Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Dobry silikon

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[All] Dobry silikon

Post autor: Motostacja pl » 15 wrz 2010, 23:06

Witam

Od pewnego czasu myślałem nad wymianą uszczelki pod miską olejową oraz klawiaturą w swojej A4. Wycieków jako takich co prawda nie mam, ale tu i ówdzie olej poci się na nich co trochę mnie drażni. Niestety uszczelki dobrych firm są dość drogie a żadnych podrób nie zamierzam kupować bo może być gorzej niż jest. Zaświtało mi więc w głowie aby rozebrać to wszystko, porządnie przeczyścić, odtłuścić i dać te same uszczelki dodatkowo z silikonem. Tu jednak rodzi się pytanie - jaki silikon, bo z doświadczenia wiem że te "standardowo" dostępne u mnie w sklepach motoryzacyjnych są guzika warte. Chciałbym więc dowiedzieć się jaki silikon polecacie do takiej operacji. Zależy mi głównie na dokładnych nazwach, a jeszcze lepiej jakiś linkach do aukcji. Potrzebuje czegoś sprawdzonego, bo z całą operacją będzie sporo pracy, a nie chciałbym robić tego dwa razy.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 15 wrz 2010, 23:17

Powiem szczerze że będzie ciężko przede wszystkim odporny na dużą temperaturę będę śledził temat a nóż ktoś się spotkał z czymś konkretnym

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 wrz 2010, 23:24

goldi j51 pisze:nóż ktoś się spotkał z czymś konkretnym
Słyszałem o ludziach którzy składają te części bez uszczelek dając sam silikon, ale właśnie nie wiem co to jest za silikon. Bo te zwykłe ze sklepu mają tendencję słabego trzymania się powierzchni, co sprawia że później i tak olej cieknie.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 15 wrz 2010, 23:43

Ponoć dobra jest do takich rzeczy masa uszczelniająca Elring "Dirko"

http://allegro.pl/listing.php/search?st ... nge_view=1

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 wrz 2010, 23:53

percevalle pisze:Ponoć dobra jest do takich rzeczy masa uszczelniająca Elring "Dirko"

http://allegro.pl/listing.php/search?st ... nge_view=1
To może być to czego szukam. Znalazłem jeszcze coś takiego o ich produktach - tak jak by specyfikacja:

http://www.ekag1.de/pdf/dm/Dichtmassen_PL_2.pdf

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 16 wrz 2010, 08:31

Jedyny konkretny silikon do mis olejowych jak i innych uszczelnień w silnikach to masa uszczelniająca do silników oryginalna Fiata. Nie pamiętam kto jest producentem ale jest to bardzo dobry silicon. Kosztowało to kiedyś coś ok 70 zeta za tubkę ale naprawde było warte swojej ceny.
Dobry silikon do takihc rzeczy jest też firmy LOCTAITE czy jakoś tak ale ceny i oznaczenia nie pamiętam :lol:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 wrz 2010, 09:47

Będę dzisiaj w większym sklepie motoryzacyjnym to zapytam się co polecają. Chyba jednak zdecyduje się na jakiś dobry silikon. Nie za bardzo chce mi się wydawać 200zł na dwie uszczelki które tylko się pocą. A najbardziej boje się tego że nawet gdybym je wymienił to i tak później mogą się pocić.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 wrz 2010, 18:52

Ok, dzisiaj kupiłem coś takiego jak masę uszczelniającą REINZOSIL. Ponoć stosuje się to zamiast uszczelek we wszystkich elementach silnika. Faktycznie ma całkiem inną konsystencję niż zwykły silikon który robi się galaretowaty i odchodzi płatami. Pachnie też całkiem inaczej. W najbliższym czasie będę chciał to przetestować na.... passacie starszego :-P Ma mocne wycieki spod dekla zaworów. Wyrzucę uszczelkę i zamontuje całość na ten specyfik. Jeśli u starszego się to spisze to u siebie zrobię tak samo. Co myślicie?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 wrz 2010, 13:37

tez zastosowałem ostatnio tą pastę reinzosil.podobno można ją stosować zamiast uszczelek ale ja wolałem dodatkowo zastosować uszczelkę a miedzy nią właśnie ten silikon.jak na razie wycieków brak chodź wcześniej przy zwykłym silikonie też nie miałem wiec zobaczymy czy warto było wydać te 40 parę złotych...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 wrz 2010, 13:51

Wczoraj uszczelniałem miskę olejową bez jej ściągania. W specyfikacji była informacja że służy również do uszczelniania bez demontażu. A ponieważ aby wyjąć miskę olejową muszę zjechać sankami w dół + podwiesić silnik stwierdziłem że to za dużo roboty jak na walkę z poceniem się uszczelki. Postanowiłem więc uszczelnić ją bez demontażu, czyli objechać ją tą masą dookoła na łączeniu. Oczywiście najpierw trzeba było wszystko dokładnie oczyścić i odtłuścić. Na razie wygląda to dobrze. Zobaczę czy po kilkuset km również będzie suchutko i zdam relacje.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 wrz 2010, 15:49

znajomy jakieś dwa lata temu bez demontażu uszczelniał miskę ale klejem o nazwie "Quick set steel epoxy" firmy chyba verbachem czy coś takiego.klej dwuskładnikowy który po 5 minutach robi się twardy jak skała i nie ma możliwości by coś przez niego się przedostało.klej głównie stosowany do klejenia silników,chłodnic itp ale jak widać sprawdza się także do klejenia miejsc gdzie są połączenia jak np miska z silnikiem... ja tym klejem sklejałem rurę idącą od turbo do silnika i trzyma do dziś... troche dziwny sposób na uszczelnianie elementów silnika ale jak widać skuteczny...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 wrz 2010, 10:34

Ok, minęło trochę czasu więc mogę co nieco powiedzieć. A więc tak, miska olejowa trzyma się świetnie. Jak na razie zero jakichkolwiek przecieków czy pocenia się (zrobiłem jakieś 500 km). W między czasie uszczelniłem dekiel klawiatury - ale już z demontażem, pociła się na całej długości lewej strony, plus jeden wyciek. Po 200 km też jest ok, wszędzie czystko i suchutko. Jak ogarnę trochę temat to zapodam foty w moim temacie.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 wrz 2010, 10:47

To teraz powodzenia w ściągnięciu dekla życzę. Mam nadzieję, że posiadasz dekiel z grubego duraluminiu bo jak jest zwykły stalowy, taki jak w 1.6 TD to go całego pokrzywisz. Te silikony jak zwulkanizują to nie puszczają.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 wrz 2010, 10:51

trepek pisze:Mam nadzieję, że posiadasz dekiel z grubego duraluminium
Właśnie jest taki.
trepek pisze:bo jak jest zwykły stalowy, taki jak w 1.6 TD to go całego pokrzywisz.
Wiem o czym mówisz, bo z tym moim w SB nieźle się namęczyłem. Tu jest już lepiej to wykonane. Po za tym ostrożnie go przykręcałem. Po pół obrotu na śrubę i tak kilka podejść, dając w między czasie masie chwilkę na związanie.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 wrz 2010, 11:11

Czyli możesz ze spokojną głową brechą podważać pokrywę zaworów :mrgreen:
A skoro masz duraluminiową pokrywę to pewnie nie masz tych śmisznych rantów, które były w 1.6 TD, czemu nie spolerowałeś sobie miejsca styku? Delikatne planowanie by starczyło :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl