Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Ekonomiczna jazda

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Goraht
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 19 sty 2007, 21:46
Lokalizacja: Wrocław

[ALL] Ekonomiczna jazda

Post autor: Goraht » 05 cze 2007, 16:13

Od pewnego czasu nurtuje mnie pewne pytanie. Mianowicie jak jeździć ekonomicznie. Niektórym z Was może się ono wydać dość banalne, ale chciałbym do tego podejść poważnie. Naczytałem sie ostatnio tego i owego na internecie, ale wszelkie opisy porady, które znalazłem, były dość uniwersalne... Chciałbym się dowiedzieć jak to konkretnie jest w naszych samochodach, w naszych silnikach. W moim przypadku to Audi 80 B3 (1.8S PM LPG).

Macie może jakieś własne spostrzeżenia? Praktyczne porady? Przykładowo: W jakim zakresie obrotów silnik ma największą moc? Nigdzie nie mogłem znaleźć wykresu mocy od obrotów... W jakim zakresie obrotów mamy najmniejsze spalanie w cyklu miejskim, a jak to wygląda na trasie? Jakie różnice w technice ekonomicznej jazdy mamy między jazdą na gazie, a jazdą na benzynie (zakres "ekonomicznych" obrotów nie przesuwa się lekko w górę?)?

Jeśli temat ten był poruszany to przepraszam, ale nie udało mi się takowego znaleźć.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 05 cze 2007, 16:20

Hamuj silnikiem ;-)
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 cze 2007, 17:24

Był juz na forum taki temat, i z tego co pamietam to nawet bardzo ciekawe rzeczy były tam poruszane.

Jesli chodzi o mnie to starałem sie przez pewien czas jeździć ekonomicznie, ale mi nie wyszło. Zresztą na kródkich trasach nie da sie jeździć ekonomicznie, a znowu jak na długiej prostej mam jechać cały czas 90 km/h to ja dziękuję. Wolę juz wlać ten literek wiecej, a mieć przyjemność z jazdy.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Goraht
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 19 sty 2007, 21:46
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Goraht » 05 cze 2007, 17:39

Labiel pisze:Był juz na forum taki temat, i z tego co pamietam to nawet bardzo ciekawe rzeczy były tam poruszane.
Taaaak... Jeśli myślimy o tym samym, był to temat
Technika Jazdy -> viewtopic.php?t=3546

Tam jednak wszystko kręciło się w okół hamowania silnikiem, a wniosek całej dyskusji był taki (i pewnie słuszny):
jmm pisze:Hamuj silnikiem ;-)
Mnie interesuje podejście bardziej merytoryczne do sprawy obrotów silnika. Nikt mi do tej pory nie był w stanie powiedzieć przy ilu obrotach spalę najmniej na autostradzie czy na drodze krajowej oraz w jakim zakresie obrotów jeździć w mieście...

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 05 cze 2007, 17:45

viewtopic.php?t=3546&highlight=technika+jazdy

uzewnętrzniałem się tam ostro... jest tam ciekawych kilka rzeczy...
jak dokończe pisać pracę mgr. to może ją tu gdzieś tu umieszczę bo moja praca mgr jest właśnie z obliczania zużycia paliwa przez pojazd.... zresztą za chwilę to gdzieś wrzucę i udostępnie ;-)

edit:
jak znajdziesz gdzieś charakterystykę uniwersalną swojego silnika to będziesz wiedział wszystko ;-)

[ Dodano: 2007-06-05, 18:57 ]
no jeśli kogoś bardzo interesuje teoria to zapraszam na moją stronkę... na razie bardzo uboga ale jak będzie czas to coś tam wymyślę....

http://adam.hulboj.googlepages.com/

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 05 cze 2007, 19:19

Najekektywniejszy zakres obrotów z punktu widzenia teorii znajduję się między obrotami momentu maksymalnego a obrotami maksymalnej mocy, wówczas to silnik osiaga maksymalną sprawność.

Jednakże z doświadczenia wiem, że najekonomiczniej moj audik jedzie przy 80-90, poniżej albo powyzej tej prędkości nie zależnie na którym biegu spala więcej. ;-)

A jak miałbym go trzymac miedzy 4500 a 6000+ to bym się na mandaty nie wypłacił :lol:
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 05 cze 2007, 19:31

jmm pisze:Najekektywniejszy zakres obrotów z punktu widzenia teorii znajduję się między obrotami momentu maksymalnego a obrotami maksymalnej mocy, wówczas to silnik osiaga maksymalną sprawność.
nie jest to prawdą....
silnik jest ekonomiczny wcześniej niż na max momencie obrotowym...
ważne żeby go dociążać wtedy uzyskuje najniższe spalanie jednostkowe....

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 05 cze 2007, 19:46

Ja też się staram jeździć spokojnie i ekonomicznie ale jakoś mi to nie wychodzi... 140KM + Quattro kusi :lol:

Awatar użytkownika
barteq289
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 325
Rejestracja: 07 lut 2007, 12:49
Lokalizacja: RZEszów
Kontakt:

Post autor: barteq289 » 05 cze 2007, 20:35

[quote="jmm"]
Jednakże z doświadczenia wiem, że najekonomiczniej moj audik jedzie przy 80-90, poniżej albo powyzej tej prędkości nie zależnie na którym biegu spala więcej. ;-)

tez to zauwazylem!! przy tych predkosciach pali mi 10.5 lpg a przy predkosciach rzedu 110-120km/h juz 11.3l/100km
SAMOCHÓD SPRZEDANY 24.06.2009
Było -> audi 80 b-4 2.0 ABT
Był -> volkswagen golf IV 1.9 SDI
Jest -> SEAT LEON 1.9tdi ASV

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 05 cze 2007, 20:57

Skuciok pisze:
jmm pisze:Najekektywniejszy zakres obrotów z punktu widzenia teorii znajduję się między obrotami momentu maksymalnego a obrotami maksymalnej mocy, wówczas to silnik osiaga maksymalną sprawność.
nie jest to prawdą....
silnik jest ekonomiczny wcześniej niż na max momencie obrotowym...
ważne żeby go dociążać wtedy uzyskuje najniższe spalanie jednostkowe....
Ja nigdzie nie napisałem, że jest ekonomiczny, uzyskuje wtedy największą efektywność pracy, a nie ekonomiczność :-P
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 05 cze 2007, 21:17

racja nigdzie nie jest napisane o ekonomiczności w twojej wypowiedzi, zwracam honor ;-)

ale skoro wątek jest o ekonomicznej jeździe to mogłem sie pomylić ;-)
tak na serio... to zacząłem mniej więcej stosować to co sam w teorii opisałem... i spalania rzędu 7,4-7,8 normalnie a w dłuższej trasie 7 na silniku dwulitrowym to jest rewelka.... i do osiągnięcia....
ja zauważyłem że najmniej pali w prędkościach rzędu 90-120.... ale jazda taka że mocne przyspieszenia, a potem 5 i lekko...

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 13 cze 2007, 07:14

miałem kilka autek z ekonomizerem i z doświadzenia wiim że najważniejsze jest utrzymanie silnikna na wmiare równych obrotach przy stałej prędkościale żeby silnik nie bł przeciązon ani żeby też nim nie szarpało co do audi straj sie jeździć na pierwszej przepustnicy(czuć pod pedałem gazu) bez gwałtownych przyspieszeń ja utrzymuje obroty w grnicach2400- 3200 obrotów i wydaje mi sie zeto najsensowniejszy zakres
Było b3 3A + blos
jest:
--------Vectra A C20NE----------
------- Omega 3.0 MV6 x30XE----------

rafi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 560
Rejestracja: 07 lut 2007, 14:50
Imię: Jacek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: rafi » 13 cze 2007, 20:21

hmmm.... ciekawie piszecie.
z jednej strony to dobrze jezdzic ekonomicznie ale nie ma sie wtedy frajdy z jazdy :-( ja probuje.... ale roznie z tym bywa!!! hehe :-P
uwazam ze jesli sie ma audi - to do czegos zobowiazuje. autko musi poczuc ze jedzie!!!!
powtorze za kolegami:
ekonomiczna jazada jest w zakresie predkosci 90-120 km/h mocne przyspieszenie
(bez przesadyzmu) a potem 5-tka i delikatnie. Po miescie - hamowac silnikiem i delikatna jazda.
Audi B4 ABT "lalunia" więcej---> viewtopic.php?t=6085 & https://a6klub.pl

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 13 cze 2007, 20:43

A ja zrobiłem test, wczoraj jezdzilem ekonomicznie po miesice, a dzisaj cisnąłem ile wlezie i spalanko na kompie wyszło identyczne :lol: :mrgreen:
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 13 cze 2007, 21:32

ja też jakkolwiek jeżdże to 7. czy trasa czy miasto, czy but czy korek to 7. fakt że w trasie to nie schodzę z 3,5rpm a w krakowie to trudno ekonomicznie jeździć - bo jak tu mówić o jeździe jak stoisz w korku :lol:
co do hamowania silnikiem, zamiast jazdy na luzie to należy jeszcze wziąć pod uwagę, że na luzie można się toczyć calkiem spory kawałek, a na biegu to zaraz się zwalnia, więc jakby to przekalkulować... można zaoszczędzić jakieś 50 - 60gr na 100km :lol:
nowości, nowości... Zaglądać- zapraszam
>>B4 1z powered by V-Tech<<

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga