Kurcze-b. dobry pomysl, nie pomyslalem niestety o tym. Teraz jeszcze Viaken przychodzi mi do glowy.
Twoja odpowiedz jak na razie jest najbardziej pozyteczna Thx
[80 b3 1.8] Jaki program do diagnozy VAG
Wszystko zalezy od modelu i roku produkcji. Mogę się założyć, że nie we wszystkich B3 da sie odczytac błędy. Miałem Audi 80 z silnikiem PM Mono-Jetronic na jednopunkcie i przejrzałem wszystkie możliwe wtyki a złącza do diagnozy nie było mimo, że ksiażka podawała inaczej. Te kolory wtyczek śniły mi się nocami bo się uwziąłem na znalezienie tej właściwej. Mówiąc brzydko wtykałem kabelki z diodą wszędzie gdzie się dało i nic. W końcu kumpel w serwisie mi sprawdził u producent i okazało się że takowego złącza nie znajdę.
Po części by się zgadzało, bo standard OBD1 zaczęto stosować chyba we wszystkich autach od 1991 roku. Moje zdziwienie było tym większe, że w VW Passat kolegi z silnikiem RP (odpowiednik PM w Audi) z tego samego roku było złącze do diagnozy. Tylko że ten Passat miał wtysk Mono-Motronic. Więc jak sami widzicie wszystko jest możliwe. Jednego można być pewnym , od 1991 roku takowe złącze musi być.
Po części by się zgadzało, bo standard OBD1 zaczęto stosować chyba we wszystkich autach od 1991 roku. Moje zdziwienie było tym większe, że w VW Passat kolegi z silnikiem RP (odpowiednik PM w Audi) z tego samego roku było złącze do diagnozy. Tylko że ten Passat miał wtysk Mono-Motronic. Więc jak sami widzicie wszystko jest możliwe. Jednego można być pewnym , od 1991 roku takowe złącze musi być.
Moze nie napisalem jasno-ZLACZE JEST !! Wlasnie tam gdzie powinno byc - pod kierownica, przy pedalach. Sa 3 kostki: jedna z zasilaniem plus i minus, druga z sygnalem ok. 10V przy wlaczonym zaplonie, natomiast 3 z sygnalem ok. 10V przy wylaczonym zaplonie. Jak podpinalem fejs pod linie K w zlaczu to niestety program widzial fejs ale nie mogl odczytac sterownika silnika. Jak podpinalem fejs pod linie K i L w tej samej kostce to program nie widzial interfejsu. Taka sama sytuacja byla dla tej trzeciej kostki (nie wiem po co ona jest-kolor niebieski z tego co pamietam).
Zaczynam przegladac elektrode albo na koncu napisze do chlopakow z Viakena-moze oni cos beda wiedzieli.
Zaczynam przegladac elektrode albo na koncu napisze do chlopakow z Viakena-moze oni cos beda wiedzieli.
Pozdrawiam,
Rafał
Rafał
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Nie będę zakładał nowego tematu więc tu się zapytam...
Czy byłby ktoś tak dobry i "pożyczył"/podzielił się ze mną zarejestrowaną wersją programu Vag - Com 4.09 PL ? albo ujawnił jak go zarejestrować "cash free"
bo zakupiłem inerfejs od Viaken'a, a z tego co dorwałem na sieci to żadnym z programów nawet starszych nie mogę nawet poczytać i poczyścić kodów wszystkich błędów z silnika bo te programy są "shareware" i nic sie tam nie da zrobić
ze swojej strony obiecuję wykorzystać program dla siebie, absolutnie niekomercyjnie i niedochodowo ...
Czy byłby ktoś tak dobry i "pożyczył"/podzielił się ze mną zarejestrowaną wersją programu Vag - Com 4.09 PL ? albo ujawnił jak go zarejestrować "cash free"
bo zakupiłem inerfejs od Viaken'a, a z tego co dorwałem na sieci to żadnym z programów nawet starszych nie mogę nawet poczytać i poczyścić kodów wszystkich błędów z silnika bo te programy są "shareware" i nic sie tam nie da zrobić
ze swojej strony obiecuję wykorzystać program dla siebie, absolutnie niekomercyjnie i niedochodowo ...
Audi B4 Avant Q
Honda VFR 800 Fi
Audi A6 C7 stuki podczas ruszenia.
Audi 80 B4 poduszki amortyzatora.
Honda VFR 800 Fi
Audi A6 C7 stuki podczas ruszenia.
Audi 80 B4 poduszki amortyzatora.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga