Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG

ODPOWIEDZ
Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 09 sty 2008, 10:45

radek kocio, zerknij do instrukcji do VAGa, tam jest wszystko opisane. jak niemasz instrukcji to podaj e-mail to Ci wysle.

A ja mam pytanie z innej beczki... mianowicie : czy ktos z Was probował edytowac pliki *.lbl z etykietami do wyświetlanych wartości ? Mój VAG pokazuje mi np napięcie sondy lambda a pod spodem pisze ze jest to temperatura. Czy da się to zmienić ? Jeśli tak to w jaki sposób ?

[ Dodano: 2008-01-09, 10:47 ]
Tu jest instrukcja do VAGa : http://www.vag-com.pl/download.htm

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 09 sty 2008, 16:20

Krzysztof_Suliko pisze: Bardzo interesowały by mnie informacje dot. bloków pomiarowych. Z kąd wiedzieć za co odpowiedzialny jest dany blok i co z niego moge odczytać ??
Do TDI to mam opis bloków w grupie 000. moze sie komus przyda..

1-obroty silnika
2-kąt wtrysku
3-pedał gazu
4-dawka paliwa
5-cisnienie turbo
6-ciśnienie atmosferyczne
7-temp płynu
8-temp zasysanego powietrza
9-temp paliwa
10-przepływka

Na biegu jałowym [powinno byc]

1. 39...42
2. 50...65
3. 0
4. 15...30
5. Według życzenia ciśnienie w dolocie
6. Ciśnienie atmosferyczne
7. Temp. cieczy chłodzącej
8. Temp. powietrza zewn.
9. Temp. paliwa
10. Do wersji softu D05 - 55...80,
od wersji D06 - 80...99

dane dla testu dynamicznego [powinno byc]:

1. 130...190 (190 = 4000 rpm)
2. 190...245
3. 255 (pedał wciśnięty do oporu)
4. 160...172
5. 200...235 (215 = 1,76 bar ciśnienie doładowania)
6. ciśnienie atmosferyczne (zignorować)
7. temp. cieczy chłodzącej (zignorować, ale musi być testowane przy rozgrzanym silniku, min 85 st. C
8. temp. powietrza w dolocie (zignorować)
9. Temp. paliwa (zignorować)
10. do softu wer. D05 wskazanie rosnie razem ze wzrostem rpm do wartości około 190,
od wer. D06 190...255 zależnie od ciśnienia doładowania.
[+]
Podziekowania dla spanky z AKP <piwo>

pozdr

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 10 sty 2008, 16:16

przemik, a niemasz coś o ABK ??

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 10 sty 2008, 16:22

A ja mam w formie ladnej tabelki, moze ktos skorzysta : ;-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 10 sty 2008, 17:20

pilocik69, a z jakiego silnika/sterownika pochodzą te tabelki? Bo z tego co mi wiadomo to zdarza się, że w danej grupie i okienku są podawane wartości różnych czujników. Poza tym w starszych ABT jest dostępna tylko grupa 000 (coś w stylu jaki podał przemik dla TDi) i to by mnie najbardziej interesowało.

Awatar użytkownika
pilocik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 11 mar 2007, 12:42
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: pilocik69 » 10 sty 2008, 19:16

Kurcze niewiedzialem, ze pozycje moga sie roznic w zaleznosci od silnika :-> , a te tutaj sa z Forum o Dieslach.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 22 sty 2008, 21:58

WItam
Ja chciałbym sie podpiać do wątku wcześniejszego - jaki interface kupic. Mam B4 1Z z 94 roku z przepływką pierburga. Z tego co czytałem wcześniej na przepływce boscha były problemy z diagnostyka, ale nie wiem jaki mam kupic na max 232 czy kkl. Dodam ze chcialbym seby bylo to mozliwie uniwersalne - do B4 i do A6 2,5TDI z '98. Co proponujecie :?:
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
gonzoli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 09 lut 2007, 00:50
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: gonzoli » 23 sty 2008, 02:06

Jelly, rozmawiałem z kolesiem z Viakena, (bo też właśnie dokonywałem tego wyboru) i on polecił mi tę najprostszą wersję, tj. opartą na max232 z jedną linią K, to by sie pokrywało z opisem różnych problemów i udanych prób połączenia, które prześledziłem na różnych forach.
Niestety nie miałem jeszcze okazji sprawdzić mojego nowego nabytku z braku czasu :-(
Jak mi się uda to coś napiszę...

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 23 sty 2008, 06:31

No to czekam na wyniki i koniecznie daj znac!
A nie wiesz jak jest z nowszymi wersjami?czy pod A6 2,5 TDI ten na max 232 tez podejdzie?

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 23 sty 2008, 07:44

jeszcze powiedz że max 232 to po prostu interfejs na porcie com i w lapie czy komputerze musi mieć takie gniazdo bo inaczej żadne przejściówki na usb nie pomogą

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 23 sty 2008, 09:00

Skuciok pisze:jeszcze powiedz że max 232 to po prostu interfejs na porcie com i w lapie czy komputerze musi mieć takie gniazdo bo inaczej żadne przejściówki na usb nie pomogą
Może być przejściówka PCMCIA / RS 232

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 23 sty 2008, 09:47

A ten na max 232 podejdzie do A6 2,5TDI z konca 1998, bo tam juz jest odb2. Czy wystarczy odpowiedni wtyk czy caly interface musi byc inny?Bo ja myslalem o kupnie kkl http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=74
Co Wy na to? moze wystarczy ten na max 232??

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 23 sty 2008, 09:59

@szantis: przejściówka na pcimpcia może dać radę

@Jelly: ja myślę że taki możesz mieć: http://www.allegro.pl/item295727120_int ... prom_.html

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 sty 2008, 10:02

Nie jestem pewny ale obawiam się, że fejs na Max'ie nie będzie współpracował z A6, z kolei fejs KKL może mieć problemy z leciwym 1Z :-( . Mogę się oczywiście mylić. Ja bym kupił fejs na transoptorach z linią KL, czyli coś pośredniego między tym na MAX'ie a fejsem na opto KKL. Na stronie Viakena jest tabelka gdzie jest rozpiska jakie fejsy z jakimi autkami współpracują.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 23 sty 2008, 13:53

Panowie zadzwonilem sobie do viakena zeby uzyskac porade i pan powiedzial mi ze z silnikiem 1Z bedzie dzialac tylko interface na max 232 i jednoczesnie bedzie on obslugiwal A6 2,5 tdi bo obsluguje wszystkie do 2002r. co Wy na to, bo nie wiem co kupic.Prose o odpowiedz przede wszystkim kogos kto stosuje jzu jakis interface w 1Z bo z nim sa najwieksze problemy. Co i jak u Was chodzi :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga