Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] regulacja czasowych wycieraczek

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 29 sty 2013, 21:08

Czasowe to ja mam ale bez regulacji, a jak niby przekaźnik 99 ma to regulować?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 30 sty 2013, 20:29

mi się wydaje że działa na zasadzie kondensatora

Awatar użytkownika
vmax300
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 06 wrz 2010, 23:02
Lokalizacja: pieszyce

Post autor: vmax300 » 30 sty 2013, 20:40

siwy23j

Wlacz wycieraczki na przerywany tryb pracy, gdy powroca do polozenia wyjsciowego to je wylacz nastepnie znow wlacz po kilku sekundach na przerywany tryb pracy i zobacz czy czasem czestotliwosc ich pracy nie zmieni sie na czas miedzy wylaczeniem a wlaczeniem. Powtorz procedure stosujac inny odstep czasowy, nie wiecej niz 20sekund

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 sty 2013, 20:58

shellah pisze:mi się wydaje że działa na zasadzie kondensatora
Mikroprocesor mały 8pin
vmax300 pisze:nie zmieni sie na czas miedzy wylaczeniem a wlaczeniem
Niby tak ujdzie też ale prawidłowo jest kiedy wyłączysz a wycieraczka wróci na miejsce "0" wtedy odlicza się.

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 31 sty 2013, 12:57

vmax300, sprawdziłem tak jak pisałeś i nie ma różnicy w częstotliwości pracy wycieraczek. :-/

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 31 sty 2013, 16:56

mrc92ns pisze:a więc tak: przekaźnik wymieniony i nie pomogło. Tak więc spróbuje się zabrać za styki

[ Dodano: 2013-01-21, 20:37 ]
opiszę może jeszcze raz problem. Mianowicie jak dam wycieraczki na 1 tryb czyli przerywany to np parę razy pochodzą przerywanie z przerwą a nagle zaczną chodzić ciągle i nie da się nic zrobić (oczywiście cały czas manetka jest na 1 biegu, po cofnięciu na 0 wycieraczki stają dosłownie w tej pozycji co były nie cofa ich całkiem). Pochodzą trochę ciągle i znów przejdą w tryb czasowy na chwilę.
pozostałe biegi chodzą normalnie.
prawdopodobnie to właśnie wina przekaźnika

[ Dodano: 2013-01-31, 17:15 ]
aby mieć prostym sposobem regulowane ( w pewnym zakresie ) wycieraczki czasowe potrzebny jest przekaźnik jak koledzy piszą 99 ( dostępny w prawie każdej 3 znaczy golfie 3, niektórych passatach b3 b4, ja zdobyłem je za free na złomie ) zamieniamy go z ori 299 . Zasada działania jest prosta : włączamy tryb czasowy, po powrocie wycieraczek w miejsce spoczynku wyłączamy tryb czasowy w pozycję 0 i czas do kolejnego włączenia w tryb czasowy to mniej więcej czas zwłoki wycieraczek uwaga czas ten nie może być dłuższy niż ok pół minuty chyba ? ( ja bardzo powoli liczę do 25 może głupia sprawa ale dokładnie nie wiem jaki jest czas zwłoki ) w przeciwnym razie jak przekroczymy ten czas to przekaźnik będzie pracować w fabrycznym czasie zwłoki kilka sekund

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 31 sty 2013, 18:57

Maksymalny czas zwloki to 20 sekund.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 31 sty 2013, 19:41

ile razy jeszcze będziecie to powtarzać?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 31 sty 2013, 20:23

może aż wszyscy zrozumieją jak to działa ? przerabiałem to dawno temu jeszcze zanim kupiłem audi i byłem VW maniakiem a trochę minęło zanim się połapałem o co chodzi z tym przekaźnikiem a znalazłem go kilka lat temu na forum "elektrody"

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 31 sty 2013, 23:15

Jeżeli chodzi o mój problem to przekaźnik jest sprawny bo próbowałem kilka innych, styki w silniczku przeczyściłem i dalej wycieraczki po włączeniu "0" stają w pewnym miejscu a na trybie przerywanym raz chodzą przerywanie a raz ciągle

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 01 lut 2013, 08:06

mrc92ns pisze:jest sprawny bo próbowałem kilka innych, styki w silniczku przeczyściłem
to zajrzyj w styki przełącznika zespolonego

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 01 lut 2013, 21:04

a zmieniałeś przekaźnik na inny że jesteś pewny jego sprawności ? może też jakiś problem w instalacji. ( do silniczka jest podany plus i drugi jako impuls na wykonanie pracy po ścieżce w silniczku jak dobrze pamiętam ) ale ja obstawiam na przekaźnik bądź problem w instalacji

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 02 lut 2013, 09:06

przekaźniki sprawdzałem 2 po czym ten co miałem powędrował do kumpla audi gdzie mu nie działały czasowe wycieraczki wogóle a teraz działają

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 02 lut 2013, 11:06

może gdzieś styki w skrzynce bezpieczników nie stykają problem z wiązką , samym silniczkiem. Odpowiedź pewnie w niczym nie pomaga, ale jak nie przekaźnik to sprawdź styki w skrzynce bezpieczników i przy samym silniczku

Awatar użytkownika
kamilo7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:49
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kamilo7 » 10 lut 2013, 10:23

Za powrót wycieraczek do położenia startu, odpowiada "styk ślizgowy" wewnątrz mechanizmu silniczka.Tam bym szukał rozwiązania problemu stawania wycieraczek w różnym punkcie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl