Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Kable rozruchowe

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii a powinno być w dziale "Techniczne"
Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

[All] Kable rozruchowe

Post autor: Tauron » 23 paź 2010, 09:45

Witam szanowni koledzy
Pytanie być może trwialne, jednak chcialem zasięgnąć rady. Chcialbym kupić kable rozruchowe dla mojej audiczki 90 koników. Nie wiem natomiast jakie najlepiej kupić. Nie chodzi mi tu o zakup najdroższych bo najlepszych, a wystarczających. Ile Amperowe wystarczą 200A, 500A.
Jak długo jeżdżę a już z 10 roczek leci tylko 2 razy musiałem odpalać na kable, niegdy nie mialem swoich bo nie zaszła taka potrzeba. Mam jednak Aku Brigdestona 65 Amph, ale ma już swoje latka. W marketach można kupić kable po 12 zł max 200A, ale wiadomo jak to jest z tymi shitami.
Dzięki z góry za sugestie[/code]
Ostatnio zmieniony 17 paź 2012, 13:05 przez Tauron, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 23 paź 2010, 09:56

to co piszą to jest różnie nie sugeruj się tym bo to chinszczyzna.
za porządne kable trzeba dużo zapłacić.
im grubsze tym lepsze pamiętaj o tym.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 23 paź 2010, 10:24

To ja ci napiszę parę słów bo dopiero chciałem sobie zrobić samemu takie kable ogólnie żeby dało radę odpalić każde auto a więc tak średnica miedzi w środku muśi być 16 mm kwadrat to jest około 5 mm grubości miedzi lub 25 mm kwadrat w ten sposób jest to obliczane ale po przeliczeniach stwięrdziłem że nie opłaca sie robić bo koszt jest dużo droższy niż gotowe kable i teraz tak miałem ostatnio przypadek że padł akumulator w kolegi aucie passat b5 tdi i koleżanka przyniosła kable tej firmy 400 AMP http://allegro.pl/kable-rozruchowe-700a ... 84527.html
I na tych kablach od opla corsy też diesel odpaliliśmy tego passata także nie wiele sie zastanawiąjąc kupiłem te 700 AMP kable mnie tylko kosztowała cena kabli bo odebrałem sobie sam osobiście i na prawdę sa grube kable no i przedewszystkim sprawdzone
także firma to BOOSTER CABLE dodam że jakbym nie sprawdzał tych kabli to bym ich nie kupił one nie są cienki jak jakieś badziewie tesco jedna ważna rzecz przy odpaleniu na kable podłaczasz je i czekach chwilkę niech akumulator się podładuje i odpalasz bez problemu ja też myślałem że będę muśiał ze 100 zł wydać a jednak nie a jeszcze jedn0o na tych kablach odpalaliśmy ostatnio jeszcze jakąś toyote także są sprawdzone i ja już je mam :-D
Ostatnio zmieniony 23 paź 2010, 10:30 przez goldi j51, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 23 paź 2010, 10:29

Mam takie same kalble ale 500A kupione w OBI. Z tylu jest instrukcja i do diesla teoretycznie nadaja sie dopiero 700A wg informacji producenta. Ja osobiscie palilem na tych 500A diesle i nie bylo problemu. Najwazniejsze to zdjac oslonke gumowa z klamry i zobaczy jak jest zacisniety przewód i ile jest w nim miedzi.. W najtanszych chinczykach z marketu jest 4 zyly, które przy dluzszym kreceniu nawet benzyny powoduja roztopienie sie izolacji, oczywiscie aby do tego doszlo najpierw musza przekazac prad co tez nie zawsze im wychodzi :mrgreen:

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 23 paź 2010, 10:50

A no właśnie koledzy o to mi chodzi, aby posłuchac rady doświadczonych :). Zastanawiam sie czy mogą być inne minusy użytkowania takich shitów z marketow? To że nie podadzą napięcia, ale i może sie nadtopić izolacja. Czy mogą też jakoś zaszkodzić samemu aku, lub autkom podpiętym takimi tanimi kablami ?

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 23 paź 2010, 14:19

sa 3 opcje:
1. Nie kupujesz nic.
2. Kupujesz najtansze kable z marketu za 15zł przy pierwszej probie w akcie desperacji mozesz sie na nich powiesic..
3. Kupujesz lepsze kable za 30zł i masz wszystko w du...

Wybór nalezy do Ciebie <ok>

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 23 paź 2010, 15:01

PI7er, ale mi klina wbiłeś :P, waham się między 2 a 3 ;). Nie chodzi mo o kupienie jakichś shitów, pewnie że kupię jak radzisz, jestem tylko ciekaw czy shitami coś sobie można zaszkodzić podczas używania a to z tego prostego powodu , że mój brat ma takie shity i na Vectrze mu jakoś się udało odpalić, ja nie zamierza ryzykować :), ponadto mogę mu ew. przegadac żeby wybrał opcje 2 :)

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 23 paź 2010, 16:29

raczej nic nie uszkodzisz tylko tyle że nie odpalisz drugiego auta moje zdanie już znasz kable te z linku mam w bagażniku jak 400 AMP kable odpaliły diesel jak pisałem wyżej to 700 AMP na pewno będą lepsze

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 23 paź 2010, 16:50

Nie mówię konkretnie o tej marce bo jej nie znam. Chciałem tylko jeszcze raz uczulić - grubość optyczna bywa złudna. Guma jest tańsza od miedzi więc tandeciarze się wycwanili i robią grubą izolację a żyły zbliżone do tych w lampkach choinkowych. Polecam kupić raz a dobrze. Ja mam jakieś ale też nie górnych lotów. Sam ich nie potrzebowałem ale kilku osobom pomogłem.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 23 paź 2010, 21:15

Miałem te tanie i pomimo że niby 400A to grzeją się że można na nich jajka smarzyć, też się przymierzam do zakupu kabli, niby tamtej zimy bez świec żarowych auto paliło ale w tym roku mają być mrozy po -30 także warto mieć przy sobie ;-) I chyba wezmę te z linka kolegi. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 23 paź 2010, 22:30

z kablami i linką jest jak z prezerwatywą :) - lepiej mieć i nie potrzebować, niż nie mieć a potrzebować :) . Namierzyłem już sklep w okolicy, który się na allegro ogłasza i mają pożądane kable w dość atrakcyjnej cenie, zatem zawitam do nich i obadam jak te kabelki wyglądają

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 24 paź 2010, 00:26

Sprawdzilem moje kable i jednak to 400A, kosztowaly ok 20-25zł w OBI, byly tez 600A ale znacznie drozsze 35-40zł. Kupine na początku roku. Widac troche miedzi jest...
Obrazek

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 24 paź 2010, 13:01

albo pojechać na szrot, kupić kable z BMW ( idą często przez cala długość auta od aku z bagażnika) Kupić klamry i można scanie odpalać <ok>

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3207
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 29 paź 2010, 23:45

bartek18150 pisze:albo pojechać na szrot, kupić kable z BMW ( idą często przez cala długość auta od aku z bagażnika) Kupić klamry i można scanie odpalać <ok>
O takim patencie jeszcze nie słyszałem. Ja kupiłem kable 800A i są naprawdę
grube, odpalałem nimi dużego diesel w busie, w ogóle się nie grzeją, ale swoje
kosztowały. Już miałem dość Chinoli i kupiłem wyprodukowane w Niemczech z
certyfikatem ADAC i myślę, że mam sprawę na lata z głowy.

triodak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 30 sty 2010, 17:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: triodak » 11 lis 2010, 19:03

Przy zakupie kabli zwróciłbym uwagę na inny aspekt. Ich długość. W zalerzności od tego jak parkujemy może się okazać że kable 3 m będą za krótkie (parkowanie w mieście prostopadle do ulicy). Bo nie zawsze jest możliwość podjechania do siebie czy też wypchnięcia auta na ulice przed podłączaniem przewodów.

Myśle że każdy wie w jakim stanie ma akumulator i czy daje on rade przy -25*C czy już niedomaga przy -15*C. Jak wymiana słabego akumulatora jest odroczona to kable zaczynają być koniecznością. A wtedy zachodzi kwestia jak parkuje i czy 3 metrowe starczą czy jednak 5-6 m by było potrzeba (tak jak w moim przypadku).
Praktycznie 2x dłuższe kable powinny mieć 2x wiekszy przekrój (xx mm2) a to oznacza ok 3x droższe przewody niż przy 2,5-3m.

/Kable rozruchowe używane 1 na rok. Potrzeba 5-6m wynikła raz w przeciągu 5 lat. Czy naprawdę potrzebuje 5-6m?? Kwestia dyskusyjne ale to każdy sam podejmuje decyzje/

Pozostaje jeszcze kwestia techniki odpalania auta która pozwala zaoszczędzić na przekroju przewodów i czasie odpalania.
Osobiście zimą po 5-6 poprawnych próbach odpalenia auta (3-5 sek pracy rozrusznika i min 30 sek przerwy miedzy próbami) już bym szukał "dawcy prądu" a nie piłował akumulator do zera. Im bardziej zdołowany akumulator tym więcej prądu do udanego rozruchu trzeba będzie pożyczyć. Po znalezieniu dawcy i podłączeniu się pozostaje kwestia przekroju przewodu oraz faktu czy dawca podczas próby rozruchu ma mieć odpalony silnik czy nie.
Po podłączeniu warto podładować słaby akumulator przy pomocy pracującego silnika dawcy. Po 1-2 min pierwsza próba odpalania (5sek). Jeśli bedzie nie udana po 1 min kolejna. Gdy druga zawiedzie oznacza to jedno. Odpalany silnik potrzebuje więcej "prądu" niż jego akumulator i podłączone przewody są w stanie dostarczyć. (Szczególnie gdy słychać że w trakcie próby rozruchu rozrusznik kręci coraz słabiej). Skoro się nie udało to trzeba będzie poczekać. Jeśli dawca dysponuje czasem to może przez 10-15min podładować akumulator po czym można ponowić próbe rozruchu. [zawsze można połączyć dwa komplety kabli równolegle]

A teraz kwestia pracy silnika "dawcy" podczas odpalania "biorcy". Generalnie silnik dawcy powinien być zatrzymany zarówno podczas podłączania przewodów jak i podczas próby odpalania silnika biorcy.
Wynika to z następujących przyczyn:
- podłączanie pracującego dawcy do całkiem zglebionego biorcy dobrymi grubymi przewodami może wygenerować skokowy spadek napięcia który może wyindukować prądy/napięcia które mogą uszkodzić jakąś elektronikę (najczęściej u dawcy; np. elektroniczny układ stabilizacji napięcia w alternatorze). W nowszych autach alternator może mieć dość rozbudowaną elektronikę odpowiedzialną za samodiagnozę alternatora. Po przepaleniu któregoś jej obwodu ECU może stwierdzić niesprawny alternator i nie pozwolić odpalić auta.
- próba rozruchu biorcy przy działającym silniku dawcy również może wywołać skokowy spadek napięcia i reszta jak wyżej.
- odłączanie przewodów przy obu pracujących silnikach. Ponoć też może być szkodliwa ale analiza tematu i szukanie informacji w tej sprawie nie przyniosło skutków. Może mnie ktoś oświeci?

Na szczęście nie jest aż tak źle w praktyce i ja sam daje prąd na włączonym silniku. (Być może do czasu)

Kable w BMW do aku mają do 5m i do 50/70mm2. Ano warto na szrot się przejechać ;-)
[Tylko przewód powyżej 35mm2 linka jest dość sztywny jeśli nie jest wykonany jako spawalniczy. No i byle krokodyla do tego nie przyczepisz. Spawalnicze zaciski masowe to 15zł sztuka.]

Sam mam przewody rozruchowe 5m/35mm2 z krokodylami o mocnych sprężynach. Ważą jakieś 2,5-3kg. Planuje je sprezentować ojcu i zrobić sobie 6m/50mm2 (czyli jak 3m/25mm2) [50mm2 to przerost formy nad treścią. Ciężkie, sztywne i zbyteczne jeśli do zwykłej osobówki. Poprostu udało mi się kupić taki przewód w cenie 8zł/m ale nie jest on niestety spawalniczy :-( ]

Moja rada co do przewodów to:
3m/25-35mm2 (ok 100zł za komplet)
6m/35mm2 (ok 180zł za komplet)

Przewody kupujesz/robisz raz na całe życie. No chyba że ukradną z autem czego nikomu nie życze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl