Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Problem z kablami radia

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

[B4 1Z] Problem z kablami radia

Post autor: drivtens » 15 maja 2013, 17:01

Witajcie,
Niedawno kupiłem Audi 80 i posiadam problem rozładowującego się aku. Dzisiaj postanowiłem zdemontować radioodtwarzacz i ku mojemu zaskoczeniu (chociaż jestem laikiem elektroniki) było tam trochę fuszerki z kablami. Otóż po pierwsze do radia nie była podłączona (jak zakładam) oryginalna wtyczka widoczna na zdjęciu:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d24 ... 8d63f.html

Obok swobodnie zwisały kable brązowy (od masy z tego co mi wiadomo) i niebiesko czerwony. Zdjąłem z nich taśmę, po lekkim przypadkowym zetknięciu trochę się zadymiło i zaśmierdziało. Z powrotem więc je zakleiłem.
Dodam iż planuję podłączyć radio pod stacyjkę bo jest pod aku. Teraz pytanie do Was, czy bawić się w porządne zrobienie tej instalacji, czy zostawić ją jak jest? Czy kable te mogły być powodem padającego aku?

PS: Pozostałe zdjęcia wtyczek do radia na zdjęciu w folderze:

http://www.fotosik.pl/u/drivtens/album/1451359

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 maja 2013, 19:04

Jeśli radio miałeś podłączone poza stacyjką to mogło to powodować rozładowywanie aku szczególnie gdy auto nie jest używane codziennie.
drivtens pisze:Czy kable te mogły być powodem padającego aku?
każde takie nie zbyt dokładne połączenia powodują duże spadki napięcia i większe obciążenie dla aku.

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 15 maja 2013, 21:45

A zaklejenie niepotrzebnych kabli taśmą izolacyjną pomoże? Wtedy nie powinno być przebić. Czy lepiej wypiąć stare kable?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 15 maja 2013, 21:55

PieterB pisze:każde takie nie zbyt dokładne połączenia powodują duże spadki napięcia i większe obciążenie dla aku
srednio sie ztym zgodze, gdyz jak jest slabe polaczenie, to wieksza opornosc i dalej mniejszy prad idzie,, przy wyzszym napieciu ma to znaczenie gdyz wtedy sie robi luk elektryczny itd

osobiscie mam ori radio gamma poza stacyjka ale z bezpiecznikiem, zmostkowany przewod ten od pamieci,i nawet zima po 3tyg stania na mrozie kilkuletni aku od strzala tykal, to tak wiesz, zalezy pewnie jakiej firmy radio, im tandetniejsze to sie zgodze ze moze pobierac dosc spory prad na czuwaniu
drivtens pisze:do radia nie była podłączona (jak zakładam) oryginalna wtyczka
wszystkie kostki masz orginalne,
tu nawet na tej czarnej widac jak masz ori zabezpieczenie aby ja swobodnie rozebrac i zarobic na nowo piny, te piny mozesz zakupic w kazdym elektronicznym, nazywaja sie prawdopodobnie JPT

drivtens pisze:po lekkim przypadkowym zetknięciu trochę się zadymiło i zaśmierdziało
to swiadczy ze niemasz to przez bezpiecznik ori zrobione, gdyz odrazu powiniec sie przepalic,

male podobienstwo aby ci radio kradlo prad, kable miales zaizolowane, a to ze piszesz ze niedawno auto kupies swiadczy ze mozesz miec kiepski aku, malo kto ci sprzeda ze sprawnym

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 15 maja 2013, 22:05

Aku już podmieniałem od ojca w tydzień po kupnie, więc śmigam na jego. Chciałem po prostu zapytać bo te kable jakoś nie dają mi spokoju. Dodam, że z elektryki to nie działa jeszcze tylko tylna szyba (4x elektryczne). Wiec teoretycznie nic nie powinno kraść tego prądu. Aku ojca też już ma koło 2 lat więc jest najprawdopodobniej do wymiany. Jutro zmierzę pobór prądu na wypiętym i załączonym radiu. Czy dobrze rozumiem, że aby radio podłączyć tylko i wyłącznie do stacyjki to muszę odpiąć z tej czarnej kostki jeden kabel od aku?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 15 maja 2013, 22:13

drivtens pisze:Czy dobrze rozumiem, że aby radio podłączyć tylko i wyłącznie do stacyjki to muszę odpiąć z tej czarnej kostki jeden kabel od aku?
tak
drivtens pisze:Aku ojca też już ma koło 2 lat więc jest najprawdopodobniej do wymiany
moje ma 5 lat i dopiero widze ze sie konczy, choc te zime przezylo, dodam ze niebawie sie w doladowywanie, i mimo to tyle lat mi przetrwalo

wez schematy i zreanimuj kostke od radia bo raczej wiekszosc bedziesz mial git, to ze ktos ci cial kable to znak ze niedal rady jej rozebrac, ty tylko popraw to

prawdopodobnie poszedl na skroty, aby miec radio poza stacyjka, aby jak wyjmie kluczyk to zeby mu gralo

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 15 maja 2013, 22:35

Dzięki wielkie za pomoc, jutro dam znać jak to wyszło! <ok>

[ Dodano: 2013-05-16, 23:27 ]
Dzisiaj odłączyłem kabel od aku i radio przestało grać, nawet na załączonym silniku. Wydaje mi się, że może to być spowodowane brakiem prądu na tym kablu. Sprawdzę go jeszcze miernikiem, ale mam taki do 0,5A i nie wiem czy on wytrzyma? Jaki jest prąd na tym złączu?
[ Dodano: 2013-05-17, 18:18 ]
Zakupiłem miernik i zrobiłem pomiar. Okazuje się, że kable do radia są podpięte pod akumulator. Bo na czerwonym w radiu i żółtym mam 13mA. Niestety rozebrałem ten kabel jak widać na zdjęciu , ale widzę tylko jeden, więc chyba do stacyjki muszę puścić nowy, zgadza się?
Zdjęcia kabla aku:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/52e ... c1d9b.html
Ostatnio zmieniony 17 maja 2013, 18:24 przez drivtens, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 17 maja 2013, 17:29

Siemka :)
Mam mały problemik :)
Chciałbym uruchomić te ori tylne głośniki _ audi 80 b4- oczywiście :)
Problem polega na tym ze ja tam mam 3 kostki czarna brązowa i czerwona :) I teraz z czym to się je ?
można te piny z czerwonej kostki jakoś po przepinac do kostki do brązowej ( brązowa to kostka głośnikowa o ile się nie mylę ) heeh
Pomożecie jakoś ? noo chyba ze są jakieś gotowe przejściówki czy coś

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 17 maja 2013, 19:25

drivtens, jesli juz niemasz wyboru i sie nie mozesz doszukac kabli, i chcesz miec przez stacyjka to wtedy tak

szymon_xd2,
szymon_xd2 pisze:można te piny z czerwonej kostki jakoś po przepinac do kostki do brązowej
mozesz ale zalezy czy sa to glosniki aktywne te tylne, jesli tak to lipa, musisz zostawic to wtej trzeciej kostce, zalezy tez jaka jest ona u ciebie, dalej cie kieruje do termatu w ktorym niedawno pisalem o tym https://audi80.pl/b4-cabrio-radio-zo ... 601,15.htm

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 18 maja 2013, 07:36

noo wychodzi na to ze aktywny :) oki po patrze sobie , poczytam temat :) moze nic nie spale :P

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 18 maja 2013, 11:27

szymon_xd2 pisze:Siemka :)
Mam mały problemik :)
Chciałbym uruchomić te ori tylne głośniki _ audi 80 b4- oczywiście :)
Problem polega na tym ze ja tam mam 3 kostki czarna brązowa i czerwona :) I teraz z czym to się je ?
można te piny z czerwonej kostki jakoś po przepinac do kostki do brązowej ( brązowa to kostka głośnikowa o ile się nie mylę ) heeh
Pomożecie jakoś ? noo chyba ze są jakieś gotowe przejściówki czy coś
Musisz to wszystko przerobić na kostki ISO. Wtedy w jednej kostce będziesz miał 4 głośniki, a w drugiej zasilanie radia i inne kable. Musisz tylko pamiętać, aby nie pomylić kabli, do tego celu użyj multimetra.

Powodzenia

[ Dodano: 2013-05-18, 11:29 ]
Oczywiście nie obejdzie się bez lutownicy.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 18 maja 2013, 11:34

toz te co opisal ma na kostkach ISO i wdodatku prawdopodobnie orginalnych, gdyz pisze ze ma czerwona, a ona wystepowala pod gamme, lutownica nie jest konieczna bo do tego celu sa, znormalizowane piny JPT wktore sie montuje kable i zagina mocowania, cyna i lutownica jest zbedna

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 18 maja 2013, 11:52

Szara80tkaTdi pisze:toz te co opisal ma na kostkach ISO i wdodatku prawdopodobnie orginalnych, gdyz pisze ze ma czerwona, a ona wystepowala pod gamme, lutownica nie jest konieczna bo do tego celu sa, znormalizowane piny JPT wktore sie montuje kable i zagina mocowania, cyna i lutownica jest zbedna
Być może w Twoim przypadku jest zbędna, ale ja się w to nie bawiłem u kolegi w audi. U niego piny były poprzestawiane w kostce zasilającej radio, więc pięknie uciąłem, przylutowałem się do oryginalnej kostki zakupionej w media markt lub saturnie i przylutowałem używając jako izolację przewodów termokurczliwych.

Możesz również przełożyć piny ze starej kostki do nowej. Wszystko zależy dokładnie od tego, co chcesz osiągnąć.

W kostce na głośniki jest 8 wejść, po dwa na każdy głośnik.
W kostce zasilającej jest zasilanie na stałe do pamięci radia, plus po zapłonie, masa, niebieski(auto antena).

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 18 maja 2013, 11:57

W galerii, którą dorzuciłem w pierwszym poście jest oryginalna kostka od Audi, ale odłączona. Na niej również mam cały czas prąd (kabel czerwono niebieski) bez przekręcenia kluczyka. Czy oryginalnie tak były mocowane radia w Audi? Pod aku?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 18 maja 2013, 12:04

paw1131 pisze:więc pięknie uciąłem
tego sie nie ucina <mur>

tylko wklada igle lub minitrurowy srubokret i pin wychodzi z kablem a nastepnie go wkladasz tam gdzie chcesz, sposob odbezpieczania masz na rysunku, igla lub srubokret musi chwilowo zagiac skrzydelko do wewnatrz, igle wkladasz zgodnie ze strzalka, sa dwa skrzydelka na pin, umieszczone z dwoch stron
drivtens pisze:Czy oryginalnie tak były mocowane radia w Audi? Pod aku?
przewod pamieci tak, ale to szlo przez bezpiecznik 4, zasilajacy przez stacyjke

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl