[80 B3] Prosze o pomoc! juz nie wiem co robic
[80 B3] Prosze o pomoc! juz nie wiem co robic
Mam nastepujący problem. Moje audi od jakiegos czasu sie zacina ale teraz juz praktycznie nie da sie nim jezdzic. Czasami jezdzil normalnie a czasami spadaja obroty , na wcisniecie gazu wogole nie reaguje i nie zwieksza obrotów , czasami po chwili znowu zwiekszy obroty i mozna przez nastepne 20 metrów pojechac , az znowu to samo , zmniejszenie obrotów . Innym razem jade np na 1 biegu zmieniam na dwojke , i normalnie sie tnie (zeby to dobrze wytlumaczyc: tak jakby chcial jechac a nie mogl, jak czasami na filmach ktos nie umie jezdzic i dopiero sie uczy to wlasnie tak jezdzi- ciezko to w slowach opisac ale mam nadzieje ze wiecie o co chodzi) przy tym wydaje od niedawna odglos takiego pyrkania , jak w wargburgu, czego oczywiscie wczesniej nie bylo. Nie znam sie na samochodach , wiec udalem sie z tym do mechanika ale on nie stwierdzil zadnych anomali i mowi ze to pewnei wina elektryki. Z kolei elektryk nie ma jakiejs tam czesci zeby sprobowac czy po jej zamianie zacznie dzialac poprawnie i jestem w martwym punkcie . Nie znam sie na samochodach i bardzo prosze o jakąs rade , czego to moze byc awaria , ewentualnie gdzie sie udac z tym problemem. Moje auto to Audi 80 1.8s, benzyna , sedan, nie wiem jaki typ silnika, rocznik 1989. b3. Przewertowalem forum ale nie znalazlem nic odpowiadajacego mojej awari , a moze poprostu nei znam sie na tyle zeby dojrzec podobny temat. Bardzo prosze o pomoc bo szkoda mi mojego audika , a sluzy mi juz pare dobrych lat.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2008, 12:13 przez mbytom, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Niestety kolego ale będziesz musiał podać typ silnika bo bez tego naprawdę bardzo trudno jest cokolwiek doradzać, zwłaszcza na odległość. Oznaczenie znajdziesz na bloku silnika niedaleko króćca wodnego. Pierwsze dwie lub trzy litery to kod silnika. Być może masz też naklejkę na obudowie paska rozrządu, na niej też może być podany kod. Kolejne miejsce gdzie możesz znaleść oznaczenie silnika to naklejka w bagażniku. Ostatecznie porób dokładne foty komory to spróbujemy zgadnąć.
Poza tym proszę na przyszłość poprawnie, zgodnie z zasadami: viewtopic.php?t=9608 tytułować wątki bo będą lądować w koszu.
Poza tym proszę na przyszłość poprawnie, zgodnie z zasadami: viewtopic.php?t=9608 tytułować wątki bo będą lądować w koszu.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Tak to o to chodziło silnik typu JN, a skrzynia biegów typu AKM.
Niestety muszę Cię zmartwić JN to silnik na wielopunktowym mechanicznym wtrysku. Ja niestety nie pomogę bo zwyczajnie nie czuję się na siłach. Może ktoś z forum się odezwie. Na początek co możesz zrobić to sprawdzić stan świec, kopułki i palca rozdzielacza. Sprawdź czy świece mają prawidłowy wygląd tzn. jasnobrązowy, czy może są okopcone lub zaolejone. Kopułka i palec nie mogą być powypalane, nie mogą mieć wżerów itp. Ale obawiam się, że będziesz musiał poszukać naprawdę kumatego mechaniora, który ma solidne pojęcie o mechanicznym wtrysku.
Niestety muszę Cię zmartwić JN to silnik na wielopunktowym mechanicznym wtrysku. Ja niestety nie pomogę bo zwyczajnie nie czuję się na siłach. Może ktoś z forum się odezwie. Na początek co możesz zrobić to sprawdzić stan świec, kopułki i palca rozdzielacza. Sprawdź czy świece mają prawidłowy wygląd tzn. jasnobrązowy, czy może są okopcone lub zaolejone. Kopułka i palec nie mogą być powypalane, nie mogą mieć wżerów itp. Ale obawiam się, że będziesz musiał poszukać naprawdę kumatego mechaniora, który ma solidne pojęcie o mechanicznym wtrysku.
- marcinstudio1
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 12 maja 2008, 20:10
- Lokalizacja: Rzeszów
Kolego. Pierwsze pytanie czy masz gaz. Drugie - czy masz multimetr i potrafisz się nim poslugiwac. Trzecie pytanie, czy pompa paliwa jest glosna? Kiedy wymieniales filtr paliwa/powietrza?
Zacznijmy od rzeczy elementarnych przy mechanicznym wtrysku:
1. sprawdz szczelnosc dolotu. Koniecznie i w pierwszej kolejnosci.
2. Sprawdz klapke w przeplywomierzu - czy nie zacina sie, czy chodzi lekko i bez ZADNYCH zaciec. Na naklejce na tej klapce jest zielona naklejka z rysunkiem, w jaki sposob ustawic jej polozenie spoczynkowe. Sprawdz i ustaw sruba pod klapka.
3. sprawdz u mechanika jakie masz cisnienie paliwa pod i nad komorowe
4. odpal silnik, poczekaj az sie zagrzeje i odlacz wtyczke przy elektrozaworze (jak patrzysz na rozdzielacz to male, szare pudeleczko po prawej stronie. Jak bedzie poprawa to napisz.
5. Odlacz silniczek krokowy podczas pracy silnika - obroty powinny zaczac plywac miedzy 900-1200.
6. Sprawdz, wymien czujnik spalania stukowego. JAk juz jestesmy przy zaplonie sprawdz stan swiec, przewodów, a przede wszystkim kopulki i palca rozdzielacza.
7. odłacz sonde lambda, a pozniej odpal silnik. Sprawdz jak jezdzi sie bez sondy i napisz.
8. Odlacz potencjometr przeplywomierza i napisz jaka masz reakcje.
9. JAk umiesz - sprawdz prąd (nie napiecie) na elektrozaworze i napisz.
10. Sprawdz kody blyskowe.
JAkby nic nie pomoglo - pisz.
Koniecznie podaj mi te cisnienia. To w tym systemie wtrysku najwazniejszy parametr.
Zacznijmy od rzeczy elementarnych przy mechanicznym wtrysku:
1. sprawdz szczelnosc dolotu. Koniecznie i w pierwszej kolejnosci.
2. Sprawdz klapke w przeplywomierzu - czy nie zacina sie, czy chodzi lekko i bez ZADNYCH zaciec. Na naklejce na tej klapce jest zielona naklejka z rysunkiem, w jaki sposob ustawic jej polozenie spoczynkowe. Sprawdz i ustaw sruba pod klapka.
3. sprawdz u mechanika jakie masz cisnienie paliwa pod i nad komorowe
4. odpal silnik, poczekaj az sie zagrzeje i odlacz wtyczke przy elektrozaworze (jak patrzysz na rozdzielacz to male, szare pudeleczko po prawej stronie. Jak bedzie poprawa to napisz.
5. Odlacz silniczek krokowy podczas pracy silnika - obroty powinny zaczac plywac miedzy 900-1200.
6. Sprawdz, wymien czujnik spalania stukowego. JAk juz jestesmy przy zaplonie sprawdz stan swiec, przewodów, a przede wszystkim kopulki i palca rozdzielacza.
7. odłacz sonde lambda, a pozniej odpal silnik. Sprawdz jak jezdzi sie bez sondy i napisz.
8. Odlacz potencjometr przeplywomierza i napisz jaka masz reakcje.
9. JAk umiesz - sprawdz prąd (nie napiecie) na elektrozaworze i napisz.
10. Sprawdz kody blyskowe.
JAkby nic nie pomoglo - pisz.
Koniecznie podaj mi te cisnienia. To w tym systemie wtrysku najwazniejszy parametr.