Audi A6Q Limo-coś się dzieje...str 9
Postanowione. Zostanie wskrzeszony silnik ktory siedzial w A6
Korbowody zostana oddane do owalizacji i dopasowania w raz z walem korbowym, dokupie pozniej nowe panewki pod wymiar, mozliwe ze wal nie bedzie szlfowany wiec wleca nominaly panewki. Glowice ida do planowania. A to wszystko i tak wyniesie mnie mniej niz kupic drugi silnik z nieznanym przebiegiem. Przeciez nikt mi nie zagwarantuje ze on jest igla i ze nic zlego sie z nim nie stanie. A jak odbuduje silnik mozna powiedziec od podstaw na dobrych czesciach to bede mial satysfakcje a i glowe o niego bede mial spokojna na dlugi czas.
Ps. Sorry za brak polskich znakow
(napisano z BlackBerry)
W moim aucie padły panewy jakies 2 miech temu, postanowilismy z kolegą zmienic jednostke ze wzgledu na koszty naprawy (mowa jeszcze o głowicy która głosno pracowała) a przy okazji on miał 1.8T na dil. Po wymianie silnika kazało sie że w jego silniku ta sama usterka W zasadzie nic mnie ta przekładka nie kosztowała ale ile trzeba sie było na wk... o stracie czasu juz nie wspomne. Ogarnelismy pnewki w moim bez szlifowania wału i puki co silnik zapiepsza jak zły, ciśnienie oleju wróciło do normy a głowica ucichłoa (jak sie okazało brakowało ciśnienia u góry i szklanki nie dobrze się napełniały)
Więc reanimacje tego silnika uważam za dobry pomysł bedziesz wiedział na czym stoisz <ok>
Więc reanimacje tego silnika uważam za dobry pomysł bedziesz wiedział na czym stoisz <ok>
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2011, 00:34 przez plastuch, łącznie zmieniany 1 raz.
Po dzisiejszym popołudniu już dużo nie zostało z silnika poza głowicami i dołem wszystko wyleciało.
Przy okazji oględziny sprzęgła i dwumasy.
Tarcza OUT dwumasa pozostaje jest ok nie ma dużych luzów jakieś 1-1.5cm czyli norma, przechyłów bocznych tez nie ma więc wszystko w normie.
Wszystko tak jak fabryka dała Sprzęgło + dwumas LUK-a
Kanały dolotowe oraz grzybki zaworowe wyglądają ok jak na 255 tyś licznikowe
Jutro ciąg dalszy.
Przy okazji oględziny sprzęgła i dwumasy.
Tarcza OUT dwumasa pozostaje jest ok nie ma dużych luzów jakieś 1-1.5cm czyli norma, przechyłów bocznych tez nie ma więc wszystko w normie.
Wszystko tak jak fabryka dała Sprzęgło + dwumas LUK-a
Kanały dolotowe oraz grzybki zaworowe wyglądają ok jak na 255 tyś licznikowe
Jutro ciąg dalszy.
Wał jednak do szlifu ma delikatne ranty na pierwszej podporze największy na pozostałych delikatnie ale mierzyliśmy go z bratem i jest mały owal na korbach.
Tak dla informacji jesli ktoś by miał przyjemnośc z silnikami ACK jest ich trzy rodzaje mój jest z wersją wyposażenia 078 (2 )
Jest starszego typu i nie ma pompy oleju napędzanej łańcuchem z wału korbowego (tak jak np: w silnikach Audi S4 B5 2.7 V6 BiTurbo oznaczenie AGB/AZB RS4 B5 ASJ/AZR) a jest ona z przodu silnika przykręcona do bloku i napędza ją wał bezpośrednio za pomocą zazębienia klinowego na wale.
Co za tym idzie cała podstawa miski olejowej jak i miska jest inna niż w innych typach silnika ACK również pokrywy zaworów się różnią między typami.
Na wszystkich częściach silnika wewnątrz są oznakowania modelu tak jak u mnie 078
Tak dla informacji jesli ktoś by miał przyjemnośc z silnikami ACK jest ich trzy rodzaje mój jest z wersją wyposażenia 078 (2 )
Jest starszego typu i nie ma pompy oleju napędzanej łańcuchem z wału korbowego (tak jak np: w silnikach Audi S4 B5 2.7 V6 BiTurbo oznaczenie AGB/AZB RS4 B5 ASJ/AZR) a jest ona z przodu silnika przykręcona do bloku i napędza ją wał bezpośrednio za pomocą zazębienia klinowego na wale.
Co za tym idzie cała podstawa miski olejowej jak i miska jest inna niż w innych typach silnika ACK również pokrywy zaworów się różnią między typami.
Na wszystkich częściach silnika wewnątrz są oznakowania modelu tak jak u mnie 078
Silnik zdekompletowany, we wtorek wał z korbowodami trafi do szlifu a głowice do planowania.
W miedzy czasie będę kompletował resztę potrzebnych części między innymi panewki, śruby do korbowodów,uszczelki, simeringi, płyny, oleje itp. Oraz blok zostanie oczyszczony z syfu i pomalowany na czarny mat.
A później zostanie już tylko składanie wszystkiego do kupy.
W miedzy czasie będę kompletował resztę potrzebnych części między innymi panewki, śruby do korbowodów,uszczelki, simeringi, płyny, oleje itp. Oraz blok zostanie oczyszczony z syfu i pomalowany na czarny mat.
A później zostanie już tylko składanie wszystkiego do kupy.
- barto-team
- Forum Audi 80
- Posty: 1620
- Rejestracja: 16 sie 2008, 21:21
- Lokalizacja: Wisła
- Kontakt:
Odnośnie wału korbowego już nie ważne <lol>
Kupiłem wał z silnika AAH pasuje jak ulał :] w raz z panewkami od niego silnik na prawdę był w dobrym stanie i z małym przebiegiem widać z resztą po panewkach są bielutkie
Wał od razu zawiozłem do sprawdzenia i jest w jak najlepszej kondycji.
W poniedziałek reszta części przyjdzie, we wtorek głowice z regeneracji i zacznie się uzbrajanie silnika. W sobotę powinien już zagadać jak wszystko będzie ok. <okok>
Kupiłem wał z silnika AAH pasuje jak ulał :] w raz z panewkami od niego silnik na prawdę był w dobrym stanie i z małym przebiegiem widać z resztą po panewkach są bielutkie
Wał od razu zawiozłem do sprawdzenia i jest w jak najlepszej kondycji.
W poniedziałek reszta części przyjdzie, we wtorek głowice z regeneracji i zacznie się uzbrajanie silnika. W sobotę powinien już zagadać jak wszystko będzie ok. <okok>
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Sprawnie Ci to wszystko idzie <ok> Wnętrze super i jedyna słuszna w tym modelu wersja nadwoziowa
Tu masz info. które potrzebujesz, sam ich ostatnio potrzebowałem 8-)
Dokręcanie panewek korbowodowych
2 etapy:
1 - 30 NM
2 - o 90 stopni
Dokręcanie panewek głównych.
2 etapy:
1 - 65 NM
2 - o 90 stopni
Dokręcanie koła zamachowego
2 etapy:
1 - 100 NM (śruby smarujemy olejem)
2 - o 90 stopni
Tu masz info. które potrzebujesz, sam ich ostatnio potrzebowałem 8-)
Dokręcanie panewek korbowodowych
2 etapy:
1 - 30 NM
2 - o 90 stopni
Dokręcanie panewek głównych.
2 etapy:
1 - 65 NM
2 - o 90 stopni
Dokręcanie koła zamachowego
2 etapy:
1 - 100 NM (śruby smarujemy olejem)
2 - o 90 stopni
Mam problem...po podłączeniu akumulatora szyberdach otworzył się samemu całkowicie (chociaż przełącznik był ustawiony w pozycji zamknięty) i nie chce się zamknąć.
Pomóżcie co począć?
PS. silnik zreanimowaliśmy z bratem. Dał głoś dzisiaj o 20-tej odpalił od strzała, zrobiłem jazdę próbną po rozgrzaniu go, wszystko jest ok <ok>
Pomóżcie co począć?
PS. silnik zreanimowaliśmy z bratem. Dał głoś dzisiaj o 20-tej odpalił od strzała, zrobiłem jazdę próbną po rozgrzaniu go, wszystko jest ok <ok>
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt: