[ALL] dolot zimnego powietrza a osiągi i spalanie /wydzielon
kopiec16, ja zainwestowałem jeszcze w wygłuszenie maski też od ABK, silnik przez to pewnie też szybciej się nagrzewa do temp pracy. Jak mam tylko dolot zimnego powietrza samochód wydaje się być bardziej zrywny.
[ Komentarz dodany przez: aldi: 2015-02-28, 08:53 ]
Dyskusja wydzielona z tego tematu: https://audi80.pl/all-technika-jazdy ... htm#973867
[ Komentarz dodany przez: aldi: 2015-02-28, 08:53 ]
Dyskusja wydzielona z tego tematu: https://audi80.pl/all-technika-jazdy ... htm#973867
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Bo ciepłe powietrze pogarsza osiągi, raz że powietrze jest rzadsze, więc mniejsza masa powietrza dostaje się do silnika i do tego trzeba zmniejszyć ilość paliwa. A po drugie zmniejszane jest wyprzedzenie zapłonu, bo gorące powietrze powoduje, że wcześniej następuje spalanie stukowe. Dlatego w przepływomierzu jest czujnik temperatury powietrze na podstawie, którego zmniejszana jest dawka paliwa i zmniejszane wyprzedzenie zapłonu gdy powietrze jest gorące.m@x1313 pisze:Jak mam tylko dolot zimnego powietrza samochód wydaje się być bardziej zrywny.
A wg. książek sam naprawiam ciepłe powietrze potrzebne jest aby przepustnica się nie oszraniała zimą. W nowszych samochodach przepustnica jest po prostu ogrzewana płynem i nie ma doloty ciepłego powietrza. Tych zabiegów także nie stosuje się w samochodach z doładowaniem, bo tam wręcz schładza się podgrzane przez sprężarkę powietrze w intercoolerze.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ta trzecia metoda, ani na wkrętaka ani ze środka. Po prostu łączysz tak przewody aby zawsze otwierało klapkę.
Tylko widzę jeden problem tej metody, gdy gaz jest wciśnięty w podłodze to klapka może znów przełączyć na ciepłe powietrze. Choć nie wiem czy podciśnienie nie jest brane z serwa to tam jest trochę zmagazynowane.
Aby otwierać ze środka musiałbyś sobie załatwić jakiś elektrozawór (np od recyrkulacji z diesla) i wpiąć go na przewodzie między kolektorem a klapką.
Tylko widzę jeden problem tej metody, gdy gaz jest wciśnięty w podłodze to klapka może znów przełączyć na ciepłe powietrze. Choć nie wiem czy podciśnienie nie jest brane z serwa to tam jest trochę zmagazynowane.
Aby otwierać ze środka musiałbyś sobie załatwić jakiś elektrozawór (np od recyrkulacji z diesla) i wpiąć go na przewodzie między kolektorem a klapką.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź