Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A4 B5 1,8T APU] Nowa Plecionka - przód str. 61

Prezentacja w/w innych samochodów Audi.
maliniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 01 cze 2010, 00:40
Imię: Mariusz
Lokalizacja: opole

Post autor: maliniak » 29 kwie 2011, 19:42

nie robiliście jeszcze toyoty celica tam dopiero jest nap.......ne nawet palca nie idzie wsadzic a tam rozrząd wymieniałem normalnie miodzio

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 kwie 2011, 19:44

nie robiliście jeszcze toyoty celica tam dopiero jest nap.......ne nawet palca nie idzie wsadzic a tam rozrząd wymieniałem normalnie miodzio
Silnik nie czasem ustawiony poprzecznie, rozrząd blisko podłużnicy, dodatkowo jeszcze łapy silnika itp. U kumpla tak właśnie jest. Masakra.

maliniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 01 cze 2010, 00:40
Imię: Mariusz
Lokalizacja: opole

Post autor: maliniak » 30 kwie 2011, 12:54

nie ma to jak Audi szybko prosto tanio i bez nerwów choć w mojej audiczce mam teraz więkrzy wydatek wysypało mi się całe zawieszenie z przodu po tej zimie takie dziury że masakra a ja dziennie robię około 100km po tych dziurach a na domiar złego jeszcze wydech do poprawy chyba srodek się wysypał

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 kwie 2011, 12:56

maliniak pisze:nie ma to jak Audi szybko prosto tanio i bez nerwów choć w mojej audiczce mam teraz więkrzy wydatek wysypało mi się całe zawieszenie z przodu po tej zimie takie dziury że masakra a ja dziennie robię około 100km po tych dziurach a na domiar złego jeszcze wydech do poprawy chyba srodek się wysypał
Nie masz co narzekać. Szczerze ci powiem że w porównaniu do japońca wymiana tych rzeczy w Audi to sama przyjemność <ok>

maliniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 01 cze 2010, 00:40
Imię: Mariusz
Lokalizacja: opole

Post autor: maliniak » 30 kwie 2011, 22:37

wiem i wcale nie narzekam tylko chodzi o to że czasu brakuje

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 maja 2011, 10:25

Zimą zakopałem się w śniegu - na szczęście 5 metrów od domu. Wiosną w piachu...

[center]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

Ciekawe gdzie zakopię się latem :mrgreen:

Awatar użytkownika
MarcinC
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 10 lut 2010, 16:23
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: MarcinC » 02 maja 2011, 15:08

Labiel, ciekawe gdzie to się jechało i w jakim celu ? :lol: :mrgreen:

podłogą już zawisłeś czy jak ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 maja 2011, 15:13

MarcinC pisze:Labiel, ciekawe gdzie to się jechało i w jakim celu ? :lol: :mrgreen:
Hehe. Pozwiedzać. W lesie niedaleko mojego miasta jest opuszczona cegielnia. Klimat jak w Czarnobylu. :mrgreen:
podłogą już zawisłeś czy jak ?
Si. Na fotach to już trochę po odgarnięciu ziemi. Ale jak otwierałem drzwi to piach miałem pod progi :-P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 maja 2011, 00:33

[center]Fotostory nr 32

Wymiana pompy wody - 25.03.2011
[/center]

Temat nieco zaległy, ale brak było czasu aby wrzucić zdjęcia.

Po 160tyś przyszedł czas aby wymienić ori pompę. Zaczęła bowiem przeciekać - nie zawsze, zależy jak się jej spodobało. Ale nie to było największym problemem. Wysunęła się bowiem delikatnie na łożysku, przez co pasek chodził pod kątem i piszczał.

Dojście do pompy jest dość ciężkie, na szczęście tak jak i w A80 cały przodek A4 jest rozbieralny. Pracy było na jakieś 5 godzin, trochę więcej jeśli ktoś chciałby się bawić. Mi zajęło to dwa i pół dnia :mrgreen: Może dla tego że walczyłem wtedy z grypą i czułem się jakbym walec po mnie przejechał.

Parę fotek z operacji.

[center]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 21 maja 2011, 19:17

[center]Fotostory nr 33

Zmiany w wydechu - 04.05.2011
[/center]

Jakiś czas temu wywalałem u siebie kata. Temat opisałem TUTAJ.

Teraz przyszedł czas na rozwiązanie docelowe, mianowicie wspawanie rury w środek puszki po kacie. Efekt jaki osiągnąłem zadowala mnie połowicznie, ale o tym za chwilę.

Tak jak pisałem w poprzednim wątku odnośnie wywalania monolitu z kata po tym zabiegu nie zaobserwowałem prawie żadnych zmian w mocy auta. Może delikatnie lepiej było na wyższych obrotach, natomiast praca układu wydechowego stała się nieco głośniejsza przy ostrym przyśpieszaniu.

W teorii usunięcie kata powinno usprawnić przepływ spalin więc powinienem odczuć to w jakiś sposób. Otóż nie koniecznie. Wystarczy przyjrzeć się jak wygląda kat po wybebeszeniu monolitu:

[center]Obrazek[/center]

Jak widać na zamieszczonym przeze mnie rysunku "technicznym" spaliny biegnąc od strony kolektora wydechowego wpadają w pustą puszę po kacie gdzie ulegają rozprężeniu. Sam kształt puszki oraz w dodatku te blachy po bokach (pozostałość po monolicie) utrudniają skuteczny i szybki przepływ spalin. Mogę się założyć że dochodzi tam do różnego rodzaju zawirowań. Dlatego też wielu ludzi odradza tak popularne strumiennice.

Ok, ale co do samej mojej pracy. Polegało to na przecięciu kata na pół, wywaleniu tych blach po bokach i wspawaniu w środek maksymalnie dopasowanej rury. Fotki z prac, jakość słaba bo robione naprędce telefonem:

[center]Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

Na początku odciąłem jedną część kata. Po dobraniu odpowiedniej rurki złapałem ją kilkoma spawami tak by po odcięciu drugiej części puszki po kacie wszystkie krzywizny między wlotem i wylotem pozostały bez zmian. Następnie rurka została obspawana, dwie połówki po puszce złożone i zespawane.

Całość wyszła mi nawet ładnie. W łączeniu wlot - rura - wylot nie było jakieś niepożądanych zadziorów, przewężeń wydechu itp.

Po zamontowaniu całość pojawiła się jedna nie miła (może zależy dla kogo) zmiana, oraz jedna bardzo miła. Mianowicie auto stało się głośniejsze. Na wolnych obrotach co prawda pracuje ciszej, natomiast w przedziale około 2,5tyś obrotów strasznie "pierdzi" - tak przynajmniej ja to odbieram jadąc z otwartym oknem. Przy maks bucie z jedynki jest naprawdę głośno - coś jak WRC (a dodam że resztę wydechu mam naprawdę super zdrową). Kumpel mówi że nawet fajnie to brzmi - nie wiem jak sytuacja wygląda ze strony obserwatora. Dla mnie dźwięk jest kijowy.

Jest natomiast druga zmiana - bardzo pozytywna. Auto zaczęło super wkręcać się na obroty. Z dołu jest nieco bardziej żwawe, przy maks momencie ciągnie zdecydowanie mocniej i nie muli już od 5tyś tak jak było to wcześniej, ale ładnie ciągnie do samego końca. Nie oczekiwałem tak dużej zmiany, ale jest ona realna.

Nie wiem co zrobić z tym kijowym "pierdzeniem" ale do kata na pewno nie wrócę <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 maja 2011, 14:15

Byłem dzisiaj na przeglądzie :mrgreen: Wycie na maksa. Najbardziej bałem się przejazdu przez rolki, ale jakoś się udało. Zderzak w zasadzie leżał na ziemi :mrgreen:

[center]Obrazek[/center]

Potem był większy polew. Na kanale mieli jakiś tam podnośnik który wystawał trochę ponad podłogę. Żeby przez to przejechać dwóch mechaników podnosiło samochód za nadkola a ja powoli przejeżdżałem.

PS: Krystyna to musi dostawać przegląd bez wjazdu na kanał, innej opcji nie ma :mrgreen:

W wolnej chwili zrobiłem sobie pomiar ciśnienia oleju bo kontrolka ostatnio mi świrowała. Na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku było około 2,2-2,5 bara (norma od 1-3,5bara) czyli ok. Przy dodaniu gazu wskazówka leci na maks - niestety barometr ma skalę do 4 barów. Przy 3tyś obrotów powinno być od 5-7 barów więc i tu jest ok. Czyli czujnik do wymiany bądź na styku nie łączyło.


Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 cze 2011, 18:22

Górna rozpórka się robi :mrgreen:

[center]Obrazek[/center]

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 29 cze 2011, 20:19

z jakiej to rurki??stal czy kwasówka.
Krystian ma u siebie coś takiego
Obrazek
czyżby szykował się plagiat :roll: :mrgreen: :mrgreen:
a poważnie jaki będzie kolor :?:

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 29 cze 2011, 20:22

shellah, nie plagiat bo takie cos mozna kupic na allegro :-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 cze 2011, 20:48

sagem pisze:shellah, nie plagiat bo takie cos mozna kupic na allegro :-)
Bodajże za 350 zł :mrgreen:
z jakiej to rurki??stal czy kwasówka.
Stal. Kwasówka jest to nie potrzebna, po za tym jest problem ze spawanie kwasówki.
shellah pisze:a poważnie jaki będzie kolor :?:
Hmy, no właśnie :roll: Tak się właśnie zastanawiam. Dać to w rubinowy pod kolor nadwozia, dać na czerwono czy czarno. Myślę też o niebieskim. Jakieś propozycję?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl