Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 coupe] Zerwany gwint w piascie.

ODPOWIEDZ
kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

[b4 coupe] Zerwany gwint w piascie.

Post autor: kyuubi1990 » 12 wrz 2013, 13:05

Witam, dzisiaj chcialem wymienic tylne tarcze, zauwazylem ze w jedej dziurze w piascie jest zerwany gwint i tutaj moje pytanko czy da sie to jakos przegwintowac ? ewentualnie jezdzic na 3 srubach ?

oraz czy piasta bedziesz pasowala np od innej b4 z innym silnikiem w ktorym byly tarczowe hamulce ?

[ Dodano: 2013-09-12, 13:08 ]
i czy wymiana piasty jest trudna, zabiera duzo czasu ?

Awatar użytkownika
123krzysiek123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 552
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:43
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gmina Zamość
Kontakt:

Post autor: 123krzysiek123 » 12 wrz 2013, 14:51

Najlepiej wymienić piastę. Według ETKI piasta od sedan/avant ma taki sam numer co piasta do coupe. Lepiej nie jeździć na 3 śrubach, chociaż ja jakiś czas jeździłem w sumie na dwóch śrubach z tyłu.

Awatar użytkownika
bendek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 11 kwie 2011, 13:49
Lokalizacja: strykowo

Post autor: bendek88 » 12 wrz 2013, 14:57

witam kolego mialem ten sam problem jezdzilem troche na 3 srubach, ale pozniej dalem do tokarza i nawiercil mi cztery nowe otwory i nagwintowal, i po problemie <ok> zajelo mi to 10min banalnie proste a kosztowalo 20zl nie trzeba kupowac nawej piasty
(nowe otwory nawiercone sa tak ze teraz jest 8 dziur w piascie)

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 12 wrz 2013, 17:47

U mnie wyglada to tak ze prawdopodbnie gwint byl zerwany od momentu gdy kupilem samochod a sruba trzymala sie tylko na jakims "siuwaksie" :P w momencie gdy tylko ja ruszylem od razu zaczela latac, moze i bym oddal piaste do gwintoania ale za bardzo nie chce mi sie jej wyjmowac :D wpierdziele srube na jakis klej i tak zostawie :P

gdy by to byl przod to piasta napewno byla by wymieniona ale ze wzgledu ze jest to tyl i nie ma takiego obciazenia zostawie tak jak jest :P a na jaki klej polecacie to wkleic ? :) bo ja mam w domu taki do gwintow :D o niebieskim kolorze, srube powinien utrzymac na swoim miejscu.

Awatar użytkownika
123krzysiek123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 552
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:43
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gmina Zamość
Kontakt:

Post autor: 123krzysiek123 » 12 wrz 2013, 18:09

Można zastosować coś takiego http://www.stalmut.pl/auto-weld-spawani ... p-547.html Tylko jak tym się przyklei to raczej już śruby się nie odkręci. Ewentualnie można spróbować nanieść ten specyfik na obwodzie otworu i spróbować nagwintować.

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 12 wrz 2013, 18:18

Nie polecam jeździć na 3 śrubach.. w nowszych samochodach jest ich zazwyczaj 5, my mamy 4, a trzy to już tylko jakieś śmieszne samochodziki miały kiedyś.. Pewnie, że przy normalnej jeździe nic się nie stanie zapewne, ale np. jak wpadniesz w jakąś sporą dziurę, czy walniesz bokiem w krawężnik itp itd to może być nieciekawie bo 3 śruby znoszą mniejsze obciążenia niż 4, to chyba jasne.. Ja na Twoim miejscu bym kombinował nową piastę lub gwintował tą bo bałbym się, że jadąc np. załadowanym na polskich drogach strace koło ;-)

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 12 wrz 2013, 19:35

Nie no oczywiscie ze piasta bedzie zamontowana druga :) tylko narazie musze cos wymyslic do czasu az je wymienie :) na niebieski klej do do gwintow :)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 12 wrz 2013, 20:01

kyuubi1990 pisze:wpierdziele srube na jakis klej i tak zostawie :P

gdy by to byl przod to piasta napewno byla by wymieniona ale ze wzgledu ze jest to tyl i nie ma takiego obciazenia zostawie tak jak jest :P a na jaki klej polecacie to wkleic ? :) bo ja mam w domu taki do gwintow :D o niebieskim kolorze, srube powinien utrzymac na swoim miejscu.
Boże, widzisz i nie grzmisz.

Ciężko wydać parę zł na dobra piastę? Nigdy nie wiesz co się stanie, czy takie ryzykowanie ma sens?

Klej do gwintów akurat tutaj nic nie da, skoro gwintu nie ma.

Awatar użytkownika
123krzysiek123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 552
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:43
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Gmina Zamość
Kontakt:

Post autor: 123krzysiek123 » 12 wrz 2013, 20:08

Kupowałem do siebie piastę na tył, bo miała urwane dwa gwinty. Dałem za nią całe 80 pln. Są dwa rodzaje piast z pierścieniem do abs i bez tego pierścienia. Ja kupiłem taką piastę bez pierścienia i trzeba było przełożyć. Jeśli kupisz taką jak masz to sam podmienisz, u mnie trzeba było założyć pierścień na prasie.

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 12 wrz 2013, 21:05

Wtedy jak to pisalem ze zostawie na kleju nie przemyslalem sprawy dokladnie, lecz w drodze z pracy stwierdzilem ze nie bede zalozwal pieniedzy na swoje bezpieczenstwo, i stad ta rozbieznosc w moich postach :P


jutro będe dzwonil po szrotach w okolicy i postaram sie znalezc piaste z pierscienem od abs

Awatar użytkownika
xxtomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 20 lut 2007, 20:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: xxtomek » 13 wrz 2013, 12:47

:shock: :-?
mam kolegę, też nie miał kiedyś poczucia zagrożenia i szkoda było patrzec na ryzyko mlodego łepka ale zmadrzał - jak widze co niektórzy tutaj tez błyskają fajnymi pomysłami,
"jak sie nie ma miedzi to sie na d... siedzi" panowie
ps trzy sruby mial citroen 2cv i citroen oltcit

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl