Ciekawostka - żółte tablice
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Ciekawostka - żółte tablice
Panie, Panowie,
Zastanawiam się jakie są kryteria przyznawania żółtych tablic - oldtimerów...
z tego co wiem to auto musi mieć 25lat, 95% ori części i być w dobrym stanie technicznym.
Jest tak faktycznie? Ma ktoś może jakieś precyzyjne dane?
Zastanawiam się jakie są kryteria przyznawania żółtych tablic - oldtimerów...
z tego co wiem to auto musi mieć 25lat, 95% ori części i być w dobrym stanie technicznym.
Jest tak faktycznie? Ma ktoś może jakieś precyzyjne dane?
Ostatnio zmieniony 28 paź 2012, 20:57 przez Oofol, łącznie zmieniany 1 raz.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
z tego co się kiedyś orientowałem to kryteria są różne w różnych źródłach, generalnie pojazd musi być po produkcji, musi być unikatowy, i w oryginalnym stanie
Z tego co czytałem gra nie była warta świeczki.
Obostrzenia: musisz zgłaszać każdy wyjazd za granicę, nie możesz sprzedać za granicę, pojazd MUSI być utrzymywany w stanie oryginalności.
Coś do poczytania, pierwsze z brzegu. http://www.weteranszos.pl/index.php?s=r ... s&nwsid=25
Z tego co czytałem gra nie była warta świeczki.
Obostrzenia: musisz zgłaszać każdy wyjazd za granicę, nie możesz sprzedać za granicę, pojazd MUSI być utrzymywany w stanie oryginalności.
Coś do poczytania, pierwsze z brzegu. http://www.weteranszos.pl/index.php?s=r ... s&nwsid=25
Na zachodzie mają inne podejście do zabytków. U nas wszystko co jest zabytkiem łącznie z tym co znajdziesz w ziemi jest właściwie własnością państwa. Czyli nikomu na tym nie zależy aby coś państwu oddać. Na zachodzie robisz auto czy szukasz "skarbów" dla siebie a państwo się cieszy twoim szczęściem. Taka różnica w sposobie wspierania pasjonatów.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Wiesz ja się interesowałem w związku z moim weteranem Junaczkiem. I mimo że ma teraz już 50 lat nie ma żółtych tablic. Oprócz wspomnianych wcześniej obostrzeń jest jeszcze więcej bo np. gdzieśtam czytałem że nie można np. na autostradę się wybrać takim czymś wg przepisów. Generalnie nic wiele nie zyskujesz (oc możesz wykupić tylko "na sezon" i nie robisz przeglądów) ale finansowo to jak powiedziałem nie warte świeczki. Łatwiej mi po prostu opłacić co rok te pare groszy OC i pojechać do tego przeglądu jak potrzebuję gdzieś pojechać.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Oofol,1. 25 lat od zakończenia produkcji danego modelu , nie 25 lat które ma dany egzemplarz.
2.Pojazd może być młodszy niż w punkcie 1 jeśli stanowi część kolekcji (np.masz całą kolekcję mustangów 8 szt. z czego 2 mają 17 i 18 lat.)Wtedy też to przechodzi.
3.Pojazd zawiera rzadkie i przełomowe rozwiązania konstrukcyjne w historii motoryzacji (trzeba udokumentować ten fakt + opinia rzeczoznawcy).
4.Pojazd brał udział w imprezach sportowych istotnych dla historii sportu motorowego np.Sierra Mariana Bublewicza na której wyjezdził parę tytułów mistrza Polski i wice-Europy.
5.Nie można zmieniać konstrukcji pojazdu , zakładać gazu itp.
Ogólnie można naciągać i zrobić z golfa 2ki zabytek (już takie widziałem).
Ale po co?Żeby mieć inny kolor blachy , czasowe oc i inne warunki/termin przeglądów?
Żeby wyjechać zabytkiem za granicę potrzebna jest zgoda konserwatora zabytków.
Nie można nic przerabiać i sprzedawać auta poza granice kraju(można sprzedać po uzyskaniu zgody konserwatora i trzeba sporo kasy ze sprzedaży oddać państwu).
Nawet jeśli miałbym jakiegoś Sport Quattro czy inny wynalazek nie zdecydował bym się na żółte tablice bo obostrzenia ograniczają moje prawa jako właściciela pojazdu.
2.Pojazd może być młodszy niż w punkcie 1 jeśli stanowi część kolekcji (np.masz całą kolekcję mustangów 8 szt. z czego 2 mają 17 i 18 lat.)Wtedy też to przechodzi.
3.Pojazd zawiera rzadkie i przełomowe rozwiązania konstrukcyjne w historii motoryzacji (trzeba udokumentować ten fakt + opinia rzeczoznawcy).
4.Pojazd brał udział w imprezach sportowych istotnych dla historii sportu motorowego np.Sierra Mariana Bublewicza na której wyjezdził parę tytułów mistrza Polski i wice-Europy.
5.Nie można zmieniać konstrukcji pojazdu , zakładać gazu itp.
Ogólnie można naciągać i zrobić z golfa 2ki zabytek (już takie widziałem).
Ale po co?Żeby mieć inny kolor blachy , czasowe oc i inne warunki/termin przeglądów?
Żeby wyjechać zabytkiem za granicę potrzebna jest zgoda konserwatora zabytków.
Nie można nic przerabiać i sprzedawać auta poza granice kraju(można sprzedać po uzyskaniu zgody konserwatora i trzeba sporo kasy ze sprzedaży oddać państwu).
Nawet jeśli miałbym jakiegoś Sport Quattro czy inny wynalazek nie zdecydował bym się na żółte tablice bo obostrzenia ograniczają moje prawa jako właściciela pojazdu.
dodam tylko ze jak masz juz zolte tablice to sporo kasy sie dostaje od Panstwa, sa plusy i minusy, kiedys sie w tym temacie zaglebilem bo tez chcialem wiedziec jak to wyglada od strony prawnej, samo zarejestrowanie takiego pojazdu jako zabytkowy to ksozt blisko 1000zeta, licze tu oczywiscie wszelkie ekspertyzy rzeczoznawcy, zolte tablice, badanie techniczne, oplaty w wydziale komunikacji czy wpis do ewidencji zabytkow techniki. pojazd zabytkowy powinien tez posiadac, m.in min 75% oryginalnych czesci, glownie podzespoly.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
właścicielem szaletu miejskiego może być urząd miasta.Konserwator zabytków podlega urzędowi wojewódzkiemu.Poza tym wydział komunikacji to też struktura rządowa a nie samorządowa(która zajmuje się jedynie rejestrem).Kolczat pisze:wlascicielem jest urzad miasta...
Nic się z tego tytułu nie dostaje.Czasem białej gorączki.jaco124 pisze:jak masz juz zolte tablice to sporo kasy sie dostaje od Panstwa
Faktycznie z zółtymi tablicami jest problem i dużo ograniczeń, ale z drugiej strony jest sie "wyróżnionym" na drodze Skoro Golf II, Polonez, BMW E30 i inne auta w polsce jeżdżą na zółtych blachach, to czemu jakaś 80ka miałaby kiedyś ich nie mieć.
B1 to już powoli oldtimer, B2 yountimer pełną gębą, B3 zaczyna sie youngiem robić, ale wiadomo ze najpierw żadkie wersje jak Coupe Quattro 20V itd. B4 jeszcze trochę poczeka
B1 to już powoli oldtimer, B2 yountimer pełną gębą, B3 zaczyna sie youngiem robić, ale wiadomo ze najpierw żadkie wersje jak Coupe Quattro 20V itd. B4 jeszcze trochę poczeka
Kiedys jak sie tym interesowalem to czytalem o tym, i znalazlem informacje ze jak masz sie juz zarejestrowany pojazd to czesciowo dostaje sie jakies srodki na utrzymanie takiego auta, tak samo jak ponoc sa straszne kary za to jesli ma sie taki pojazd i sie go zaniedbuje.. jakbym mial wiecej czasu to by poszukal tego artykulu, bo nie wiem czy na kompie go gdzies nie mam... z tym ze nia pamietam czy to panswto dawalo kasa, tzn. nie pamietam skad dokladnie ta kase dostawali... to bylo jakis czasm temu, teraz sie moze juz cos pozmienialo..Kolczat pisze:jaco124, nie wiem skad panstwo mialo by Ci dac kase na auto? wiem ze kumpel sie pytalal bo chcial stara ascone przerobic na stary driftowoz, ale nie widzial zadnych pozytywnych perspektyw posiadania auta na placu z zoltymi tablicami...
napisalem tyle co wiem..