Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] Czy to możliwe że, nowy akumulator pada w mróz?

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 08 sty 2009, 19:44

Judy80d pisze:-0,18 i 0,18

Prosimy trochę dokładniej
Bo jeśli to 0,18 ampera ( 0.18 A ) to stanowczo za dużo - dioda led bierze maximum 0.020 ampera !

[ Dodano: 2009-01-08, 19:46 ]
Judy80d pisze: -13,71 ---- 13,80

No dla mnie to za mało - może tylko masz regulator 14.0 V - ja bym zaraz wymienił na 14.4 V

[ Dodano: 2009-01-08, 19:50 ]
Judy80d pisze:Przełożyłem aku do kumpla i to samo było nie palił jutro wymienie aku i będzie git!
Jeśli Twoje auto bierze 0.18 A - to na dobę pobierze 4,3 A/h czyli za 10 dni prawie rozładuje cały akumlator

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 08 sty 2009, 19:51

spiczi pisze:-pobór prądu

gasisz auto, zamykasz drzwi, sprawdzasz czy wszystkie odbiorniki prądu są wyłączone, lamki, światła, radio wyłączone (czyli auto jest w stanie jakbyś go zamykał na noc i zostawiał) odpinasz kleme (obojetnie która)...
Zawsze odpinamy od akumulatora jako pierwszą klemę minusową(masę)!!

Awatar użytkownika
Judy80d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 lis 2008, 14:57

Post autor: Judy80d » 08 sty 2009, 20:07

ppawlo pisze:Zawsze odpinamy od akumulatora jako pierwszą klemę minusową(masę)!!
właśnie czy to jest naprawdę aż taka różnica i co się może stać jak będę odpinał z (+) ?

jutro z rana podepnę i zrobię to dokładnie i trochę potrzymam i napiszę.
ziemor pisze:No dla mnie to za mało
a jak włączył bym światła itp. to nie wzrośnie bo ja tylko mierzyłem jak silnik chodził nic więcej?
ziemor pisze:może tylko masz regulator 14.0 V - ja bym zaraz wymienił na 14.4 V
da się to jakoś sprawdzić jaki mam?
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2010, 00:00 przez Judy80d, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maciek122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 374
Rejestracja: 12 lut 2008, 20:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: maciek122 » 08 sty 2009, 20:47

Judy80d pisze:co się może stać jak będę odpinał z (+)
jak tak zrobisz i odkręcając + dotkiesz kluczem masy (karoserii) to zrobisz zwarcie
Judy80d pisze:a jak włączył bym światła itp. to nie wzrośnie
zmaleje
A jakiej pojemności masz akumulator i jaki jest prąd rozruchowy?, tzn na aku jest naklejka i jest napisane np: 44Ah 360A

Awatar użytkownika
Judy80d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 lis 2008, 14:57

Post autor: Judy80d » 08 sty 2009, 21:07

jak tak zrobisz i odkręcając + dotkiesz kluczem masy (karoserii) to zrobisz zwarcie
Ale jak nigdzie nie do tchnę i odkręcę druga klemę to będzie dobrze?

U mnie pisze coś takiego Silwer 12V | 72 Eh | EN 600A

marek1700
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 08 paź 2007, 22:25
Lokalizacja: Koniecpol

Post autor: marek1700 » 08 sty 2009, 21:07

Ja bym jeszcze zobaczył Rozrusznik..
Może tulejki i szczotko trzymacz jest już na wykończeniu...
Ja miałem tez taki problem....
Zrobiłem rozrusznik i pyka bez problemu pod warunkiem ze nie masz problemu z ładowaniem :)

Awatar użytkownika
Judy80d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 lis 2008, 14:57

Post autor: Judy80d » 08 sty 2009, 21:16

Dokładnie no nic jakoś damy radę :-)
pod warunkiem ze nie masz problemu z ładowaniem :)
ale samochód miałem jeszcze jak było ciepło i palił za raz to nie wiem, ale jednego dnia pali i się jeździ a drugiego dnia się pcha :-/ nie żartuje sobie.
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2010, 00:06 przez Judy80d, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 08 sty 2009, 22:33

Bardzo dziękować ;-) jutro sprawdzę jakie napięcie ma moje aku.
Mierzyłem pobór prądu i wahał się pomiędzy 0.015 - 0.018 przy pracy 3 LED, wygląda, że jest dobrze.

Obrazek

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 09 sty 2009, 14:45

LeeOne, Twoj wynik jest ok. A jak z ładowaniem na zapalonym silniku :?:

Co doJudy80d, to tak jak pisali popszednicy. Na postoju ładowanie powinno wynosić 13,9v-14,4 i lepiej jak bedzie bliżej tej górnej granicy. Pomierz dokładnie. Ale wygląda na to że regulator w alternatorze jest za słaby, lub masz np podśniedziałe styki pomiędzy alternatorem a akumulatorem.

Co do poboru prądu to jeśli u Ciebie wyświetla 0,18 i przy pomiarze zrobiłeś tak jak pisałem, czyli miernik ustawiłeś na 10A i kable do czerwonej górnej dziury a drugi do czarnej to by znaczyło że pobiera Ci 0,18A (10x za dużo prądu) na postoju. Powtórz ten pomiar. Zrób tak jak pisalem wcześniej, tylko jak zaczniesz mierzyc, to zaczekaj tak z poł minuty- minute i wynik powinien się ustabilizować. U mnie ten pomiar też był duży, bo okazało się że po ściągnięciu klemy z aku i puszczeniu prądu przez miernik (pomiar) włączało się samoistnie radio i wynik wychodził mi 0,8A :shock: , więć musiałem zatrudnić siostre żeby mi to radio wyłączyła <ok>

Awatar użytkownika
Judy80d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 lis 2008, 14:57

Post autor: Judy80d » 10 sty 2009, 12:48

siemanko!
Dzisiaj nie długo pójdę zrobię pomiary wczoraj nie miałem czasu <spoko>

1pomiar - przy wyłączonym silniku (bez radia i świateł itp) miernik ustawiłem tak:
Obrazek

2pomiar - przy włączonym silniku (bez radia i świateł itp) miernik ustawiłem tak:
Obrazek

<piwo>


[ Dodano: 2009-01-10, 15:42 ]
No i pomiary zrobione dokładnie wtedy odwaliłem to teraz dokładnie:
jestem zadowolony :mrgreen: już akumulator wymieniony <ok>

1 pomiar na zgaszonym silniku:
- Na samym początku gdy zdejmę klemę robiłem to na (-) i do tchnę to pojawia się 0.18 potrzymam chwile spada na 0.03 i gdy jeszcze trosze potrzymam spada na 0.01 i się tak utrzymuje :mrgreen: dobrze jest??

2 pomiar na włączony silniku:
- Odpalam samochód odczekam chwile i dotykam i pokazuje mi min 14.10... 14.11... 14.12 max i tak skacze :mrgreen:

P.s Wtedy co mi pokazywało 13.80 to miałem zaciągnięty ręczny i ogrzewanie na tylną szybę włóczone nie dopatrzyłem tak to jest w mrozie!

Jeszce raz dzięki chłopaki za pomoc bardzo mi pomogliście Pozdrawiam! <spoko>

<piwo>
Ostatnio zmieniony 19 mar 2010, 14:02 przez Judy80d, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 10 sty 2009, 23:13

1. co do klemy to jest to klema minusowa więc nie musi być w żadnej otoczce. Ten przewód jest przykrecony do nadwozia? a w miejscu przykęcenia wychodzi drugi przewód i jest dokręcony do obudowy skrzyni biegów?

2. wynik z pomiaru poboru prądu na postoju jeśli otrzymuje się na poziomie 0.1-0,2A to jest ok. Skoro u Ciebie jest 0,1A więc jak najbardziej ok.

3. Co do wyniku ładowania to 14,1 to takie minimum, bo jak włączysz światła, radio, nawiew itp to spadnie napewno poniżej 14V. Dobra rada to wyłączyć nie potrzebne odbiorniki prądu, ale nie mówie, że masz nie słuchać radia, czy grzać w aucie nawiewem :lol: , poprostu zachować rozsądek w wydawaniu prądu <piwo>

Awatar użytkownika
dardaw2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 691
Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
Kontakt:

Post autor: dardaw2 » 10 sty 2009, 23:30

Dobra to ja powiem co działo się w Corsie.
Jako że byliśmy w lublinie to wpadliśmy do znajomego (Auto Bendiks Bosh) sprawdzili, że ubywa prąd gdzieś. Gość powiedział, żeby sprawdzić świece żarowe. Do domu, probówka, i co, świece grzeją po każdym odpaleniu 7 minut :shock: , wtedy ładowania nie było, czyli krótkie jazdy, krótko trzyma aku. Padło na czujnik temperatury. Więc na drugi dzień wymiana, było trochę problemów, bo wsadzony był jakiś inny niż oryginał. Odpalamy, świece grzeją tylko chwilkę. Ładowanie jest jak trzeba 14,4 wszystko gra i buczy.
Może komuś pomoże.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 10 sty 2009, 23:51

dardaw2 nie wiem jak w corsie, ale w audi b4 diesel jest dogrzewanie. Po uruchomieniu autka świece jeszcze jakiś czas grzeją, bodajże dopóki silnik nie złapie temp 60st (tego nie jestem pewnien). Może w corsie też tak jest. Może warto sprawdzić u jakiegoś innego znajomego jak u niego jest. Może to dogrzewanie czemuś służy.

maridk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 02 cze 2007, 11:32
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: maridk » 11 sty 2009, 01:25

Miałem ostatnio podobną przygodę.
Przyczyną był panel od radia.
Podobno nie zdjęty panel od radia pobiera średnio 1,5 ampera.
Radio alpine 9886.
Zdziwiłem się mocno jak auto któregoś dnia nie odpaliło. Nowe aku.

Od tamtej pory wyjmuję panel za każdym razem. Jak ręką odjął.... Pali na dotyk...

Awatar użytkownika
dardaw2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 691
Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
Kontakt:

Post autor: dardaw2 » 11 sty 2009, 10:13

spiczi, dogrzewanie jest.
Ale było tak silnik odpalony świece grzeją 7 minut, silnik pochodził do temp. ~100.
Gasimy, odpalamy, świece grzeją znowu 7 minut. I po każdym kolejnym odpaleniu było identycznie.
Wymiana czujnika. Silnik zimy, świece grzeją 4 minuty, znowu pochodził do temp. ~100. Gasimy i tylko na zapłonie chwilkę pogrzały, i zgasły. Silnik ostygł, odpalamy, znowu 4 min. grzeją, rozgrzał się i grzeją tylko na zapłonie, czyli tak jak powinno być.

maridk, za pewne masz odpalane radio z kluczyka, więc wystarczy wyjąć kluczyk. Tak też było w tej Corsie, pobór prądu był bo płynął prąd przez stacyjkę. Radio zrobiliśmy że trzeba włączać samemu i jest pewność, że ono nic nie rozładuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl