Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Filtr paliwa - jak jest z wymianą ?

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
terrmitt

[All] Filtr paliwa - jak jest z wymianą ?

Post autor: terrmitt » 13 maja 2009, 07:19

Witam. Chciałem wymienić filtr paliwa w niuni, szukałem w książce "reguluje i naprawiam audi 80" informacji gdzie on się znajduje i oto co przeczytałem cyt:

"Wymiana filtru paliwa
Silniki gaźnikowe
Czynność obsługowa nr 35
W silnikach gaźnikowych filtr paliwa umieszczony jest w komorze silnikowej na przewodzie paliwowym prowadzącym
ze zbiornika paliwa do pompy benzynowej. Filtr musi być wymieniany co każde 30 000 km:
• Przygotować nowy filtr, otworzyć obejmy zaciskowe • Nowy filtr należy założyć w taki sposób, aby strzałka
(str. 61) lub przeciąć je szczypcami. na korpusie filtru (wskazuje kierunek przepływu) skiero-
• Zużyty filtr odłączyć od przewodów i natychmiast wana była w stronę pompy benzynowej,
założyć nowy (wycieka benzyna).
Silniki wtryskowe
Filtry w silnikach wtryskowych (fot. poniżej) są tak skonstruowane, że funkcjonują prawidłowo przez cały okres
żywotności silnika. Wymiana filtru głównego lub wstępnego - ten ostatni nie występuje we wszystkich wersjach - jest zalecana jedynie w przypadku zakłóceń w funkcjonowaniu."


co Wy na to? wymieniać czy nie, a jak tak, to gdzie on się znajduje?
Ostatnio zmieniony 11 paź 2012, 22:14 przez terrmitt, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
wydrunio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 22 gru 2008, 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wydrunio » 13 maja 2009, 07:21

dla pewności od czasu do czasu lepiej wymienić

Awatar użytkownika
Ka1230
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 175
Rejestracja: 11 maja 2009, 10:01
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Ka1230 » 13 maja 2009, 08:02

Osobiscie stosowal bym sie do ksiazki jesli bedziesz mial jakies problemy to wymien ale bez powodu ja bym nie ruszal skoro w ksiazce pisze tak to chyba z nudow tego nie napisali ...

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 13 maja 2009, 08:02

Aż mi się wierzyć nie chce <lol>
Powiedziałbym, że odwrotnie...
Też mam ABK i niedługo się zabieram za wymianę filtra, na pewno nie zaszkodzi a po 15 latach miał prawo się zasyfić.

terrmitt

Post autor: terrmitt » 13 maja 2009, 14:43

właśnie sam byłem zaskoczony, dlatego o tym napisałem. Ale skoro tak piszą to coś w tym jest. A może niemcy nie spodziewali się że ich produkty się nie przeterminują po 15 latach i nadal będą śmigać :-P Tak czy inaczej ja swoją wymianę odkładam na później, kiedy będzie taka potrzeba. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi <ok>

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 13 maja 2009, 14:54

Filtr paliwa kosztuje raptem 35 zł chyba nie warto oszczędzać. Znajduje się z prawej strony przed tylną belką, wchodzisz pod auto na kanale i widzisz go.

Awatar użytkownika
IwaN
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 27 sty 2008, 20:07
Lokalizacja: Lublin

Post autor: IwaN » 13 maja 2009, 16:02

Ostatnio u kolegi w B4 silnik ABK zmienialiśmy wszystkie filtry itd. łącznie z paliwowym i jeździ jak jeździł...
Filtr nie jest drogi, a jeśli będziesz miał jakieś problemy, możesz zawsze założyć stary.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 13 maja 2009, 16:39

Wymieniać,każdy filtr ulega zużyciu.Na temat oleju w skrzyni biegów też możesz usłyszeć(i to w ASO...sam kiedyś udzielałem takich info...polityka firmy) że jest niewymienny,ale to bzdura.

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 13 maja 2009, 17:12

Na temat oleju w skrzyni biegów też możesz usłyszeć(i to w ASO...sam kiedyś udzielałem takich info...polityka firmy) że jest niewymienny,ale to bzdura.
no własnie bzdura czy nie??? bo usłyszałem to od niejednej osoby , w tym ASO jak i u osób handlujących częściami że oleju w skrzyni nie powinno się zmieniać tylko co najwyżej uzupełniać braki???(mowa oczywiście o audi bo w innych autach się wymienia) A jeżeli wymieniać to na ori olej (około 120zł za litr).

terrmitt

Post autor: terrmitt » 14 maja 2009, 07:22

Co do jakości paliwa to się zgadzam :-x
Przed chwilą oglądałem książeczkę z historią napraw ( prowadzona przez poprzedniego właściciela, kontynuowana przeze mnie ) i okazało się że wymieniał filtr 2 lata temu.

Co do syfu w baku - w zimę rozbierałem bak od góry ( myślałem że pompa nawala, okazało się ze to był przepływomierz ) i dokładnie oblukałem jak wygląda w baku po 17 latach od produkcji i szczerze mówiąc byłem zdziwiony - jak nówka z fabryki. No ale nie u wszystkich zawsze jest tak samo.

Narazie odkładam kupno filtra bo wczoraj poszedłem do sklepu kupić filtr kabinowy ( ten z ramką ) i zapłaciłem 70pln :shock: dlatego niunia w tym miesiącu wyczerpała już limit :-P ( dobrze że 70zł na miesiąc ją zawodala 8-) )

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 14 maja 2009, 08:38

każdy filtr sie wymienia ! porostu Niemcy nie przewidzieli że auto będzie tak długo jeździć to raz a dwa że będzie lany do niego polski żur zwany PB95 bądź PB98 :D sam niedługo wymieniam wszystkie filtry !!

irecki76
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 22 paź 2008, 20:19
Imię: Irek
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: irecki76 » 14 maja 2009, 08:43

Ksiazka, ksiażka wiele przydatnych informacji ale moim zdaniem nie wszystko nalezy brać tak do siebie co w niej pisza , autor z pewnoscia nie przewidywał drugiego dziesieciolecia uzytkowania samochodu a zawsze swiezy filtr czy olej lepiej pracuje i spełnia swoje warunki jak ten od nowosci

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 14 maja 2009, 10:48

misiek440, olej w skrzyni...tutaj był bym ostrożny.Jeśli w autku trzecia seta na budziku stukneła to wymieniać,ale uwaga tylko na olej przewidziany przez producenta(który przewidział w trakcie konstrukcji(skrzyni) i doboru materiałów określone warunki smarne,termiczne,opory itp.).Jeśli skrzynia nie ma aż tak dużego przebiegu uzupełniać(jeśli w skrzyni olej ma więcej niż 10lat wymieniać).Czasem mechanik lub sprzedawca poleci coś "lepszego" niż zaleca fabryka-absolutnie nie można słuchać takich rad.Podobnie wygląda sprawa kierowania się tylko i wyłącznie klasą lepkościową(to nie jedyny parametr),bywa że 5W30(silnikowy) i 5W30 innego typu i producenta są tak różne że jeden jest wskazany do konkretnego silnika a drugi wręcz przeciwnie.Dobrym przykładem jest mordowanie filtrów cząstek stałych(nowoczesne diesle) stosując nie odpowiedni olej.Jest to dość powszechny "grzech" domowych fachowców któży wszysko wiedzą lepiej...
"Usterka" kótra często występuje zimą czyli ciężka praca skrzyni na zimno(charakterystyczny objaw-jedynkę wrzucasz oburącz ;-) ) może minąć właśnie po wymianie oleju.

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 14 maja 2009, 12:19

A jeśli skrzynia działa nieco gorzej jak się porządnie rozgrzeje? Wymieniać czy nie?
W temperaturze otoczenia jaką mamy teraz skrzynia chodzi elegancko, jak sie rozgrzeje to czuć wyraźnie różnicę, jedynka nieraz ciężko wchodzi, coś jakby haczy, z 3-cim także jest różnica.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 15 maja 2009, 12:30

PMX,Jeśli jest różnica w oporach stawianych przy tej samej prędkości zmiany biegów,tej samej prędkości obr. i tym samym biegu (czyli dokładnie ta sama czynność-a zróżnicowanie jedynie w temperaturze pracy oleju) to bardzo prawdopodobne że to wina smarowania.Wymień olej i tyle.
To co piszesz o 1-szym i 3-cim biegu (ciężko wchodzą) najczęściej ma związek z faktem że właśnie te synchronizatory najszybciej idą do nieba.
Wymiana oleju napewno pomoże w stopniu zależnym od stanu skrzyni.
Prosty test:Jeśli zmieniając biegi dynamicznie przy prędkości obr. ok.3500 obr./min. wszysko jest super a przy 6000 obr./min. zaczyna zgrzytać,to wskazuje na zużycie synchronizatrów(mają więcej pracy/obciążenia i kwiczą ;-) ) żaden dramat ale trzeba o tym pamiętać jeżdżąc.

Zablokowany

Wróć do „Inne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl