[AAH] Problem z rozruchem - elektryczny
[AAH] Problem z rozruchem - elektryczny
Witam mam problem z uruchomieniem silnika kontrolki sie zapalaja pompe paliwa slychac ze pracuje lecz rozrusznik nie kreci (nawet podczas holowania nie odpala auto) jedynym sposobem aby uruchomic silnik jest odlaczenie akumulatora przekrecenie kluczyka na rozruch i podlaczenie akumulatora wowczas co rawda nie za kazdym razem ale udaje mi sie odpalic auto(nie samemu) gdy silnik juz odpali wszystko jest ok praca silnika jest normalna lecz gdy tylko zgasze silnik juz ponownie normalnie go nie odpale musze znowu odlaczyc akumulator nawet podczas jazdy gdy zgasze auto ponownie juz nie odpala, nie ma znaczenie czy silnik jest zimny czy cieply, w aucie nie ma Immobilisera jest tylko seryjny alarm z centralnym zamkiem. Problem ten pojawil mi sie jakies 2 tygodnie temu przedtem bylo wszystko ok. Zasilanie(+) na cewki zaplonowe po wlaczeniu zaplonu jest, na wtryskiwaczch w chwili gdy na poczatku wlancza sie pompa paliwa i pozniej podczas krecenia rozrusznikiem tez jest (+) Nie mam pojecia w czym tkwi problem .
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2012, 12:25 przez kkriss26, łącznie zmieniany 2 razy.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
najprawdopodobniej uszkodzony elektromagnes(automat) rozrusznika, sytuacja jest podobna gdy ktos włączy zapłon zakręci rozrusznikiem a auto nie odpali , cofnie kluczyk tylko o jedną pozycję i próbuje ponownie wtedy automat również nie poda + na rozrusznik, tzw blokada przed niekontrolowanym odpaleniem silnika, u Ciebie pewnie to sie zepsuło i trzyma automat na blokadzie, taki mam wniosek...
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
raczej napewno jest to fabryczne bo ten przekaznik znajduje sie w skrzynce bezpiecznikow z prawej strony przekaznika od klaksonu
[ Dodano: 2008-05-16, 02:42 ]
tak dla zainteresownych moze ktos tez ma lub mial podobny problem znalazlem ta usterke o ktorej pisalem i nie jest to wina ani rozrusznika ani kostki stacyjki, kolego Darecki3037 ten przekaznik rozrusznika z ktorym to sie nie spotkales w schemacie ma oznaczenie(K746 PRZEKAZNIK WSTRZYMANIA ROZRUCHU) Model moje audi tj (B4 Cabrio 1994r TYp silnika AAH dach manualny) otoz jak jest napisane w schemacie KOMPUTER PODSTAWOWY steruje PRZEKAZNIKIEM WSTRZYMANIA ROZRUCHU i tu byl caly problem komp dostawal lewy sygnal ze styku ukladu zabezpieczenia przed kradzieza ktory jest powiazany z tylna klapa i drzwiam i w efekcie nie mozna bylo uruchomic auta jak to wyzej opisalem wystarczylo przciac kabel C1 przy komputerze i podlaczyc go do masy i problem zniknal, a komputer podstawowy to nie jest ten co steruje praca silnika tylko znajduje on sie w pompce pneumatycznego zamka centralnego. Chcialbym podziekowac MIODKOWI ktory dal mi namiar na program WORKSHOPDATA w ktorym znalazlem potrzebny schemacik
[ Dodano: 2008-05-16, 02:42 ]
tak dla zainteresownych moze ktos tez ma lub mial podobny problem znalazlem ta usterke o ktorej pisalem i nie jest to wina ani rozrusznika ani kostki stacyjki, kolego Darecki3037 ten przekaznik rozrusznika z ktorym to sie nie spotkales w schemacie ma oznaczenie(K746 PRZEKAZNIK WSTRZYMANIA ROZRUCHU) Model moje audi tj (B4 Cabrio 1994r TYp silnika AAH dach manualny) otoz jak jest napisane w schemacie KOMPUTER PODSTAWOWY steruje PRZEKAZNIKIEM WSTRZYMANIA ROZRUCHU i tu byl caly problem komp dostawal lewy sygnal ze styku ukladu zabezpieczenia przed kradzieza ktory jest powiazany z tylna klapa i drzwiam i w efekcie nie mozna bylo uruchomic auta jak to wyzej opisalem wystarczylo przciac kabel C1 przy komputerze i podlaczyc go do masy i problem zniknal, a komputer podstawowy to nie jest ten co steruje praca silnika tylko znajduje on sie w pompce pneumatycznego zamka centralnego. Chcialbym podziekowac MIODKOWI ktory dal mi namiar na program WORKSHOPDATA w ktorym znalazlem potrzebny schemacik