Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z] Co zastosować??

ODPOWIEDZ
Wolf b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 25 sty 2008, 18:24

[80 B4 1.9TDI 1Z] Co zastosować??

Post autor: Wolf b4 » 13 lut 2008, 21:11

Zamontowałem ostaynio BC do mojej Niuni wszyzstko ładnie pieknie dzieki koledze Solskierowi ;-) ale mam problem zawyza spalanie o 3, 4litry. Napiecie na kablu od ECU do borda wynosi na wolnych obrotach około 0,5V czyli w normie ale na pełnym gazie około 2Volty a powinno byc 1,5. czy mozna zastosowac jakis filtr zeby do Borda szło napiecie 1.5V??

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 lut 2008, 11:07

Zobacz w dziale rezanie temat Solskiera montaz BC/AC i na końcu sa pokazane zworki które pozwalaja ustawic zawyzanie lub zanizanie spalania.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 14 lut 2008, 18:04

Kolego Wolf :-D tak jak Ci mówiłem przy montarzu już nic z tym nie zrobisz....ustawiłem Ci wartosc minimalna i jedynie moze zastosowanie jakiegos filtra cos tu pomorze tylko jaki to miałby byc filtr...??

Wolf b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 25 sty 2008, 18:24

Post autor: Wolf b4 » 14 lut 2008, 22:01

To jest pytanie tygodnia :-)... Ale tak poza tym to ten BC to fajny gadzet. Thanks Solskier <piwo>

manq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 03 lut 2007, 10:43
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: manq » 14 lut 2008, 22:23

może dodatkowy stabilizator napięcia pomoże-coś takiego jest w zegarach,stabilizuje napięcie chyba na 10V

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 lut 2008, 23:21

W końcu jakiś ciekawy temat. Widzę że kolega nie tylko mówi, ale i coś robi, więc chętnie pomogę jeśli mi sie uda.
Podchodząc teoretycznie do problemu trzeba by było po prostu dobrać odpowiedni dzielnik rezystancyjny napięcia. Będą to dwa dobrane rezystory, których wartość trzeba wstępnie oszacować a dokładne ich wartości ustalić po sprawdzeniu w układzie. - tą opcje przetestujemy na końcu.

Znając trochę techniki zza Odry przypuszczam że taki dzielnik jest zamontowany wewnątrz BC, a ewentualna korekcja może odbywać się po przestawieniu zworek.
Nie mam na mysli zworek korekcyjnych bo ich przestawienie da niewielki rezultat.

Moim zdaniem wszystkie BC mają takie same "wnętrznośći" a ich dopasowanie do konkretnego modelu auta i silnika odbywa się poprzez wymianę płytki kodującej.
Płytka kodująca włożona jest z boku licznika. Popytaj chłopaków na forum niech Ci opiszą kombinacje połączeń na płytce licznik z BC od auta z silnikiem 1Z jeżeli taka kombinacja występowała.
Ta płytka jest od licznika auta z silnikiem 2,6 litra. Niestety nie mam na wzór płytki z innych liczników. Poproś kogoś, kto ma taki sam silnik jak Ty by udostepnił Ci zdjęcie z widokiem ścieżek.
Oczywiście mogę się mylić.
Gdy będziesz potrzebował parametrów dzielnika lub lepiej wzmacniacza prądu stałego to daj znać a coś zaprojektuję.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 15 lut 2008, 08:55

czarekj, Wszystko fajnie i masz zupełną racje ze spalanie ustala własnie ta płytka kodowa...tylko jest jedno małe ale nie ma takiej płytki kodowej do 1Z bo w 1Z nie było montowanych BC :-/ Ale jesli zozgryzłby tą płytke jak ja "zakodować" (z tego co wiem to po jednej i drugiej stronie płytki w łaczneiach scierzek powinno wystepować lustrzane odbicie) gdyby tylko wiedzieć jak ja polutować :mrgreen: W sumie mozna było by wziasc i łaczyc ja kabelkami zeby nie zalewać sciezek...

Wolf b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 25 sty 2008, 18:24

Post autor: Wolf b4 » 15 lut 2008, 17:29

Czarekj interesujace jest to co napisałes ale to dosc duzo roboty :-| dlatego szukam rozwiazania w jakims filtrze lub stabilizatorze tak jak to podpowiada kolega Manq <ok>

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 15 lut 2008, 20:43

Zrób charakterystykę w formie tabelki Uwyjścia=f(Uwejscia) i powiem Ci jaki układ trzeba tam zastosować i jakie elementy dobrać.

Wolf b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 25 sty 2008, 18:24

Post autor: Wolf b4 » 16 lut 2008, 22:15

Carekj ja z elektryki jestem zielony :-( wiec nie wiem zbytnio o co biega

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 18 lut 2008, 01:02

moze takie banalne rozwiazanie jak opornik na tym kablu od spalania tak zeby max dawalo 1.5 V nie wiem tak mi przyszlo do glowy jak mi jedna kontrolka mocjej swiecila t dobralem jakis opornik i jest ok

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 18 lut 2008, 01:53

Gdzieś widziałem na forum taką płytkę przekodowaną :mrgreen:

Wolf b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 25 sty 2008, 18:24

Post autor: Wolf b4 » 18 lut 2008, 09:44

Opornik da efekt stałego napiecia czyli np bedzie cały czas 1Volt. tak mi mowiono

[ Dodano: 2008-02-18, 09:48 ]
Tu egzamin zdał by jakis filtr który obnizy max napiecie o pól Volta jezeli cos takiego wogóle istnieje :-|

morock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 02 lut 2008, 17:12
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: morock » 15 kwie 2008, 00:14

A skąd wziąłeś sygnał spalania?? mam silnik 1Z jednak rok produkcji to 04.94 i słyszałem że są z nim problemy :/

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 15 kwie 2008, 07:48

morock pisze:A skąd wziąłeś sygnał spalania?? mam silnik 1Z jednak rok produkcji to 04.94 i słyszałem że są z nim problemy :/
Sygnał spalania masz w ECU na pinie (w zaleznosci od przepływomierza) na boschu jest to pin 49 a na pierburgu 9.
Wrazie czego masz tu linka z rezania mojego AC / BC mysle ze to co tam opisałem w zupełnosci rozwieje wszystkie Twoje watpliwosci <ok>

:arrow: viewtopic.php?t=12677

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga