Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Ekonomiczna jazda

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
ODPOWIEDZ
Dawid89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 07 maja 2014, 07:17

Post autor: Dawid89 » 22 paź 2014, 19:01

kiedys jak mialem golfa 3 diesla to jezdzilem na luzie lecz raz mialem sytuacje gdzie jechalem za autem i mialem wrzucony luz chcialem wyprzedzac daje gazu patrze na kurna co jest :D od tamtej pory oduczylem sie tego a bylo to pare ladnych lat temu

jesli chodzi o eko hmnn jedziesz z gorki puszczasz gaz masz na biegu ,jazda benzyna 2,5 k rmp a dieslem do 2 k , oczywiscie czasem trzeba auto przegonic , jak to mozliwe miec auto na wyzszym biegu lecz zeby sie tez nie meczyło ., jazda bez zbednego załadunku

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 22 paź 2014, 22:17

Modo pisze:Eco jazda wciąż w modzie. W Szroty.pl ukazały się artykuły na ten temat. Może warto stosować się do tych zasad....
No widać
cytat
"Zasada nr 1. Prowadź samochód na jak najniższym możliwym biegu i na jak najniższych możliwych obrotach. Im niższa prędkość obrotowa silnika, tym miej paliwa się zużywa."

Czyli co ? - jak mam benzynę 16V to jeździć na obrotach od 1000 do 1500 ? :mrgreen: he he he ???
Co za wprowadzanie czytelnika w błąd - jak to przeczyta przeciętny Kowalski który nie ma choć minimalnej wiedzy o silnikach to pomyśli właśnie tak jak napisałem powyżej.
Te porady to czasem zgroza :-(

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 23 paź 2014, 12:58

Podejrzewam że w nowoczesnych silnikach w jeździe na niskich obrotach pomagają zmienne fazy rozrządu, zmienna geometria kolektora, może jakieś małe turbo dałoby radę coś dmuchnąć aby to chciało jechać.
Nawet automaty w nowych samochodach przy równej jeździe zmieniają biegi przed 2000 rpm.

Był niedawno artykuł w jakieś popularyzacyjnej gazecie (motor czy autoświat).

:idea: Chcesz oszczędzać paliwo:
- jeździj na niskich obrotach
- lej najrzadszy dopuszczalny przez producenta olej

:idea: Chcesz oszczędzać samochód (dwumas, układ korbowy, skrzynia biegów, poduszki silnika):
- jeździj na normalnych obrotach
- lej najgęstszy dopuszczalny przez producenta olej (10W50, 5W50, 0W50)

Nawet unia chce wymóc na polakach aby na kursach i egzaminach z prawa jazdy był uwzględniany eko-driving. Ale chyba stoją za tym koncerny samochodowe które chcą więcej zarobić na naprawach samochodów.
Już niedługo obowiązkowo każde nowe auto ma mieć czujniki ciśnienia powietrza w kołach oraz lampkę informującą o zmianie biegu na wyższy.

Właściciel spożywczaka w mojej okolicy opowiadał jak kiedyś jeździł na taksówce najpierw warszawą później dużym fiatem. I on swojemu fiatowi nie żałował obrotów o jego kolega po fachu jeździł oszczędnie i poszły mu panewki po 80tys. km. Te prechistoryczne silniki we 125p/polonezie miały tylko trzy podpory wału co jeszcze pogarszały ich odporność.
Części samochodowe online - Motostacja

Dawid89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 07 maja 2014, 07:17

Post autor: Dawid89 » 23 paź 2014, 15:00

z jednej strony technika jazdy oszczednym dieslem daje po dupie innym czesciam mechanicznym takim jak dwumas jezdzac emerycko dieslem sprawiamy ze zapycha sie nam filtr DPF w tych nowszych autach

wiec tutaj sa 2 rozne szkoły

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 23 paź 2014, 19:09

Ja wolę mieć zdrowy motor kosztem spalania choćby o jeden litr więcej !!!
Rozgrzane motory kręcimy - benzynę zawsze powyżej 2000 obrotów , diesla powyżej 1600
Silnik nie może dudnieć ani buczeć - on ma śpiewać ! <ok>
Ostatnio zmieniony 25 paź 2014, 20:06 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 23 paź 2014, 19:32

Dokładnie tak jak pisze kolega ziemor, Ja po rozgrzaniu silnika, każdemu daję po obrotach. Niuńka 1.8 S PM kręci się do 2800~3500rpm przy zmianach biegu. Spalanie? Hmm.. 9~10ltr miasto, trasa 8~9ltr na 100km <ok>
Diesel... hmm nie wiem jak w grupie VW ale Citroena AX'a z wolnossącym 1.5 na Lucasie kręcę dość wysoko i klekotek mruczy aż miło. Choć ponoć z silnikami wysokoprężnymi trzeba uważać, żeby jednak korba nie wyleciała bokiem.

[ Dodano: 2014-10-23, 19:35 ]
A jakie są Wasze opinie na temat wysokich obrotów w dieslu?

Dawid89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 07 maja 2014, 07:17

Post autor: Dawid89 » 23 paź 2014, 19:45

Generalnie silniki diesla został stworzone jako wół roboczy i pokonywania tysiecy km

krecic wysoko sie ich nie powinoo przez caly czas owszem czasami trzeba dac po garach

jak jezdze dieslem to do momentu rozgrzania jezdze do 2 k rpm jak sie nagrzeje 2-2,5 k czasem go przegonie

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 24 paź 2014, 00:19

ja póki swojego TDI nie nagrzeję do 90 stopni to zmieniam bieg przy 2000-2200 , jak się nagrzeje to do 3000 nieraz daję ale przeważnie 2400-2500 , na trasie to praktycznie ciągnę go do samego końca na każdym biegu żeby go przedmuchać i potem 2000-3000 trzymam obroty zależy jaka droga
The Power of TDI! Bez Dymu Nie Ma Ognia!

Rebeca Linares,Asa Akira,Lupe Fuentes,Joanna Angels,Marie Luv,Britney Private,Lucy Belle,Aleska Diamond Jane Kyle,Sophie Lynx :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 paź 2014, 09:24

Patrique pisze:A jakie są Wasze opinie na temat wysokich obrotów w dieslu?
Logiczna opinia ,moze byc tylko jedna <ok> wysokie obroty w dieslu ,to nic dobrego ...i kropka 8-) jak ktos mowi ze ciagnie go do 4 tys ,to rownie dobrze moze powiedziec ze piluje go na maxa ;-) ale jego motor ,jego sprawa 8-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

tomtytus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 04 sie 2014, 11:34

Post autor: tomtytus » 29 paź 2014, 10:24

Ja jeżdżę tak, żeby po zmianie biegu na wyższy obroty nie spadły poniżej 1500. Wszystko się wtedy trzęsie po pierwsze. A po drugie nie sądzą, żeby jazda poniżej 1500 obrotów przynosiła jakiekolwiek oszczędności na spalaniu. Pomijam już to, o czym mówili koledzy powyżej, czyli DPF oraz dwumas, ktory wtedy najbardziej dostaje po du*ie.

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 30 paź 2014, 00:37

ja nie schodze poniżej 2000 obr ,jak zjeżdzam z wzniesienia to oczywiście nie gazuje jedzie se silnikiem ,podjeżdzając pod wzniesienie na delikatnym gazie oczuwiście te obroty zmiana na wuższy przy 2500obr co na wyższym daje powiedzzmy te 2000k,
średnie spalanie mieżone w km tzn dochodzi do czerwonego zalewam 50 ,55litrów pod korek,i tak co 1000 km,czyli 5,5 do 5 l na 100 km,zadowolonym ,jak dziadek wcale nie jeżdze ,a połowa tras miasto polowa trasa także myśle że bardzo przyzwoicie
jedyny mod do egr zaślepiony i kolektor czysciusi

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 paź 2014, 18:17

tomtytus pisze:Ja jeżdżę tak, żeby po zmianie biegu na wyższy obroty nie spadły poniżej 1500.
1500 obr ,to można jechać do 3 ciego biegu ...na 4 i 5 tym ,to męczenie silnika ,bo buczy z przeciążenia ponizej 1600obr ....każdy kierowca tego auta ,który ma sprawny słuch ,słyszy kiedy ma cięzko i logiczne że na tak niskich obrotach ,przy których przeciążony silnik "buczy " jeżdzić nie nalezy
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

tomtytus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 04 sie 2014, 11:34

Post autor: tomtytus » 31 paź 2014, 08:58

Mniej więcej napisałeś to samo, co miałem na myśli: żeby nie spadały poniżej 1500 bo poniżej jest rzeźnia. Zazwyczaj jest powyżej.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 22 lut 2015, 18:48

Kilka stron wcześniej przedstawiłem wyliczenia, że bardziej opłaca się długo toczyć na luzie niż krótko hamować silnikiem. Teraz obejrzałem film w którym pokazany jest tryb EcoPro w nowych BMW z automatyczną skrzynią biegów. W tym trybie jazdy po zdjęciu nogi z gazu skrzynia wrzuca na "luz":
Ostatnio zmieniony 25 lut 2015, 16:41 przez Multifonika, łącznie zmieniany 1 raz.
Części samochodowe online - Motostacja

mario1969
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 25 wrz 2011, 20:47
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: mario1969 » 25 lut 2015, 09:59

Podam przykład jazdy Teścia Taksiarza
Polonez 1.6 od nowości rocznik 89 sprzedany w 2007 roku z przebiegiem i sprawnym silnikiem 470 tys km w tym 350 na gaziwie, po mieście jazda 40 km/h na 5 biegu przy obrotach 1100-1200.
Wcześniej fiat 125P przejechał na nim 170.000 sprzedawał z przebiegiem 290.000 z taką samą techniką jazdy. Dla mnie męczarnia, ale silnikom nie się nie działo i spalanie niskie ( poldek w 9 -9,5 l gazu wyłącznie po mieście ale świateł i samochodów było mniej). Moim poprzednim ABK (obecnie teścia) też bardzo fajnie się jeździło ok 50 na 5 bez przyspieszania. Obecnym wybielaczem 16V niestety nie da się na 5 poniżej 1600 zachować kultury obrotów, a poniżej 55 km na 5 po równym.
ACE BlacK-Carbon Blos-LPG
https://audi80.pl/audi-competition-q-vt63234.htm
Piaggio MP3 400cm
Chrysler Voyager 1999 2.0 Pb

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga