[B4 1.9 1Z] Jaki kabel do diagnostyki VAG
[B4 1.9 1Z] Jaki kabel do diagnostyki VAG
Witam. Czy może ktoś polecić jakiś kabelek który jest sprawdzony do diagnostyki z 1Z na boschu?? Bo pożyczyłem od kumpla 2 różne i jeden raz udało mi się tylko połączyć z audi ;/
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak połączyłeś się raz ,to znaczy że kabel jest ok.i że posiada obie potrzebne linie ,czyli L i K ...a że staruszek sterownik na "boschu " ,jest ciezki w komunikacji, i nawet jak sie uda z nim polaczyc ,to potrafi po chwili zerwac polaczenie ,to już nic nie poradzisz Kabel kazdy z linią K i L ...i wcale nie jest tak ze te drozsze sa lepsze ...Zwykle z viakena mają obie linie K i L ,ale te po USB ...niestety mam od nich kabel po RS i ze staruszkiem ''boschem ''sie nie idzie połaczyć żebym nie wiem co cudował ...pisali żeby zmieniac opcje itp...ale przecież ja nie mam z tym do czynienia pierwszy raz i doskonale wiem ,co należy zmienić ...nic nie pomaga i taka jest prawdaDamik1992 pisze:może ktoś polecić jakiś kabelek który jest sprawdzony do diagnostyki z 1Z na boschu?? Bo pożyczyłem od kumpla 2 różne i jeden raz udało mi się tylko połączyć z audi ;/
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 04 gru 2008, 09:55
Witam.
Podłączę się do tematu.
Teść ma B4 TDI 1Z z 1991r i jest problem z ABS em. Kupiłem kabel diagnostyczny tyle że nie zauważyłem że jest do auta po 1992r. Jest to kabel OBD II z przejściem na OBD I. Podpinałem się pod maską. Próbowałem różnymi programami później nawet przez RS232 i przejściówkę na OBD I i nie udało się. Chciałem odmienić kabel na ten sprzed 1992r ale koleś powiedział że już tamtych nie ma w sprzedaży i nie będzie. Rozumiem, że chodzi tylko o rozmieszczenie pinów we wtyczce czy o coś innego ?
Podłączę się do tematu.
Teść ma B4 TDI 1Z z 1991r i jest problem z ABS em. Kupiłem kabel diagnostyczny tyle że nie zauważyłem że jest do auta po 1992r. Jest to kabel OBD II z przejściem na OBD I. Podpinałem się pod maską. Próbowałem różnymi programami później nawet przez RS232 i przejściówkę na OBD I i nie udało się. Chciałem odmienić kabel na ten sprzed 1992r ale koleś powiedział że już tamtych nie ma w sprzedaży i nie będzie. Rozumiem, że chodzi tylko o rozmieszczenie pinów we wtyczce czy o coś innego ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Według wszelkich publikacji ,pierwsze tdi pojawiły sie w 92 roku ...ale to szczegół ...bo z ABS -em ,powinieneś się połaczyć kazdym kablem ,nawet przeznaczonym do nowszych tdi ...ale chcąc połaczyć się z ecu silnika, interfejs już musi mieć obie linie K i L ,a takich jest zdecydowana mniejszość w sprzedarzy Zwykle własnie jak ktoś prubuje się połaczyć ze starszym tdi ,to udaje mu się połaczyć tylko z ABS -em ,a z ECU silnika ,nie 8-) Po RS nie pójdzie niestety ....też mam kabel po RS ,z viakena ,niby KKL ,i lipa ...nie połaczy się z ECU " boscha"zeby nie wiem co robić ...Mam zwykły kabel po USB ,ale nie na FT 232 , tylko na maxie ,i ten łaczy się jako jedyny bez problemusebastian1901 pisze:B4 TDI 1Z z 1991r i jest problem z ABS em.