Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6Q Limo-coś się dzieje...str 9

Prezentacja w/w innych samochodów Audi.
Awatar użytkownika
MarcinC
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 10 lut 2010, 16:23
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: MarcinC » 25 lip 2011, 23:29


Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 26 lip 2011, 11:14

MarcinC pisze::arrow: http://allegro.pl/listing.php/search?ca ... ce82fe39d8

może coś stąd ? :roll:
Postanowione. Zostanie wskrzeszony silnik ktory siedzial w A6
Korbowody zostana oddane do owalizacji i dopasowania w raz z walem korbowym, dokupie pozniej nowe panewki pod wymiar, mozliwe ze wal nie bedzie szlfowany wiec wleca nominaly panewki. Glowice ida do planowania. A to wszystko i tak wyniesie mnie mniej niz kupic drugi silnik z nieznanym przebiegiem. Przeciez nikt mi nie zagwarantuje ze on jest igla i ze nic zlego sie z nim nie stanie. A jak odbuduje silnik mozna powiedziec od podstaw na dobrych czesciach to bede mial satysfakcje a i glowe o niego bede mial spokojna na dlugi czas.
Ps. Sorry za brak polskich znakow
(napisano z BlackBerry)

Awatar użytkownika
Lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 594
Rejestracja: 11 sie 2008, 08:52
Lokalizacja: Białystok/Podlasie

Post autor: Lolek » 26 lip 2011, 17:26

Karol ma racje bo jezdzic szukac po Polsce silnik wydac hajs i nie miec za bardzo pewnosci co do dokladnego stanu to faktycznie lepiej bedzie zreanimowac jednostke jak to ma zrobic dobry polecony fachowiec i miec spokoj z nim na dluzszy czas cieszac sie bezproblemowa eksploatacja ;-)
POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
plastuch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 05 wrz 2010, 22:54
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: plastuch » 26 lip 2011, 18:54

W moim aucie padły panewy jakies 2 miech temu, postanowilismy z kolegą zmienic jednostke ze wzgledu na koszty naprawy (mowa jeszcze o głowicy która głosno pracowała) a przy okazji on miał 1.8T na dil. Po wymianie silnika kazało sie że w jego silniku ta sama usterka :-/ W zasadzie nic mnie ta przekładka nie kosztowała ale ile trzeba sie było na wk... o stracie czasu juz nie wspomne. Ogarnelismy pnewki w moim bez szlifowania wału i puki co silnik zapiepsza jak zły, ciśnienie oleju wróciło do normy a głowica ucichłoa (jak sie okazało brakowało ciśnienia u góry i szklanki nie dobrze się napełniały) ;-)

Więc reanimacje tego silnika uważam za dobry pomysł bedziesz wiedział na czym stoisz <ok>
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2011, 00:34 przez plastuch, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 27 lip 2011, 22:37

Po dzisiejszym popołudniu już dużo nie zostało z silnika poza głowicami i dołem wszystko wyleciało.
Obrazek
Przy okazji oględziny sprzęgła i dwumasy.
Tarcza OUT dwumasa pozostaje jest ok nie ma dużych luzów jakieś 1-1.5cm czyli norma, przechyłów bocznych tez nie ma więc wszystko w normie.
Wszystko tak jak fabryka dała Sprzęgło + dwumas LUK-a
Obrazek
Obrazek
Kanały dolotowe oraz grzybki zaworowe wyglądają ok jak na 255 tyś licznikowe Obrazek
Obrazek
Jutro ciąg dalszy. ;-)

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 28 lip 2011, 21:37

Wał jednak do szlifu ma delikatne ranty na pierwszej podporze największy na pozostałych delikatnie ale mierzyliśmy go z bratem i jest mały owal na korbach.
Obrazek
Obrazek

Tak dla informacji jesli ktoś by miał przyjemnośc z silnikami ACK jest ich trzy rodzaje mój jest z wersją wyposażenia 078 (2 )
Obrazek
Jest starszego typu i nie ma pompy oleju napędzanej łańcuchem z wału korbowego (tak jak np: w silnikach Audi S4 B5 2.7 V6 BiTurbo oznaczenie AGB/AZB RS4 B5 ASJ/AZR) a jest ona z przodu silnika przykręcona do bloku i napędza ją wał bezpośrednio za pomocą zazębienia klinowego na wale.
Obrazek
Co za tym idzie cała podstawa miski olejowej jak i miska jest inna niż w innych typach silnika ACK również pokrywy zaworów się różnią między typami.
Na wszystkich częściach silnika wewnątrz są oznakowania modelu tak jak u mnie 078

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 31 lip 2011, 17:15

Silnik zdekompletowany, we wtorek wał z korbowodami trafi do szlifu a głowice do planowania.
Obrazek

Obrazek

W miedzy czasie będę kompletował resztę potrzebnych części między innymi panewki, śruby do korbowodów,uszczelki, simeringi, płyny, oleje itp. Oraz blok zostanie oczyszczony z syfu i pomalowany na czarny mat.
A później zostanie już tylko składanie wszystkiego do kupy. ;-)

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 03 sie 2011, 18:28

Kupie zdrowy wał z silnika AAH
Wał z mojego silnika po sprawdzeniu nadaje się na złom, jest tak wytarty jak by ktoś zrobił mu dobry szlif...

Awatar użytkownika
barto-team
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1621
Rejestracja: 16 sie 2008, 21:21
Lokalizacja: Wisła
Kontakt:

Post autor: barto-team » 03 sie 2011, 19:32

działasz kolego ;-) i to się chwali <ok>

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 03 sie 2011, 23:12

barto-team pisze:działasz kolego ;-) i to się chwali <ok>
Chcę po prostu skompletować wszystkie graty i zacząć składać wszystko jak najszybciej się da. A później wyjechać na szosy i czerpać przyjemność z jazdy :mrgreen:

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 06 sie 2011, 19:28

Odnośnie wału korbowego już nie ważne <lol> Obrazek
Kupiłem wał z silnika AAH pasuje jak ulał :] w raz z panewkami od niego silnik na prawdę był w dobrym stanie i z małym przebiegiem widać z resztą po panewkach są bielutkie Obrazek
Wał od razu zawiozłem do sprawdzenia i jest w jak najlepszej kondycji.
W poniedziałek reszta części przyjdzie, we wtorek głowice z regeneracji i zacznie się uzbrajanie silnika. W sobotę powinien już zagadać jak wszystko będzie ok. <okok>

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 08 sie 2011, 00:50

Już coraz bliżej składanie silnika, i mam pytanie...
Mógł by ktoś mi napisać jakim momentem dokręcać panewki główne oraz panewki korbowodowe i koło zamachowe?
Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 08 sie 2011, 01:18

Sprawnie Ci to wszystko idzie <ok> Wnętrze super i jedyna słuszna w tym modelu wersja nadwoziowa ;-)

Tu masz info. które potrzebujesz, sam ich ostatnio potrzebowałem 8-)

Dokręcanie panewek korbowodowych

2 etapy:
1 - 30 NM
2 - o 90 stopni

Dokręcanie panewek głównych.

2 etapy:
1 - 65 NM
2 - o 90 stopni

Dokręcanie koła zamachowego

2 etapy:
1 - 100 NM (śruby smarujemy olejem)
2 - o 90 stopni

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 11 sie 2011, 21:38

Mam problem...po podłączeniu akumulatora szyberdach otworzył się samemu całkowicie (chociaż przełącznik był ustawiony w pozycji zamknięty) i nie chce się zamknąć.
Pomóżcie co począć?
PS. silnik zreanimowaliśmy z bratem. Dał głoś dzisiaj o 20-tej odpalił od strzała, zrobiłem jazdę próbną po rozgrzaniu go, wszystko jest ok <ok>

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 11 sie 2011, 21:50

Sprawdź czy przycisk szyberdachu nie jest jakoś mechanicznie rozwalony tak, że styki od otwierania Ci non stop trzymają.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga