[ALL] Ekonomiczna jazda
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ten silnik pali idealnie. Łacznie z olejem :mrgreen: . Ale niedługo i tak będę mieć drugi taki sam silnik na palecie , który będzie miał kapitalkę. Zastanawiałem się co prawda nad 1.6 TD, ale ciężko jest znaleźć z rozsądnym przebiegiem. Choć jego montaż nie jest zbyt skomplikowany; te same mocowania, elektrykę przerobić tez nie problem. No ale za to nowe części droższe.
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
A powiem wam że ten start/stop nie jest taki głupi. Choć na początku trochę ogłupia .
Tylko nie zapominajcie, że ta funkcja działa dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury roboczej. Możecie się śmiać, ale po jeździe testowej A4 z 2010 roku (2.0TDI), dużo rozmyślałem o funkcji start/stop. Zastanawiałem się, w szczególności nad stosunkiem strat akumulatora energii przy rozruchu silnika z takiego stanu, a jego doładowaniem. Postanowiłem przeprowadzić doświadczenie :mrgreen: . Kiedy moja niuńka uzyskała 85~90`C wyłączałem silnik na każdym skrzyżowaniu. W przeciągu 30 minut jeżdżenia po mieście sprawdziłem stan naładowania akumulatora. Otóż bateria nie wykazała, żadnego ubytku energii. Przed testem 13.2V i po teście 13.2V. Czyli jednak coś w tym jest .
I jak się domyślacie powstał pomysł na temat stworzenia pomysłu o sterowniku start/stop do Audi 80 <ok> . No ale z drugiej strony idąc takim tokiem myślenia trzeba by w następnej kolejności wstawić slot na pilot scyzoryk , filtr DPF, paski LED hehehe... No ale to taka moja mała dywagacja 8-) . Reasumując wszelkie wypowiedzi wydaje mi się, że tak naprawdę w takim klasyku jak Audi 80 nie warto patrzeć na spalanie. Eko driving do 2000rpm może co najwyżej zarżnąć panewki <ok> , a kasę którą uzyskamy na oszczędności paliwa, będziemy musieli włożyć w naprawę silnika :idea: . dlatego Panowie jeździmy książkowo do 2500obr/min i co najwyżej hamowanie silnikiem (w ramach oszczędności) hehe
Tylko nie zapominajcie, że ta funkcja działa dopiero po osiągnięciu przez silnik temperatury roboczej. Możecie się śmiać, ale po jeździe testowej A4 z 2010 roku (2.0TDI), dużo rozmyślałem o funkcji start/stop. Zastanawiałem się, w szczególności nad stosunkiem strat akumulatora energii przy rozruchu silnika z takiego stanu, a jego doładowaniem. Postanowiłem przeprowadzić doświadczenie :mrgreen: . Kiedy moja niuńka uzyskała 85~90`C wyłączałem silnik na każdym skrzyżowaniu. W przeciągu 30 minut jeżdżenia po mieście sprawdziłem stan naładowania akumulatora. Otóż bateria nie wykazała, żadnego ubytku energii. Przed testem 13.2V i po teście 13.2V. Czyli jednak coś w tym jest .
I jak się domyślacie powstał pomysł na temat stworzenia pomysłu o sterowniku start/stop do Audi 80 <ok> . No ale z drugiej strony idąc takim tokiem myślenia trzeba by w następnej kolejności wstawić slot na pilot scyzoryk , filtr DPF, paski LED hehehe... No ale to taka moja mała dywagacja 8-) . Reasumując wszelkie wypowiedzi wydaje mi się, że tak naprawdę w takim klasyku jak Audi 80 nie warto patrzeć na spalanie. Eko driving do 2000rpm może co najwyżej zarżnąć panewki <ok> , a kasę którą uzyskamy na oszczędności paliwa, będziemy musieli włożyć w naprawę silnika :idea: . dlatego Panowie jeździmy książkowo do 2500obr/min i co najwyżej hamowanie silnikiem (w ramach oszczędności) hehe
- Zlosliwy_Dzin
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 02 sty 2008, 19:27
- Lokalizacja: Suwałki
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
No właśnie tutaj też to jest dla mnie zagadką. Co prawda ja nie pałowałem tej A4, ale nagrzana była. Nie zwróciłem tylko uwagi czy czas w jakim silnik się wyłącza po wybiciu na luz i naciśnięciu hamulca nożnego/podciągnięciu elektromagnetycznego postojowego jest taki sam. Bo może jest tak, że komp wie, że turbo jest rozpędzone :?: . No ale nie zwróciłem na to uwagi. Byłem zauroczony całokształtem tego wehikułu <ok> . Co najlepsze przy naciśnięciu sprzęgła silnik staruje w pół sekundy i nawet nie słychać rozrusznika. Ciekawe jak to rozwiązali . Może jest tu ktoś zatrudniony w Ingolstadt? <ok>
- Zlosliwy_Dzin
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 02 sty 2008, 19:27
- Lokalizacja: Suwałki
Teraz robią ciche małe i bardzo wydajne rozruszniki nie takie co kiedyś stąd ten efekt zapewne.
Czytałem w gazetach o start stop nie które faktycznie mają dużo czujników żeby turbiny nie zatrzeć i jak sie pałowało to porostu sie gasi silnika. Ale wiekszośc nie ma takich czujników i gaśnie nawet po pałowaniu a tylko wzmacniają turbine ma taką budowę żeby sie nie zacierała.
Za parę lat co 2 samochód będzie miał turbinę nie każdy będzie umiał użytkować to zakłady od regeneracji będą miały co robić <ok>
Czytałem w gazetach o start stop nie które faktycznie mają dużo czujników żeby turbiny nie zatrzeć i jak sie pałowało to porostu sie gasi silnika. Ale wiekszośc nie ma takich czujników i gaśnie nawet po pałowaniu a tylko wzmacniają turbine ma taką budowę żeby sie nie zacierała.
Za parę lat co 2 samochód będzie miał turbinę nie każdy będzie umiał użytkować to zakłady od regeneracji będą miały co robić <ok>
Dokładnie, przeciez takie silniki jak chociażby 1,8 konstrukcyjnie wywodzą sie z końca lat 70tych, a ich systemy wtrysku sterowane były przez komputer o mocy obliczeniowej średniej jakości komórki - te auta mają zrobić 500tyś kilometrów bez remontu silnika a nie spalić 0,5 litra mniej na 100km.Patrique pisze:w takim klasyku jak Audi 80 nie warto patrzeć na spalanie.
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dlatego trzeba poszerzać swoją wiedzę i samemu otworzyć taki warsztat i regenerować nie tylko turbiny ale i całe silniki <ok> . Nie jestem przekonany do trwałości obecnych samochodów. Nawet mówiąc o Audi z 2008-2010 za które nierzadko trzeba dać 130000zł nie możemy stwierdzić, że to jest ta sama jakość. Owszem silniki są ekologiczne, spalanie paliwa jest na bardzo niskim poziomie (względem mocy i wydajności jednostki napędowej); no ale z drugiej strony mamy wycierające się wałki rozrządu, awarie koła dwu-masowego, zapychające się filtry cząstek stałych. No ale coś kosztem czegoś.Zlosliwy_Dzin pisze:Za parę lat co 2 samochód będzie miał turbinę nie każdy będzie umiał użytkować to zakłady od regeneracji będą miały co robić <ok>
- Zlosliwy_Dzin
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 02 sty 2008, 19:27
- Lokalizacja: Suwałki
Ja dlatego nie wejdę w nowoczesnego diesla
mam teraz 1.9d i będę jeszcze dłuuuuuuuuuuugo im jeździł tanio i bezawaryjnie. w nowszym głupie koło dwumasowe wymienić ile trzeba zabulić. Ropy taniej strach lać a tankować po 5zł?
fajnie mieć silniczek 2.0tdi i 200km pod maską i spala 6 litrów ale nie za takie pieniądze za użytkowanie jak jest w audi.
mam teraz 1.9d i będę jeszcze dłuuuuuuuuuuugo im jeździł tanio i bezawaryjnie. w nowszym głupie koło dwumasowe wymienić ile trzeba zabulić. Ropy taniej strach lać a tankować po 5zł?
fajnie mieć silniczek 2.0tdi i 200km pod maską i spala 6 litrów ale nie za takie pieniądze za użytkowanie jak jest w audi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
U mnie przy 100km/h mam spalanie na luzie 1,1-1,2l czyli wychodzi że takie spalanie wychodzi na godzinę gdyby stać w miejscu. 4 cylindrowe silniki spalają na obrotach biegu jałowego jakieś 0,8-0,9 l/h.ziemor pisze:Jazda na luzie to duże oszczędności - kto ma BC ten widzi że jak auto jedzie 100 na godzinę to spalanie na luzie jest poniżej dwóch litrów
Jazda na luzie jest nie wskazana !
Co do jazdy na luzie też się zastanawiałem - jadąc na luzie samochód zatoczy się dalej niż hamując biegiem więc nie jest to takie głupie. Też hamować silnikiem najlepiej na najwyższym biegu żeby dalej się zatoczyć.
Kierowcy PKS jeżdżąc autobusami stosują cały czas technikę taczania nawet co niektórzy tuż po wrzuceniu na luz gaszą autobus i tak wtaczają się na przystanek.
W autach z systemem start-stop jest wiele wytrzymalszy rozrusznik. W jakiejś gazecie pisało ile cykli wytrzymuje zwykły a ile stosowany w tym systemie. Nie pamiętam dokładnych wartości ale ten wzmocniony wytrzymuje o wiele wiele więcej.