[B3/B4] regulacja czasowych wycieraczek
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
więc tak bez przekaźnika nie działa 1 pojedyncze machnięcie piór ( manetka na dół ) czasowe i nie ma ruchu przy spryskiwaczu. Z tego wychodzi i obstawiał bym na dziwne uszkodzenie przekaźnika ( spotkałem się z czymś podobnym ale przy kierunkowskazach raz działały ok raz świeciły ciągle po wymianie ok ) lub jakiś styk w skrzynce bezpieczników ( chyba że jakieś inne dziwne cuda po drodze w instalacji )
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
ale czasówki działają więc raczej nie manetka a przekaźnik bądź jego gniazdo ( raz łączy raz nie i działa jak chce ) proponuje poszukać przekaźników może na złomie jakimś ( bo na szrocie to się cenią czasami lepiej jak za nowe bo to "ori" choć może było już zmieniane ) u mnie jest taki że plastiki szkła za free a złom na wymianę tylko kwestia znalezienia dawcy.Jarewa pisze:No masz dwie możliwości manetka, silniczek wycieraczek, ale skoro z 1 czy 2 wraca do prawidłowej pozycji to obstawiam manetkę na 100% wypalone styki pozycji 0 i Czasówek.
Wszystko wskazuje na przekaźnik częstotliwości pracy wycieraczek i spryskiwaczy.dzikx pisze:ale czasówki działają więc raczej nie manetka a przekaźnik bądź jego gniazdo ( raz łączy raz nie i działa jak chce ) proponuje poszukać przekaźników może na złomie jakimś ( bo na szrocie to się cenią czasami lepiej jak za nowe bo to "ori" choć może było już zmieniane ) u mnie jest taki że plastiki szkła za free a złom na wymianę tylko kwestia znalezienia dawcy.Jarewa pisze:No masz dwie możliwości manetka, silniczek wycieraczek, ale skoro z 1 czy 2 wraca do prawidłowej pozycji to obstawiam manetkę na 100% wypalone styki pozycji 0 i Czasówek.
Podmień ze szrotu, sprawdź, czy dobrze siedzi w gnieździe od dołu płyty przekaźników.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To jak czasówki działają a ty każesz mu wymieniać przekaźnik czasowych?dzikx pisze:ale czasówki działają więc raczej nie manetka a przekaźnik bądź jego gniazdo
Skoro twierdzi że silnik sprawdzał i jest wsio ok to nic innego jak manetka w pozycji 0 i czasówek jest zasilanie przez to na powrót wycieraczek do pozycji neutralnej. A jak nie wraca to skoro dwie rzeczy robił to tylko manetka została.
To teraz pozostaje Ci posłuchać kolegi Jarewa i wymienić manetkę, a tak naprawdę ślizgów na jej zakończeniu.mrc92ns pisze:Już jeden ze szrotu przekaźnik wyrwałem i nie pomogło a na 100% był dobry bo kumplowi w b4 zaczeły działac wycieraczki
Chyba, że masz na podmianę połowę przełącznika zespolonego, tego od wycieraczek.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
ponieważ przekaźnik ( układ w nim ) trzyma i mierzy czas pracy wycieraczek jak jest uszkodzony to działa jak chce co widać na filmiku załączonym przez mrc92ns ( manetka nie powinna sprawić że wycieraczka w trybie czasowym machnie dwa, trzy razy czy raz. za to odpowiada przekaźnik i ma ustalone jeden cykl pracy przerwa )Jarewa pisze:To jak czasówki działają a ty każesz mu wymieniać przekaźnik czasowych?dzikx pisze:ale czasówki działają więc raczej nie manetka a przekaźnik bądź jego gniazdo
Skoro twierdzi że silnik sprawdzał i jest wsio ok to nic innego jak manetka w pozycji 0 i czasówek jest zasilanie przez to na powrót wycieraczek do pozycji neutralnej. A jak nie wraca to skoro dwie rzeczy robił to tylko manetka została.