Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Ekonomiczna jazda

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 05 kwie 2011, 10:32

Ten silnik pali idealnie. Łacznie z olejem :mrgreen: . Ale niedługo i tak będę mieć drugi taki sam silnik na palecie ;-) , który będzie miał kapitalkę. Zastanawiałem się co prawda nad 1.6 TD, ale ciężko jest znaleźć z rozsądnym przebiegiem. Choć jego montaż nie jest zbyt skomplikowany; te same mocowania, elektrykę przerobić tez nie problem. No ale za to nowe części droższe.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 06 kwie 2011, 22:31

Tu bardzo fajnie spisuje się BC

Jak założyłem to ku mojemu zdziwieniu okazuje się że jazda poniżej 2000 obr. wcale nie jest oszczędna - pali prawie tyle samo co przy 3000 obr. - mówię oczywiście o silniku 6A

Awatar użytkownika
Audi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 555
Rejestracja: 17 gru 2010, 10:04
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: Audi88 » 06 kwie 2011, 22:38

tylko ze niestety z my posiadacze gaznikowcow :P nie mozemy az tak spasc ze spalaniem..
tzw eko drajwing malo co nam daje :D

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 kwie 2011, 22:49

Audi88 pisze:tylko ze niestety z my posiadacze gaznikowcow :P nie mozemy az tak spasc ze spalaniem..
tzw eko drajwing malo co nam daje :D
Hamowanie silnikiem nic Wam nie daje a tutaj są duże oszczędności.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 06 kwie 2011, 22:58

Jazda na luzie to duże oszczędności - kto ma BC ten widzi że jak auto jedzie 100 na godzinę to spalanie na luzie jest poniżej dwóch litrów :)

Jazda na luzie jest nie wskazana !

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2461
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 07 kwie 2011, 09:19

Jeśli na luzie miałby palić mniej to ludzie chętnie stali by w korkach i nie było by technologii start stop. Co za bzdury.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 07 kwie 2011, 11:56

A powiem wam że ten start/stop nie jest taki głupi. Choć na początku trochę ogłupia :-P .
Tylko nie zapominajcie, że ta funkcja działa dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury roboczej. Możecie się śmiać, ale po jeździe testowej A4 z 2010 roku (2.0TDI), dużo rozmyślałem o funkcji start/stop. Zastanawiałem się, w szczególności nad stosunkiem strat akumulatora energii przy rozruchu silnika z takiego stanu, a jego doładowaniem. Postanowiłem przeprowadzić doświadczenie :mrgreen: . Kiedy moja niuńka uzyskała 85~90`C wyłączałem silnik na każdym skrzyżowaniu. W przeciągu 30 minut jeżdżenia po mieście sprawdziłem stan naładowania akumulatora. Otóż bateria nie wykazała, żadnego ubytku energii. Przed testem 13.2V i po teście 13.2V. Czyli jednak coś w tym jest ;-) .
I jak się domyślacie powstał pomysł na temat stworzenia pomysłu o sterowniku start/stop do Audi 80 <ok> . No ale z drugiej strony idąc takim tokiem myślenia trzeba by w następnej kolejności wstawić slot na pilot scyzoryk :-D , filtr DPF, paski LED hehehe... No ale to taka moja mała dywagacja 8-) . Reasumując wszelkie wypowiedzi wydaje mi się, że tak naprawdę w takim klasyku jak Audi 80 nie warto patrzeć na spalanie. Eko driving do 2000rpm może co najwyżej zarżnąć panewki <ok> , a kasę którą uzyskamy na oszczędności paliwa, będziemy musieli włożyć w naprawę silnika :idea: . dlatego Panowie ;-) jeździmy książkowo do 2500obr/min i co najwyżej hamowanie silnikiem (w ramach oszczędności) hehe ;-)

Awatar użytkownika
Zlosliwy_Dzin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 02 sty 2008, 19:27
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Zlosliwy_Dzin » 07 kwie 2011, 12:09

Patrique, a jak pałujesz silnik od skrzyżowania do skrzyżowania ten 2.0TDI do 3.5 tyś turbawka chodzi jak szalona i jak w tedy działa system star stop? chłodzi turbine? ile mniej pali paliwa jest przynajmniej z pół litra? bo dla szklanki nie warto gasić

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2461
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 07 kwie 2011, 13:08

Raz, że da się to rozłączyć a dwa istnieje coś takiego jak nieprawidłowe użytkowanie samochodu i to jest właśnie pałowanie od świateł do świateł.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 07 kwie 2011, 15:41

No właśnie tutaj też to jest dla mnie zagadką. Co prawda ja nie pałowałem tej A4, ale nagrzana była. Nie zwróciłem tylko uwagi czy czas w jakim silnik się wyłącza po wybiciu na luz i naciśnięciu hamulca nożnego/podciągnięciu elektromagnetycznego postojowego jest taki sam. Bo może jest tak, że komp wie, że turbo jest rozpędzone :?: . No ale nie zwróciłem na to uwagi. Byłem zauroczony całokształtem tego wehikułu <ok> . Co najlepsze przy naciśnięciu sprzęgła silnik staruje w pół sekundy i nawet nie słychać rozrusznika. Ciekawe jak to rozwiązali :-D . Może jest tu ktoś zatrudniony w Ingolstadt? <ok>

Awatar użytkownika
Zlosliwy_Dzin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 02 sty 2008, 19:27
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Zlosliwy_Dzin » 07 kwie 2011, 16:04

Teraz robią ciche małe i bardzo wydajne rozruszniki nie takie co kiedyś stąd ten efekt zapewne.
Czytałem w gazetach o start stop nie które faktycznie mają dużo czujników żeby turbiny nie zatrzeć i jak sie pałowało to porostu sie gasi silnika. Ale wiekszośc nie ma takich czujników i gaśnie nawet po pałowaniu a tylko wzmacniają turbine ma taką budowę żeby sie nie zacierała.

Za parę lat co 2 samochód będzie miał turbinę nie każdy będzie umiał użytkować to zakłady od regeneracji będą miały co robić <ok>

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 07 kwie 2011, 16:39

Patrique pisze:w takim klasyku jak Audi 80 nie warto patrzeć na spalanie.
Dokładnie, przeciez takie silniki jak chociażby 1,8 konstrukcyjnie wywodzą sie z końca lat 70tych, a ich systemy wtrysku sterowane były przez komputer o mocy obliczeniowej średniej jakości komórki :-D - te auta mają zrobić 500tyś kilometrów bez remontu silnika a nie spalić 0,5 litra mniej na 100km.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 07 kwie 2011, 16:42

Zlosliwy_Dzin pisze:Za parę lat co 2 samochód będzie miał turbinę nie każdy będzie umiał użytkować to zakłady od regeneracji będą miały co robić <ok>
Dlatego trzeba poszerzać swoją wiedzę i samemu otworzyć taki warsztat i regenerować nie tylko turbiny ale i całe silniki <ok> . Nie jestem przekonany do trwałości obecnych samochodów. Nawet mówiąc o Audi z 2008-2010 za które nierzadko trzeba dać 130000zł nie możemy stwierdzić, że to jest ta sama jakość. Owszem silniki są ekologiczne, spalanie paliwa jest na bardzo niskim poziomie (względem mocy i wydajności jednostki napędowej); no ale z drugiej strony mamy wycierające się wałki rozrządu, awarie koła dwu-masowego, zapychające się filtry cząstek stałych. No ale coś kosztem czegoś.

Awatar użytkownika
Zlosliwy_Dzin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 02 sty 2008, 19:27
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Zlosliwy_Dzin » 07 kwie 2011, 16:58

Ja dlatego nie wejdę w nowoczesnego diesla
mam teraz 1.9d i będę jeszcze dłuuuuuuuuuuugo im jeździł tanio i bezawaryjnie. w nowszym głupie koło dwumasowe wymienić ile trzeba zabulić. Ropy taniej strach lać a tankować po 5zł?
fajnie mieć silniczek 2.0tdi i 200km pod maską i spala 6 litrów ale nie za takie pieniądze za użytkowanie jak jest w audi.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 07 kwie 2011, 23:12

ziemor pisze:Jazda na luzie to duże oszczędności - kto ma BC ten widzi że jak auto jedzie 100 na godzinę to spalanie na luzie jest poniżej dwóch litrów :)

Jazda na luzie jest nie wskazana !
U mnie przy 100km/h mam spalanie na luzie 1,1-1,2l czyli wychodzi że takie spalanie wychodzi na godzinę gdyby stać w miejscu. 4 cylindrowe silniki spalają na obrotach biegu jałowego jakieś 0,8-0,9 l/h.

Co do jazdy na luzie też się zastanawiałem - jadąc na luzie samochód zatoczy się dalej niż hamując biegiem więc nie jest to takie głupie. Też hamować silnikiem najlepiej na najwyższym biegu żeby dalej się zatoczyć.

Kierowcy PKS jeżdżąc autobusami stosują cały czas technikę taczania nawet co niektórzy tuż po wrzuceniu na luz gaszą autobus i tak wtaczają się na przystanek.


W autach z systemem start-stop jest wiele wytrzymalszy rozrusznik. W jakiejś gazecie pisało ile cykli wytrzymuje zwykły a ile stosowany w tym systemie. Nie pamiętam dokładnych wartości ale ten wzmocniony wytrzymuje o wiele wiele więcej.
Części samochodowe online - Motostacja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga