Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] regulacja czasowych wycieraczek

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 10 lut 2013, 14:15



tutaj wrzucam filmik jak działają wycieraczki na pierwszm trybie przerywany. Jak widać same się zmieniają. Przyczyna?

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 10 lut 2013, 19:11

a czy spryskiwacze normalnie działają ? ogólnie pozostałe funkcje manetki działają poprawnie ? wygląda na jakąś awarie przekaźnika. a co się dzieje po jego wyjęciu ? powinny chyba być tylko tryb wolny i szybki bez maźnięcia przy spryskiwaczu ale pewny nie jestem jutro sprawdzę ;-)

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 10 lut 2013, 21:32

wszystko inne działa. Spryskiwacze też, jednak gdy wyłącze spryskiwacz tzn przeztane lać po szybie wycieraczki zrobią 1.5 cyklu tzn 1 pełny a jeden do połowy i trzeba im pomóc żeby wróciły lekko unosząc wajchę ku górze włączając pierwszy tryb

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 11 lut 2013, 20:25

więc tak bez przekaźnika nie działa 1 pojedyncze machnięcie piór ( manetka na dół ) czasowe i nie ma ruchu przy spryskiwaczu. Z tego wychodzi i obstawiał bym na dziwne uszkodzenie przekaźnika ( spotkałem się z czymś podobnym ale przy kierunkowskazach raz działały ok raz świeciły ciągle po wymianie ok ) lub jakiś styk w skrzynce bezpieczników ( chyba że jakieś inne dziwne cuda po drodze w instalacji )

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 11 lut 2013, 20:42

ja mam manetki przedliftowe i nie ma pozycji w dół. Na innym przekaźniku jest to samo

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 11 lut 2013, 21:17

może oba mają wadę ? kurcze nie lubię zagadek i nie wiedzieć o co chodzi, może problem tkwi w manetkach. Czy to jest od zawsze czy z czasem wyszło ? Z chęcią bym po dłubał w twoim aucie ale odległość niestety wyklucza

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 12 lut 2013, 17:30

Tak jest od kąd go mam

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 lut 2013, 19:57

No masz dwie możliwości manetka, silniczek wycieraczek, ale skoro z 1 czy 2 wraca do prawidłowej pozycji to obstawiam manetkę na 100% wypalone styki pozycji 0 i Czasówek.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 12 lut 2013, 20:37

Jarewa pisze:na 100% wypalone styki pozycji 0 i Czasówek.
Sprawdź przekaźnik z innej audi, w której wszystko pracuje jak należy.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 14 lut 2013, 18:21

Jarewa pisze:No masz dwie możliwości manetka, silniczek wycieraczek, ale skoro z 1 czy 2 wraca do prawidłowej pozycji to obstawiam manetkę na 100% wypalone styki pozycji 0 i Czasówek.
ale czasówki działają więc raczej nie manetka a przekaźnik bądź jego gniazdo ( raz łączy raz nie i działa jak chce ) proponuje poszukać przekaźników może na złomie jakimś ( bo na szrocie to się cenią czasami lepiej jak za nowe bo to "ori" choć może było już zmieniane ) u mnie jest taki że plastiki szkła za free a złom na wymianę tylko kwestia znalezienia dawcy.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 14 lut 2013, 19:03

dzikx pisze:
Jarewa pisze:No masz dwie możliwości manetka, silniczek wycieraczek, ale skoro z 1 czy 2 wraca do prawidłowej pozycji to obstawiam manetkę na 100% wypalone styki pozycji 0 i Czasówek.
ale czasówki działają więc raczej nie manetka a przekaźnik bądź jego gniazdo ( raz łączy raz nie i działa jak chce ) proponuje poszukać przekaźników może na złomie jakimś ( bo na szrocie to się cenią czasami lepiej jak za nowe bo to "ori" choć może było już zmieniane ) u mnie jest taki że plastiki szkła za free a złom na wymianę tylko kwestia znalezienia dawcy.
Wszystko wskazuje na przekaźnik częstotliwości pracy wycieraczek i spryskiwaczy.
Podmień ze szrotu, sprawdź, czy dobrze siedzi w gnieździe od dołu płyty przekaźników.

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 14 lut 2013, 20:06

Już jeden ze szrotu przekaźnik wyrwałem i nie pomogło a na 100% był dobry bo kumplowi w b4 zaczeły działac wycieraczki

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 lut 2013, 20:27

dzikx pisze:ale czasówki działają więc raczej nie manetka a przekaźnik bądź jego gniazdo
To jak czasówki działają a ty każesz mu wymieniać przekaźnik czasowych?

Skoro twierdzi że silnik sprawdzał i jest wsio ok to nic innego jak manetka w pozycji 0 i czasówek jest zasilanie przez to na powrót wycieraczek do pozycji neutralnej. A jak nie wraca to skoro dwie rzeczy robił to tylko manetka została.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 14 lut 2013, 20:39

mrc92ns pisze:Już jeden ze szrotu przekaźnik wyrwałem i nie pomogło a na 100% był dobry bo kumplowi w b4 zaczeły działac wycieraczki
To teraz pozostaje Ci posłuchać kolegi Jarewa i wymienić manetkę, a tak naprawdę ślizgów na jej zakończeniu.

Chyba, że masz na podmianę połowę przełącznika zespolonego, tego od wycieraczek.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 15 lut 2013, 15:28

Jarewa pisze:
dzikx pisze:ale czasówki działają więc raczej nie manetka a przekaźnik bądź jego gniazdo
To jak czasówki działają a ty każesz mu wymieniać przekaźnik czasowych?

Skoro twierdzi że silnik sprawdzał i jest wsio ok to nic innego jak manetka w pozycji 0 i czasówek jest zasilanie przez to na powrót wycieraczek do pozycji neutralnej. A jak nie wraca to skoro dwie rzeczy robił to tylko manetka została.
ponieważ przekaźnik ( układ w nim ) trzyma i mierzy czas pracy wycieraczek jak jest uszkodzony to działa jak chce co widać na filmiku załączonym przez mrc92ns ( manetka nie powinna sprawić że wycieraczka w trybie czasowym machnie dwa, trzy razy czy raz. za to odpowiada przekaźnik i ma ustalone jeden cykl pracy przerwa )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl