Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] problem z odpaleniem

ODPOWIEDZ
resess
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 maja 2016, 22:23

[B4 1.9 1Z] problem z odpaleniem

Post autor: resess » 13 lip 2016, 19:28

Witam, mam problem z odpaleniem auta jest to b4 1.9 tdi 1Z z 1993. Rozrusznik kreci, świeci sie kontrolka świec żarowych(świeci ! nie mruga ). Auto ma coś przekombinowane z elektryką przez poprzedniego właściciela. Posiada ono dziwny wynalazek z odpaleniem (normalnie żeby odpalić trzeba było wcisnąć sprzęgło wraz z hamulcem oraz ukryty przycisk za dźwigienką świateł, po naciśnięciu tego guziczka przestawała świecić się ta kontrolka świec żarowych i odpalał). Wiem, że teoretycznie świece nie mają nic do gadania przy odpaleniu zwłaszcza w takiej temp. ;). Jutro powinien mi przyjść kabelek do VAG i spróbuje go podłączyć . Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Ja jestem generalnie zielony w tych tematach, jest to moje pierwsze autko. Może coś z czujnikiem położenia hamulca tym co idzie od ECU ? Jakieś kilka miesięcy temu tez miałem problem z odpaleniem nie kręcił mi nawet rozrusznik ale po wymianie pękniętej kostki stacyjki wszystko było ok. Poradźcie coś bo autko ugrzęzło w Toruniu 25 km ode mnie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 lip 2016, 19:45

resess pisze:, mam problem z odpaleniem auta jest to b4 1.9 tdi 1Z z 1993. Rozrusznik kreci, świeci sie kontrolka świec żarowych(świeci ! nie mruga ).
Świecąca kontrolka swiec , świadczy o tym że albo cały czas grzeją świece ,albo o tym że komp nie dziala prawidłowo ,dlatego nie możesz odpalić .Jedyny czujnik który uszkodzony ,ew.nie podłaczony uniemożliwia odpalenie ,to czujnik położenia wału ...żaden inny czujnik nie ma wplywu na to że nie można odpalić ,a już na pewno nie mają na to wpływu świece żarowe .Radze podpiąć vaga ,ale i tu nie jest tak łatwo ,bo staruszek "bosch" ma swoje wymagania ...interfejs musi być z czynnymi obiema liniami diagnostycznymi K i L ...wiekszość interfejsów niestety ma tylko K ,bo nowsze auta łaczą się tylko po lini K i nie potzrebują lini L .Potrzebujesz program vag com 3,11 .... "polskimi vagami " nie pójdzie bo ,nie ma opcji zmiany start boud,a ta musi być zmieniona na 240 dla tego kompa
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 13 lip 2016, 22:05

Inną możliwością może być, że ktoś kontrolkę świec żarowych wykorzystał do sygnalizacji samoróbczej blokady zapłonu.

Sprawdź czy masz napięcie +12 na elektrozaworze n109 z tyłu pompy wtryskowej po wykonaniu tych wszystkich operacji do odpalenia (napięcie wywołuje jego pracę - słyszalne "tyknięcie"), jeśli nie to podaj je na krótko z aku i sprawdź czy odpali.

resess
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 09 maja 2016, 22:23

Post autor: resess » 16 lip 2016, 21:30

Dzięki chłopaki za pomoc. Po podpięciu na krótko do n109 odpalił i zgasła kontrolka od świec. Auto jechało normalnie, tak wiec jest tam chyba coś popierniczone z jakimś wymyślnym odcięciem zapłonu. Będę dalej kombinował :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga