Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 2.0 16v DOHC] Problem z komputerem

ODPOWIEDZ
Łukasz Kam.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 17 lis 2007, 19:05
Lokalizacja: Biała Podlaska

[80 b3 2.0 16v DOHC] Problem z komputerem

Post autor: Łukasz Kam. » 18 lis 2007, 20:11

Witam. Jestem posiadaczem audi 80 b3 z 1991r z silnikiem 2.0 16v 101KW. Problem jest tego typu: chciałem je podłączyć pod komputer żeby sczytać błędy bo falowały obroty i okazało się że na złączach pod kierownicą (czrnym i brązowym) nie ma wogóle zasilania. Mechanik kazał kupić drugi komputer co nie było łatwe ( BOSCH 0 261 200 242 893 907 404 P MOTRONIC) kiedy założyłem drugi komputer to okazało się ze na czarnym złączu jest normalnie 12v ale na brązowym dalej nic i komputer nie komunikuje się. Pytanie czy to nadal wina komputera i szykać następnego? sprawdziłem i są przejścia z komputera do złączy. I jeszcze jedno czy musi być identyczny komputer z tymi samymi numerami bo bardzo trudno go kupić czy może być inny Motronic Bosch z 2.0 16v?
Ostatnio zmieniony 18 lis 2007, 20:45 przez Łukasz Kam., łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 18 lis 2007, 20:48

W czarnej wtyczce jest napięcie akumulatora (plus i minus) - niezależne od sterownika silnika. W białej/brązowej powinny być linie K i L. Jeżeli masz do tego wszystkiego trzecią wtyczkę to możesz kody odczytać metodą błysków oraz ewentualnie je wykasować.

Łukasz Kam.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 17 lis 2007, 19:05
Lokalizacja: Biała Podlaska

2.0 16v problem ze sterownikiem silnika

Post autor: Łukasz Kam. » 18 lis 2007, 20:59

Jeśli się nie mylę to w audi b3 pod kierownicą sa trzy wtyczki do kodów czarna 12v brązowa 2-3v i niebieska. Na starym sterowniku na żadnej wtyczce nie było prądu. Kupiłem drugi i teraz na czarnwej jest 12v więc prąd z akumulatowa pewnie płynie przez sterownik ale na brązowej dalej nic nie ma i nic sie nie da zczytać.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 18 lis 2007, 22:48

Sprawdź może masz właściwe wtyczki wyprowadzone do skrzynki bezpieczników. Dlaczego sądzisz, że na brązowej wtyczce powinno być jakieś napięcie? Może wtyki są ok a niewłaściwa jest metoda pomiarowa?
Równie dobrze pod kierownicą mogą być podwójne kostki do konfigurowania sterownika w procesie produkcyjnym.
Poczytaj na necie o metodzie błyskowej odczytywania kodów. Jeżeli to Ci się uda to dopiero wtedy pomyśl o VAG-u, bo ten program może obsługiwać trochę nowsze sterowniki.

Łukasz Kam.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 17 lis 2007, 19:05
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Łukasz Kam. » 19 lis 2007, 08:12

Dzisiaj mam trochę czasu to posiedzę i zobaczę co z tego wyjdzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga