[All] Filtr paliwa - jak jest z wymianą ?
[All] Filtr paliwa - jak jest z wymianą ?
Witam. Chciałem wymienić filtr paliwa w niuni, szukałem w książce "reguluje i naprawiam audi 80" informacji gdzie on się znajduje i oto co przeczytałem cyt:
"Wymiana filtru paliwa
Silniki gaźnikowe
Czynność obsługowa nr 35
W silnikach gaźnikowych filtr paliwa umieszczony jest w komorze silnikowej na przewodzie paliwowym prowadzącym
ze zbiornika paliwa do pompy benzynowej. Filtr musi być wymieniany co każde 30 000 km:
• Przygotować nowy filtr, otworzyć obejmy zaciskowe • Nowy filtr należy założyć w taki sposób, aby strzałka
(str. 61) lub przeciąć je szczypcami. na korpusie filtru (wskazuje kierunek przepływu) skiero-
• Zużyty filtr odłączyć od przewodów i natychmiast wana była w stronę pompy benzynowej,
założyć nowy (wycieka benzyna).
Silniki wtryskowe
Filtry w silnikach wtryskowych (fot. poniżej) są tak skonstruowane, że funkcjonują prawidłowo przez cały okres
żywotności silnika. Wymiana filtru głównego lub wstępnego - ten ostatni nie występuje we wszystkich wersjach - jest zalecana jedynie w przypadku zakłóceń w funkcjonowaniu."
co Wy na to? wymieniać czy nie, a jak tak, to gdzie on się znajduje?
"Wymiana filtru paliwa
Silniki gaźnikowe
Czynność obsługowa nr 35
W silnikach gaźnikowych filtr paliwa umieszczony jest w komorze silnikowej na przewodzie paliwowym prowadzącym
ze zbiornika paliwa do pompy benzynowej. Filtr musi być wymieniany co każde 30 000 km:
• Przygotować nowy filtr, otworzyć obejmy zaciskowe • Nowy filtr należy założyć w taki sposób, aby strzałka
(str. 61) lub przeciąć je szczypcami. na korpusie filtru (wskazuje kierunek przepływu) skiero-
• Zużyty filtr odłączyć od przewodów i natychmiast wana była w stronę pompy benzynowej,
założyć nowy (wycieka benzyna).
Silniki wtryskowe
Filtry w silnikach wtryskowych (fot. poniżej) są tak skonstruowane, że funkcjonują prawidłowo przez cały okres
żywotności silnika. Wymiana filtru głównego lub wstępnego - ten ostatni nie występuje we wszystkich wersjach - jest zalecana jedynie w przypadku zakłóceń w funkcjonowaniu."
co Wy na to? wymieniać czy nie, a jak tak, to gdzie on się znajduje?
Ostatnio zmieniony 11 paź 2012, 22:14 przez terrmitt, łącznie zmieniany 3 razy.
właśnie sam byłem zaskoczony, dlatego o tym napisałem. Ale skoro tak piszą to coś w tym jest. A może niemcy nie spodziewali się że ich produkty się nie przeterminują po 15 latach i nadal będą śmigać Tak czy inaczej ja swoją wymianę odkładam na później, kiedy będzie taka potrzeba. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi <ok>
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
no własnie bzdura czy nie??? bo usłyszałem to od niejednej osoby , w tym ASO jak i u osób handlujących częściami że oleju w skrzyni nie powinno się zmieniać tylko co najwyżej uzupełniać braki???(mowa oczywiście o audi bo w innych autach się wymienia) A jeżeli wymieniać to na ori olej (około 120zł za litr).Na temat oleju w skrzyni biegów też możesz usłyszeć(i to w ASO...sam kiedyś udzielałem takich info...polityka firmy) że jest niewymienny,ale to bzdura.
Co do jakości paliwa to się zgadzam :-x
Przed chwilą oglądałem książeczkę z historią napraw ( prowadzona przez poprzedniego właściciela, kontynuowana przeze mnie ) i okazało się że wymieniał filtr 2 lata temu.
Co do syfu w baku - w zimę rozbierałem bak od góry ( myślałem że pompa nawala, okazało się ze to był przepływomierz ) i dokładnie oblukałem jak wygląda w baku po 17 latach od produkcji i szczerze mówiąc byłem zdziwiony - jak nówka z fabryki. No ale nie u wszystkich zawsze jest tak samo.
Narazie odkładam kupno filtra bo wczoraj poszedłem do sklepu kupić filtr kabinowy ( ten z ramką ) i zapłaciłem 70pln :shock: dlatego niunia w tym miesiącu wyczerpała już limit ( dobrze że 70zł na miesiąc ją zawodala 8-) )
Przed chwilą oglądałem książeczkę z historią napraw ( prowadzona przez poprzedniego właściciela, kontynuowana przeze mnie ) i okazało się że wymieniał filtr 2 lata temu.
Co do syfu w baku - w zimę rozbierałem bak od góry ( myślałem że pompa nawala, okazało się ze to był przepływomierz ) i dokładnie oblukałem jak wygląda w baku po 17 latach od produkcji i szczerze mówiąc byłem zdziwiony - jak nówka z fabryki. No ale nie u wszystkich zawsze jest tak samo.
Narazie odkładam kupno filtra bo wczoraj poszedłem do sklepu kupić filtr kabinowy ( ten z ramką ) i zapłaciłem 70pln :shock: dlatego niunia w tym miesiącu wyczerpała już limit ( dobrze że 70zł na miesiąc ją zawodala 8-) )
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
misiek440, olej w skrzyni...tutaj był bym ostrożny.Jeśli w autku trzecia seta na budziku stukneła to wymieniać,ale uwaga tylko na olej przewidziany przez producenta(który przewidział w trakcie konstrukcji(skrzyni) i doboru materiałów określone warunki smarne,termiczne,opory itp.).Jeśli skrzynia nie ma aż tak dużego przebiegu uzupełniać(jeśli w skrzyni olej ma więcej niż 10lat wymieniać).Czasem mechanik lub sprzedawca poleci coś "lepszego" niż zaleca fabryka-absolutnie nie można słuchać takich rad.Podobnie wygląda sprawa kierowania się tylko i wyłącznie klasą lepkościową(to nie jedyny parametr),bywa że 5W30(silnikowy) i 5W30 innego typu i producenta są tak różne że jeden jest wskazany do konkretnego silnika a drugi wręcz przeciwnie.Dobrym przykładem jest mordowanie filtrów cząstek stałych(nowoczesne diesle) stosując nie odpowiedni olej.Jest to dość powszechny "grzech" domowych fachowców któży wszysko wiedzą lepiej...
"Usterka" kótra często występuje zimą czyli ciężka praca skrzyni na zimno(charakterystyczny objaw-jedynkę wrzucasz oburącz ) może minąć właśnie po wymianie oleju.
"Usterka" kótra często występuje zimą czyli ciężka praca skrzyni na zimno(charakterystyczny objaw-jedynkę wrzucasz oburącz ) może minąć właśnie po wymianie oleju.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
PMX,Jeśli jest różnica w oporach stawianych przy tej samej prędkości zmiany biegów,tej samej prędkości obr. i tym samym biegu (czyli dokładnie ta sama czynność-a zróżnicowanie jedynie w temperaturze pracy oleju) to bardzo prawdopodobne że to wina smarowania.Wymień olej i tyle.
To co piszesz o 1-szym i 3-cim biegu (ciężko wchodzą) najczęściej ma związek z faktem że właśnie te synchronizatory najszybciej idą do nieba.
Wymiana oleju napewno pomoże w stopniu zależnym od stanu skrzyni.
Prosty test:Jeśli zmieniając biegi dynamicznie przy prędkości obr. ok.3500 obr./min. wszysko jest super a przy 6000 obr./min. zaczyna zgrzytać,to wskazuje na zużycie synchronizatrów(mają więcej pracy/obciążenia i kwiczą ) żaden dramat ale trzeba o tym pamiętać jeżdżąc.
To co piszesz o 1-szym i 3-cim biegu (ciężko wchodzą) najczęściej ma związek z faktem że właśnie te synchronizatory najszybciej idą do nieba.
Wymiana oleju napewno pomoże w stopniu zależnym od stanu skrzyni.
Prosty test:Jeśli zmieniając biegi dynamicznie przy prędkości obr. ok.3500 obr./min. wszysko jest super a przy 6000 obr./min. zaczyna zgrzytać,to wskazuje na zużycie synchronizatrów(mają więcej pracy/obciążenia i kwiczą ) żaden dramat ale trzeba o tym pamiętać jeżdżąc.