Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Ile palą nasze autka ?

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 22 gru 2012, 16:51

krzysiek21_01_1989, jak to 48l?

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 22 gru 2012, 18:15

wymieniłem sondę i spowrotem wpiąłem drugą generację LPG, czekam na wyniki :D

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 22 gru 2012, 18:52

k3llys pisze:krzysiek21_01_1989, jak to 48l?
Ktoś ma chyba drugie denko w baku :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 22 gru 2012, 19:09

k3llys pisze:ślepak, ale ABT też raczej ekonomią nie grzeszy?

zapraszam do przeczytania kilku moich wypowiedzi w tym temacie i powtarzany wynik na kołach 18 stkach to 8,8 litra w trasie z dwiema\trzema osobami maks 120 km\h i kilka redukcji do wyprzedzania zamulatórow :-D w mieście 10\12. Dodam co ma na pewno duże znaczenia skrzynia CGY czyli najkrótsza jaka była i piąty bieg 3 tyś i 100km\h :mrgreen:

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 22 gru 2012, 19:30

No normalnie 48l ON, przed tankowaniem w baku była jeszcze dobra 1/3 zbiornika, bo staram się nie wyjeżdżać paliwa do końca, zwłaszcza teraz w zimie:) Kiedyś na zbiorniku prawie 1300 km zrobiłem, ale to latem i większość w trasie, m.in. za ten spory zasięg lubię to auto:)

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 22 gru 2012, 19:33

schack, sonde mistrzu kupiłeś oryginalną? czy uniwersalną?:> bo jak tą drugą to bym się cudów nie spodziewał :P lepiej kup czujnik niebieski od ecu oryginalny :P a swoją drogą aż tyle km robisz na bp że aż sondę wymieniłeś? bo przecież na gazie ona nie pracuje:D

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 23 gru 2012, 19:27

ori ;] czujnik wymieniony a przy II gen. gazu sonda pracuje pełną parą ;P

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 23 gru 2012, 19:46

krzysiek21_01_1989, a to co innego ;-) ja też moje TDI lubiłem za zasięg i spalanie :-D

ślepak, 8,8 trasa to porażka :mrgreen: miasto też nie wiele lepiej..

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 23 gru 2012, 21:52

schack, to dziwne bo ja też mam lpg 2 gen i sonda na pewno nie działa bo po przełączeniu z benzyny na lpg od razu wywala mi błąd sondy na komputerze :mrgreen:

A i ile płaciłeś za czujnik ?:D :-o

k3llys, tak jak pisałem były to wartości bez zbędnego wypruwania się żeby mało spalił :mrgreen:

Teraz przy -10\-15 i na krótkich odcinkach po mieście powtarzalne 13\14 wychodzi

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 23 gru 2012, 23:11

ślepak, nie obraź się, i może to też pytanie do innych.. po co ludzie kupują benzynowe 4-ro cylindrowe 80-tki skoro one palą nieco mniej od V-ki? a jednak V-ka ma pod nogą.. Jak dla mnie to do 80-tki B4 powinni produkować tylko 1Z dla oszczędnych i 2.8 ale to tylko moje zdanie ;-)

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 24 gru 2012, 00:04

ślepak przy gazi II gen jedynym podzespołem odpowiedzialnym za dobór mieszanki jest sonda lambda. Nie wiem co masz nie tak ale ja swój ostatnio podłączałem pod komputer do regulacji gazu i widziałem jak sobie ta sonda pracuje elegancko. Czujnik to 50 zł jedyny, który był w sabacie wtedy ;]

Awatar użytkownika
ślepak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 597
Rejestracja: 25 gru 2007, 17:53
Lokalizacja: Warendorf

Post autor: ślepak » 24 gru 2012, 02:02

k3llys, po części masz racje ale pokaż mi 2.6 czy 2.8 które zrobiło 400 tyś bez walniętej głowicy lewej czy prawej :mrgreen: do tego części tańsze i oc :-P

schack, racja bo z tego co pamiętam sonda daje sygnał do krokowca :P, a jak sonda zdechła robi się wtedy I gen lpg do ustawienia tylko i wyłącznie na śrubie:) ale z drugiej strony masz emulator (mam nadzieje że masz:P) który zawsze podaje prawidłowe wartości:
"Jako że regulacja dawki gazu w układach drugiej generacji nie jest wystarczająco szybka i dokładna, podczas pracy na LPG sterownik silnika wygeneruje błąd związany ze wskazaniami sondy lambda. W związku z tym stosuje się emulację sygnałów sondy lambda podczas pracy silnika na gazie. Odpowiednie urządzenie (emulator) wpina się w obwód sygnałowy sondy. Po przełączeniu zasilania na gazowe, generuje i wysyła on odpowiedni sygnał do sterownika silnika, symulując prawidłowe wskazania czujnika tlenu. Powrót do zasilania benzynowego oznacza zakończenie pracy emulatora i początek przesłania rzeczywistego sygnału z sondy do sterownika silnika"
z:
http://portal.promoto.eu/news/197-promo ... _generacji

I miało by to sens bo lpg spala u mnie idealne wartości a benzyne wciąga jak głupi :-o
Czyli wniosek z tego taki że jak silnik pracuje na lpg i mamy emulator zawsze mamy "idealne\książkowe" wartości sondy


Ale nie myślę o tym bo wartości spalania jak pamiętasz mam eleganckie:D :mrgreen: a kupiłeś sondę uniwersalną czy dedykowaną?:> i ile monet Cię to kosztowało bo jak pamiętam dedykowana z trzema kabelkami tania nie była:D

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 24 gru 2012, 10:47

k3llys pisze:po co ludzie kupują benzynowe 4-ro cylindrowe 80-tki
Bo takie PM czy ABT zrobi 500-700tys na fabrycznej uszczelce, panewkach czy na dobra sprawę uszczelniaczach zaworowych tylko że będzie paliło po 1,5l oleju na tyś km. I tam praktycznie nie ma co się psuć, wtrysk jest niezniszczalny, raz na jakiś czas poleci jakis czujnik za 20zł (lub 100 w serwisie ori) czy sonda padnie i tyle. Rozrząd strzeli to kupisz nowy założysz i jedziesz a w V6 to trochę zaboli po kieszeni.Taki silnik naprawi każdy bo chyba nie ma prostszego do naprawienia i nawet na dzisiejsze czasu to nie jest to jakis muł zwłaszcza w lekkiej B3 bo i do 100ki zbierze sie w te 11-12s i 180 poleci. A co do spalania to ile spali Vka po mieście na odcinku 10km w zimie albo lecie? Bo 1,8 spali z 10-11.5l.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 24 gru 2012, 11:01

Po co mi w B4 quattro 4 cylindrowy silnik ?

Zabawne :mrgreen:

pawlak178
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 07 mar 2012, 19:44
Lokalizacja: mazowieckie
Kontakt:

Post autor: pawlak178 » 24 gru 2012, 11:15

siema mi audi 80 b3 z silnikiem dz pali od 7ltr do 13ltr na 100km zale od jazdy hehehehe a tu kolego raporty wklejam ile co i jak http://www.autocentrum.pl/spalanie/audi/80/ wybierz model i bedziesz widzial pozdro <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl