyt dużych przerw lub zabrudzonych czujników ABS

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 21 wrz 2013, 18:14

może być pęknięty pierścień ABSu na przegubie i też cyrk się dzieje <ok>

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 21 wrz 2013, 21:07

Dziki, raczej by się zaświecała kontrolka ABS'u,

Awatar użytkownika
Medison
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 10 lut 2012, 06:39
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Medison » 24 wrz 2013, 22:45

Ja mam taka ...

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 25 wrz 2013, 10:18

spróbuj najpierw syf nagromaczony na wieńcach wydmuchać i ponownie ustawić czujniki, najłatwiej wsunąć je do oporu i cofnąć o około 0,5mm.
ja tak mam ustawione i już prawie drugi rok kontrolka nie proszona nawet nie myśli się zaświecić

Awatar użytkownika
Medison
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 10 lut 2012, 06:39
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Medison » 25 wrz 2013, 15:02

ale mi się kontrolka nie zapala

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 25 wrz 2013, 21:14

ale podczas małej prędkości jak isę zatrzymujesz, jeden z czujników przestaje wysyłać sygnały, co sterownik interpretuje jako zablokowanie koła i podejmuje odpowiednie kroki na podstawie informacji odczytywanych z czujników przy kołach, oczyszcze nie wieńców nic nie kosztuje, i ponowne ustawienie czujników i od tego warto zacząć, a przy okazji sprawdzić stan wieńców czy żaden nie jest pęknięty.

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 25 wrz 2013, 21:44

arwam pisze:ale podczas małej prędkości jak isę zatrzymujesz, jeden z czujników przestaje wysyłać sygnały, co sterownik interpretuje jako zablokowanie koła i podejmuje odpowiednie kroki na podstawie informacji odczytywanych z czujników przy kołach, oczyszcze nie wieńców nic nie kosztuje, i ponowne ustawienie czujników i od tego warto zacząć, a przy okazji sprawdzić stan wieńców czy żaden nie jest pęknięty.
o jakich wiencach piszesz ?

Z tego co ja sie orientuję to przeguby zewnetrzne są zintegrowane z zębami dlatego trzeba kupować odpowiednie i sprawdzać ilość zebow...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga