Kurcze-b. dobry pomysl, nie pomyslalem niestety o tym. Teraz jeszcze Viaken przychodzi mi do glowy.
Twoja odpowiedz jak na razie jest najbardziej pozyteczna Thx
[80 b3 1.8] Jaki program do diagnozy VAG
Wszystko zalezy od modelu i roku produkcji. Mogę się założyć, że nie we wszystkich B3 da sie odczytac błędy. Miałem Audi 80 z silnikiem PM Mono-Jetronic na jednopunkcie i przejrzałem wszystkie możliwe wtyki a złącza do diagnozy nie było mimo, że ksiażka podawała inaczej. Te kolory wtyczek śniły mi się nocami bo się uwziąłem na znalezienie tej właściwej. Mówiąc brzydko wtykałem kabelki z diodą wszędzie gdzie się dało i nic. W końcu kumpel w serwisie mi sprawdził u producent i okazało się że takowego złącza nie znajdę.
Po części by się zgadzało, bo standard OBD1 zaczęto stosować chyba we wszystkich autach od 1991 roku. Moje zdziwienie było tym większe, że w VW Passat kolegi z silnikiem RP (odpowiednik PM w Audi) z tego samego roku było złącze do diagnozy. Tylko że ten Passat miał wtysk Mono-Motronic. Więc jak sami widzicie wszystko jest możliwe. Jednego można być pewnym , od 1991 roku takowe złącze musi być.
Po części by się zgadzało, bo standard OBD1 zaczęto stosować chyba we wszystkich autach od 1991 roku. Moje zdziwienie było tym większe, że w VW Passat kolegi z silnikiem RP (odpowiednik PM w Audi) z tego samego roku było złącze do diagnozy. Tylko że ten Passat miał wtysk Mono-Motronic. Więc jak sami widzicie wszystko jest możliwe. Jednego można być pewnym , od 1991 roku takowe złącze musi być.
Moze nie napisalem jasno-ZLACZE JEST !! Wlasnie tam gdzie powinno byc - pod kierownica, przy pedalach. Sa 3 kostki: jedna z zasilaniem plus i minus, druga z sygnalem ok. 10V przy wlaczonym zaplonie, natomiast 3 z sygnalem ok. 10V przy wylaczonym zaplonie. Jak podpinalem fejs pod linie K w zlaczu to niestety program widzial fejs ale nie mogl odczytac sterownika silnika. Jak podpinalem fejs pod linie K i L w tej samej kostce to program nie widzial interfejsu. Taka sama sytuacja byla dla tej trzeciej kostki (nie wiem po co ona jest-kolor niebieski z tego co pamietam).
Zaczynam przegladac elektrode albo na koncu napisze do chlopakow z Viakena-moze oni cos beda wiedzieli.
Zaczynam przegladac elektrode albo na koncu napisze do chlopakow z Viakena-moze oni cos beda wiedzieli.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Nie będę zakładał nowego tematu więc tu się zapytam...
Czy byłby ktoś tak dobry i "pożyczył"/podzielił się ze mną zarejestrowaną wersją programu Vag - Com 4.09 PL ? albo ujawnił jak go zarejestrować "cash free"
bo zakupiłem inerfejs od Viaken'a, a z tego co dorwałem na sieci to żadnym z programów nawet starszych nie mogę nawet poczytać i poczyścić kodów wszystkich błędów z silnika bo te programy są "shareware" i nic sie tam nie da zrobić
ze swojej strony obiecuję wykorzystać program dla siebie, absolutnie niekomercyjnie i niedochodowo ...
Czy byłby ktoś tak dobry i "pożyczył"/podzielił się ze mną zarejestrowaną wersją programu Vag - Com 4.09 PL ? albo ujawnił jak go zarejestrować "cash free"
bo zakupiłem inerfejs od Viaken'a, a z tego co dorwałem na sieci to żadnym z programów nawet starszych nie mogę nawet poczytać i poczyścić kodów wszystkich błędów z silnika bo te programy są "shareware" i nic sie tam nie da zrobić
ze swojej strony obiecuję wykorzystać program dla siebie, absolutnie niekomercyjnie i niedochodowo ...