[b4 coupe] Zerwany gwint w piascie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
[b4 coupe] Zerwany gwint w piascie.
Witam, dzisiaj chcialem wymienic tylne tarcze, zauwazylem ze w jedej dziurze w piascie jest zerwany gwint i tutaj moje pytanko czy da sie to jakos przegwintowac ? ewentualnie jezdzic na 3 srubach ?
oraz czy piasta bedziesz pasowala np od innej b4 z innym silnikiem w ktorym byly tarczowe hamulce ?
[ Dodano: 2013-09-12, 13:08 ]
i czy wymiana piasty jest trudna, zabiera duzo czasu ?
oraz czy piasta bedziesz pasowala np od innej b4 z innym silnikiem w ktorym byly tarczowe hamulce ?
[ Dodano: 2013-09-12, 13:08 ]
i czy wymiana piasty jest trudna, zabiera duzo czasu ?
- 123krzysiek123
- Forum Audi 80
- Posty: 552
- Rejestracja: 23 paź 2009, 21:43
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gmina Zamość
- Kontakt:
witam kolego mialem ten sam problem jezdzilem troche na 3 srubach, ale pozniej dalem do tokarza i nawiercil mi cztery nowe otwory i nagwintowal, i po problemie <ok> zajelo mi to 10min banalnie proste a kosztowalo 20zl nie trzeba kupowac nawej piasty
(nowe otwory nawiercone sa tak ze teraz jest 8 dziur w piascie)
(nowe otwory nawiercone sa tak ze teraz jest 8 dziur w piascie)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
U mnie wyglada to tak ze prawdopodbnie gwint byl zerwany od momentu gdy kupilem samochod a sruba trzymala sie tylko na jakims "siuwaksie" w momencie gdy tylko ja ruszylem od razu zaczela latac, moze i bym oddal piaste do gwintoania ale za bardzo nie chce mi sie jej wyjmowac wpierdziele srube na jakis klej i tak zostawie
gdy by to byl przod to piasta napewno byla by wymieniona ale ze wzgledu ze jest to tyl i nie ma takiego obciazenia zostawie tak jak jest a na jaki klej polecacie to wkleic ? bo ja mam w domu taki do gwintow o niebieskim kolorze, srube powinien utrzymac na swoim miejscu.
gdy by to byl przod to piasta napewno byla by wymieniona ale ze wzgledu ze jest to tyl i nie ma takiego obciazenia zostawie tak jak jest a na jaki klej polecacie to wkleic ? bo ja mam w domu taki do gwintow o niebieskim kolorze, srube powinien utrzymac na swoim miejscu.
- 123krzysiek123
- Forum Audi 80
- Posty: 552
- Rejestracja: 23 paź 2009, 21:43
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gmina Zamość
- Kontakt:
Można zastosować coś takiego http://www.stalmut.pl/auto-weld-spawani ... p-547.html Tylko jak tym się przyklei to raczej już śruby się nie odkręci. Ewentualnie można spróbować nanieść ten specyfik na obwodzie otworu i spróbować nagwintować.
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
Nie polecam jeździć na 3 śrubach.. w nowszych samochodach jest ich zazwyczaj 5, my mamy 4, a trzy to już tylko jakieś śmieszne samochodziki miały kiedyś.. Pewnie, że przy normalnej jeździe nic się nie stanie zapewne, ale np. jak wpadniesz w jakąś sporą dziurę, czy walniesz bokiem w krawężnik itp itd to może być nieciekawie bo 3 śruby znoszą mniejsze obciążenia niż 4, to chyba jasne.. Ja na Twoim miejscu bym kombinował nową piastę lub gwintował tą bo bałbym się, że jadąc np. załadowanym na polskich drogach strace koło
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Boże, widzisz i nie grzmisz.kyuubi1990 pisze:wpierdziele srube na jakis klej i tak zostawie
gdy by to byl przod to piasta napewno byla by wymieniona ale ze wzgledu ze jest to tyl i nie ma takiego obciazenia zostawie tak jak jest a na jaki klej polecacie to wkleic ? bo ja mam w domu taki do gwintow o niebieskim kolorze, srube powinien utrzymac na swoim miejscu.
Ciężko wydać parę zł na dobra piastę? Nigdy nie wiesz co się stanie, czy takie ryzykowanie ma sens?
Klej do gwintów akurat tutaj nic nie da, skoro gwintu nie ma.
- 123krzysiek123
- Forum Audi 80
- Posty: 552
- Rejestracja: 23 paź 2009, 21:43
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Gmina Zamość
- Kontakt:
Kupowałem do siebie piastę na tył, bo miała urwane dwa gwinty. Dałem za nią całe 80 pln. Są dwa rodzaje piast z pierścieniem do abs i bez tego pierścienia. Ja kupiłem taką piastę bez pierścienia i trzeba było przełożyć. Jeśli kupisz taką jak masz to sam podmienisz, u mnie trzeba było założyć pierścień na prasie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
- Lokalizacja: Okolice Łodzi