[B4 1z ] jaki prostownik do diesla?
[B4 1z ] jaki prostownik do diesla?
Witam panowie. Zbliza sie zima ,w tamtym roku 2 razy auto mi nie odpalilo (przy -34st mialo prawo) chcialem zabezpieczyc sie na taka okolicz osc i tu moje pytanie - jaki prostownik rozruchowy polecacie do diesla 1.9 tdi? Kompletnie zielony w temacie jestem. Wazne zeby nie byl to sprzet za miliony monet ,mam nadzieje ze nie bedzie czesto uzywany i wazne aby mial opcje rozruchu pod nqpieciem .pozdeawiam.
Jezeli temat w zlym dziale prosze o przeniesienie.
Jezeli temat w zlym dziale prosze o przeniesienie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak masz dostęp do gniazdka przy samochodzie to może zamontuje sobie podgrzewacz elektryczny płynu chłodniczego. Będzie też o wiele zdrowiej dla silnika przy odpalaniu już podgrzanego.
Te prostowniki z rozruchem za 400-500zł niby mają po 700A (a bezpiecznik 50A) i nie odpalą nawet benzynowego silnika z całkiem padniętym akumulatorem. Już chyba bym wolał zamiast takiego wielkiego pudła kupić booster na baterii litowej albo ultra-kondensatorach , bo na tym idzie odpalić bez akumulatora i mieści się w kieszeni.
Te prostowniki z rozruchem za 400-500zł niby mają po 700A (a bezpiecznik 50A) i nie odpalą nawet benzynowego silnika z całkiem padniętym akumulatorem. Już chyba bym wolał zamiast takiego wielkiego pudła kupić booster na baterii litowej albo ultra-kondensatorach , bo na tym idzie odpalić bez akumulatora i mieści się w kieszeni.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tak jak kolega maciek889, pisze ...żaden prostownik ,tylko jak masz dostęp do gniazdka 230v ,to pogrzewacz płynu taki jak na foto z wbudowaną pompką obiegową i termostatem ,koszt w granicach 300zł .Nie ma lepszego rozwiązania przy mrozach ,jak podgrzanie silnika przed odpaleniem Uploaded with fotem.pl można też zamontować webasto ,ale jak masz dostęp do prądu ,to prosciej i taniej taki podgrzewacz z pompką
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4658
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Montaż tego jest dosyć prosty. Montuje się to na jednym z węży nagrzewnicy. Wywala się jeden wąż i w jego miejsca daje nowe dłuższe w których połowie daje się ten podgrzewacz.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Panowie zdecydowalem sie jednak na zakup prostownika z funkcja rozruchu. Z podgrzewaczem jest wg mnie za duzo zabawy. I tu moje pytanie czy prostownik z rozruchem marpol class 750 nie bedzie za mocny? Prad rozruchu niby ma 400A a gdzies w inernetach wygrzebalem ze 1.9 tdi do rozruchu potrzebuje okolo 500A .
Natomiast ladowawac tym prostownikiem mozna aku od 60 ah. U mnie jest 72ah o ile dobrze pamietam wiec wszystko mniej wiecej sie zgadza jednak zastanawiam sie czy moze lepszy byl by model 630 lub 430 zeby bardzo nie orac akumulatora a po drugie zeby nie przeplacac za niepotrzebnie az tak mozny sprzet.Co wy na to? Ma ktos z was doswiadczenie z tymi zabawkami?
Kolega wyzej napisal ze to nawet benzyniaka nie odpali, ale widzialem.wlasnie taki prostownik u mechanika kiedys jak zawiozlem auto z awaria i aku rozladowany do 0. Odpalil z miejsca wiec prosilbym jeszcze o jakies opinie. Ktos przeciez tego uzywa w koncu..
Natomiast ladowawac tym prostownikiem mozna aku od 60 ah. U mnie jest 72ah o ile dobrze pamietam wiec wszystko mniej wiecej sie zgadza jednak zastanawiam sie czy moze lepszy byl by model 630 lub 430 zeby bardzo nie orac akumulatora a po drugie zeby nie przeplacac za niepotrzebnie az tak mozny sprzet.Co wy na to? Ma ktos z was doswiadczenie z tymi zabawkami?
Kolega wyzej napisal ze to nawet benzyniaka nie odpali, ale widzialem.wlasnie taki prostownik u mechanika kiedys jak zawiozlem auto z awaria i aku rozladowany do 0. Odpalil z miejsca wiec prosilbym jeszcze o jakies opinie. Ktos przeciez tego uzywa w koncu..
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5442
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Mam coś takiego na firmowym koncie które prowadzę:
http://allegro.pl/adler-start-425-prost ... 77037.html
Myślę że dobra cena i da radę przy Twoich potrzebach.
Zostało już mi tylko kilka sztuk w tej cenie.
Zerknij.
http://allegro.pl/adler-start-425-prost ... 77037.html
Myślę że dobra cena i da radę przy Twoich potrzebach.
Zostało już mi tylko kilka sztuk w tej cenie.
Zerknij.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5442
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga