[B4 2.0 ABT] brak wzbudzenia alternatora
[B4 2.0 ABT] brak wzbudzenia alternatora
Witam mam taki mały problem z alternatorem a mianowicie przy odpaleniu muszę dać trochę gazu żeby zaczął mi ładować, kontrolki od ładowania nie mam, żaróweczkę wymieniłem i też nic. Jak kupiłem to była poprowadzona mała żarówka od alternatora i aku, i po odpaleniu gasła od razu. I dodam jeszcze że ten niebieski przewód co idzie w wiązce jest odpięty i jak dotykam nim do tej wolnej śruby to iskrzy w czym może być problem? Da się to samemu zrobić czy potrzebna jest pomoc elektryka? Przydało by się żeby działało to jak należy. Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
To normalne ze trzeba dodac gazu. Po odpaleniu silnika bedziesz na aku caly czas mial 12+V
12.66 aku jest 100%
12.46 aku jest 75%
12.26 aku jest 50%
trzeba dodac gazu zeby zaczal ladowac.
alternator sprawdza sie przy 2000RPM wtedy powinien pokazywac powyzej 14V najlepiej 14.4V . Jezeli przy 2000obrotow wciaz pokazuje okolo 12 to alternator nie laduje.
Takze jesli o to chodzi to wszystko wporzadku. Natomiast jesli chodzi o przewod to nie wiem.
12.66 aku jest 100%
12.46 aku jest 75%
12.26 aku jest 50%
trzeba dodac gazu zeby zaczal ladowac.
alternator sprawdza sie przy 2000RPM wtedy powinien pokazywac powyzej 14V najlepiej 14.4V . Jezeli przy 2000obrotow wciaz pokazuje okolo 12 to alternator nie laduje.
Takze jesli o to chodzi to wszystko wporzadku. Natomiast jesli chodzi o przewod to nie wiem.
Dokładnie, ładowanie powinno być od samego początku takie same. Wymieniłem tą w zegarach bo była przepalona. A widać nawet na gołe oko, jak odpale i jest zaciągnięty ręczny to kontrolka przy dodaniu gazu zaczyna mocniej świecić bo kontrolki od ładowania nie ma. Coś mój znajomy mówił bodajże że rezystory od niskich obrotów trzeba wymienić. A i regulator wymieniłem nawet ze sprawnego
To nie wiem, u mnie jest tak jak wyzej pisalem. W dwoch 80tkach i passacie b3. Alternator sprawdza sie na 2k RPM a ladowanie mamy tak jak wyzej pisalem. Byc moze powinien ladowac od poczatku w co watpie jednak nie podważam.
80tka 1Z
80tka ABT
i passat b3 2.0 115KM
wszystkie 3 po odpaleniu trzeba wybudzic dodaniem gazu i wtedy ladnie pokazduje 14.2-14.4
Dlatego napisalem ze to normalne poniewaz tu w tych trzech przypadkach wszystko chodzi jak nalezy i jest tak jak opisalem.
80tka 1Z
80tka ABT
i passat b3 2.0 115KM
wszystkie 3 po odpaleniu trzeba wybudzic dodaniem gazu i wtedy ladnie pokazduje 14.2-14.4
Dlatego napisalem ze to normalne poniewaz tu w tych trzech przypadkach wszystko chodzi jak nalezy i jest tak jak opisalem.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Suuchy94 nie wiem dlaczego ty tam tak masz ale nie jest to prawidłowe
a tu postanowiłem nagrać filmik
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/-Q1DXiDRhpw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
a tu postanowiłem nagrać filmik
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/-Q1DXiDRhpw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Pieter masz rację ładowanie powinno być od samego początku bez dodawania gazu, najwidoczniej masz ten sam problem. A robiłem dzisiaj tak jak mówiłeś z tą żarówką i nadal nie było tak jak powinno, najwidoczniej musi być coś przepalone. Jakoś wybiorę się do elektryka i dowiem się co mu jest, wtedy postaram się opisać dokładnie co było tego przyczyną bo z tego co widzę nie jestem sam Pozdrawiam
kra-dam pisze:przy odpaleniu muszę dać trochę gazu żeby zaczął mi ładować, kontrolki od ładowania nie mam, żaróweczkę wymieniłem i też nic
kra-dam pisze:Coś mój znajomy mówił bodajże że rezystory od niskich obrotów trzeba wymienić. A i regulator wymieniłem nawet ze sprawnego
Żeby alternator ładował ze startu potrzebne jest mu wzbudzenie. Po przygazowaniu wzbudzi się on sam, jednak nie tak to zaprojektowano aby działało Po to jest kontrolka ładowania, żeby wzbudzała altka, a przy okazji sygnalizuje jego awarię. Skoro u Ciebie nie działa owa kontrolki ładowania to nie masz się co dziwić, że zaczyna ładować po przygazówce. Musi ona być obligatoryjnie :!:kra-dam pisze:niebieski przewód od alternatora jest odłączony to mimo to nie będzie świeciła na zegarach.
No oczywiście siadł czujnik halla, wszystko już działa prawidłowo, ładowanie jest od samego początku. Można też zrobić małe obejście z tym wzbudzeniem. Tu kolega co pisał że u niego w audi jest tak samo, spróbuj zmostkować te 2 śruby przy alternatorze i powinno być ładowanie, taki mały test po prostu.