Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Historia Audi 80 z lat 1972-1978

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Historia Audi 80 z lat 1972-1978

Post autor: jmm » 06 gru 2020, 11:11

Audi 80 B1 (Typ 82/83) zostało po raz pierwszy zaprezentowane pod koniec 1972 roku. Model ten zastąpił tak zwane Audi serii F103, na którą składały się modele:
Audi 72 (1965 - 1969)
Audi 80 (1966 - 1969)
Audi Super 90 (1966 - 1972)
Audi 60 (1968 - 1972)
Audi 75 (1969 - 1972)
Oznaczenia modeli wynikały z mocy silników. Audi 80 zostało uhonorowane tytułem Samochód Roku 1973. Było dostępne z nadwoziem 2- i 4-drzwiowej limuzyny. Model ten był także oferowany na rynku północnoamerykańskim, gdzie nosił oznaczenie Audi Fox. Również wyłącznie na tym rynku sprzedawano wersję kombi, która była po prostu VW Passatem Variant ze znaczkami Audi. Model ten okazał się wielkim sukcesem rynkowym i wyciągnął firmę z kryzysu w jakim była na początku lat 70-tych ubiegłego stulecia. Początkowo auto oferowano z silnikami 1.3 (54KM), 1.3 (60KM), 1.5 (75KM) i 1.5 (85KM). Do wyboru była 4-biegowa skrzynia manualna lub 3-biegowy automat. Auto występowało w różnych poziomach
wyposażenia, do których przypisane były inne silniki:
- Audi 80 - silniki: 1.3 (54KM), 1.3 (60KM);
- Audi 80L - silniki: 1.3 (54KM), 1.3 (60KM);
- Audi 80S - silniki: 1.5 (75KM);
- Audi 80LS - silniki: 1.5 (75KM);
- Audi 80GL - silniki: 1.5 (85KM);
Lepsze wersje wyposażeniowe posiadały zamiast dwóch, cztery okrągłe reflektory z przodu.
W roku 1973 do oferty dołączyła sportowa wersja Audi 80 GT, wyposażona w silnik gaźnikowy 1.6 o mocy 100KM. Auto to występowało tylko w nadwoziu 2-drzwiowym, charakterystycznymi elementami były malowane czarne pasy w dolnej partii nadwozia, sportowe fotele z zagłówkami, obrotomierz, sportowa kierownica czy specjalny wzór tapicerki.
Pierwsza modernizacja auta miała miejsce w 1975 roku, objęła ona głównie jednostki napędowe. W ofercie pojawił się silnik o pojemności 1.6 i mocy 75KM dostępny w modelu Audi 80S i 80LS oraz silnik 1.6 o mocy 85KM montowany w Audi 80GL. Kolejną nowością były dwie jednostki napędowe wyposażone w mechaniczny wielopunktowy wtrysk paliwa K-Jetronic, posiadające pojemność 1.6 i moc 85KM lub 110KM. Pierwsza jednostka dostępna była w modelu oznaczonym 80GLE, natomiast druga w Audi 80 GTE zastępującym model 80 GT.
Rok 1976 przyniósł poważną modernizację auta, która objęła nadwozie i wyposażenie. Z zewnątrz auta po modernizacji można poznać po kwadratowych przednich reflektorach i szerokich tylnych lampach. Wewnątrz zastosowano inną kierownicę i nowe wzory tapicerek. W gamie jednostek napędowych obyło się bez zbędnych rewolucji, wycofano jedynie z oferty silniki 1.5, zastępujące je silnikami 1.6 o analogicznych mocach. Produkcję auta zakończono w 1978.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

Zablokowany

Wróć do „Historia modeli”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga