[All] Niezbędnik posiadacza A80
witam ,co do płynu do spryskiwaczy polecam to http://allegro.pl/plyn-do-spryskiwaczy- ... 15770.html bez strachu starczy na 30 litrów świetnie usuwa owady zero zamazów
tomekk666, ok dzięki sorki widać nie zauważyłem wielkie dzięki za odpowiedź. Przyda mi się takie kompendium wiedzy, bo szukam właśnie 80 i zbieram wszelkie potrzebne do tego informacje. Pozdro
[ Dodano: 2013-06-10, 12:57 ]
Mam jeszcze pytanie,jak wam się sprawuje olej pełen syntetyk w ABK ? Własnie mam już swoją Audi i jeździła ona na pełnym syntetyku więc też taki chyba i zaleję nie ma sensu zmieniać na pół syntetyk skoro nic się nie dzieje.
[ Dodano: 2013-06-10, 12:57 ]
Mam jeszcze pytanie,jak wam się sprawuje olej pełen syntetyk w ABK ? Własnie mam już swoją Audi i jeździła ona na pełnym syntetyku więc też taki chyba i zaleję nie ma sensu zmieniać na pół syntetyk skoro nic się nie dzieje.
Witam
Męczy mnie ostatnio temat oleju przekładniowego do mojego Audi 1,9 1Z. Polecacie olej Mobil 1 SHC Full Syntetyk 75W90. Natomiast z tego co zdążyłem się zorientować olej ten ma zbyt wysoką lepkość kinetyczną i może powodować gorsza prace synchronizatorów skrzyni.
Właściwy olej powinien być:
1. Syntetyczny
2. 75W90
3. GL-4
4. Spełniać normę VW 501.50 (i tu uwaga: nie każdy olej spełniający normę ma właściwą lepkość kinetyczna np. produkt Febi'ego ma lepkość 114 mm2/s, czyli sporo za wysoką).
6. Mieć lepkość kinetyczna w 40 st. C ok 70mm2/s.
Oryginalny numer oleju to G 052 911 A1 - butelki 0,5l oraz G 052 911 A2 - butelki 1l.
W mojej opinii producentem tego oryginalnego oleju jest Castrol, a jego nazwa to: Syntrans Transaxle 75W-90 lub w skrócie: TAF-X 75W-90.
Nawet butelki VW i Castrola odnośnie tego oleju są identyczne, a cena 3 razy niższa w przypadku Castrola.
W moich zmaganiach z olejem natrafiłem na post:
http://forum.vw-passat.pl/threads/81535 ... -VW-501-50
Ilość oleju potrzebna do skrzyni to 2,25 l.
Pozdrawiam
Męczy mnie ostatnio temat oleju przekładniowego do mojego Audi 1,9 1Z. Polecacie olej Mobil 1 SHC Full Syntetyk 75W90. Natomiast z tego co zdążyłem się zorientować olej ten ma zbyt wysoką lepkość kinetyczną i może powodować gorsza prace synchronizatorów skrzyni.
Właściwy olej powinien być:
1. Syntetyczny
2. 75W90
3. GL-4
4. Spełniać normę VW 501.50 (i tu uwaga: nie każdy olej spełniający normę ma właściwą lepkość kinetyczna np. produkt Febi'ego ma lepkość 114 mm2/s, czyli sporo za wysoką).
6. Mieć lepkość kinetyczna w 40 st. C ok 70mm2/s.
Oryginalny numer oleju to G 052 911 A1 - butelki 0,5l oraz G 052 911 A2 - butelki 1l.
W mojej opinii producentem tego oryginalnego oleju jest Castrol, a jego nazwa to: Syntrans Transaxle 75W-90 lub w skrócie: TAF-X 75W-90.
Nawet butelki VW i Castrola odnośnie tego oleju są identyczne, a cena 3 razy niższa w przypadku Castrola.
W moich zmaganiach z olejem natrafiłem na post:
http://forum.vw-passat.pl/threads/81535 ... -VW-501-50
Ilość oleju potrzebna do skrzyni to 2,25 l.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 02 paź 2013, 14:30 przez Marszał, łącznie zmieniany 2 razy.
powiem tak polecam amory hart zrobiłem na nich jakies 110 tys i nadal dobre bo podstawa to dobre osłony żeby piasku i błoto na nie nie sypało az sam nie dowierzam wkoncu hart to wielka hurtownia sa hinskie żeczy i całkiem dobre pisze bo kilka amorów tego dystrybutora założyłem i jest ok. natomiast kolbenschmidt to naprawde dore bo polskie a tak serio to pierścienie sworznie i zawory to polski produkt tylko w niemczech przepakowany robiłem przy tym w 2002 roku
Hart to prawie to samo co topran. Tylko inny producent. Omijać panowie firmy kager. Również to samo co topran. Chociaż akumulatory kagera to dobra sprawa. Stosunek ceny do jakości super. Pompy wody to jeszcze hepu polecam. Co do produktów febi to się nie zgodzę. Sam na tych częściach jeżdżę i nie narzekam. Co do do łożysk skf to są to łożyska ina lub fag bo skf nie produkuje sam łożysk tylko umieszcza znak towarowy na łożyskach dobrej firmy. Podobnie jak ruvile czasami w ich pudełku jest wlozony fag. Co do oleju mobil to się zgodzę syf jak nic. Grupa vag używa castrola aktualnie ale są wyjątki bo nie które serwisy leja motula lub elfa. Ja osobiści smigam na castrolu i jestem zadowolony. Hamulce to tylko trw były lucas a kto się zna to wie co to za firma. Odradzam brembo boto bądziew. I tyle z mojej strony dziękuję i pozdrawiam.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
jeśli chodzi o tuleje met-gum to tylko i wyłącznie bige lub lemforder inne to złom nawet febi rok jazdy i wymiana nie wytrzyma więcej na wchaczach . hatr też większośc to złom ale amory pelecam naprawde i to nie do jednej 80 zakładałem a cena 58 zł na przód to śmieszne skoro ponad 100tyś zrobłem na nich.
- quattroBandit
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10
dobry temat, tylko poszczególne pozycje są poukładane w jakimś konkretnym celu - cena/jakość czy po prostu rozrzucone od tak?
W sprawie olejów miło by było podeprzeć się testami laboratoryjnymi (są do znalezienia w necie) zamiast opierać się na zdaniu "ten lepszy b o ja na nim jeżdżę już x lat" Podobnie sprawa przedstawia się z filtrami itp. Tarcze czy klocki to podobnie temat warty dłuższego zastanowienia się, i na ten przykład dopisania że niektórych firm klocki lubią po prostu piszczec, dziady jedne
Warto też dopisać w poszczególnych "działach", które z firm montowały swoje graty na pierwszy montaż lub są do dziś jako serwisowe oferowane przez ASO.
Do płynów dopisałbym boscha i ATE.
Do przegubów/osłon SKF i Lauber
Do tarcz także Textar, bo wciąż można dostać czasem
O Oponach bym nawet nie wspominał, jedynie rozmiary jakie powinny być w oryginale dla b1 b2 b3 b4 oraz coupe i cabrio
W rozrządzie czy też szklankach ktoś zapomniał o jednej z najlepszych firm - INA, warto by było o niej wspomnieć.
W sprawie olejów miło by było podeprzeć się testami laboratoryjnymi (są do znalezienia w necie) zamiast opierać się na zdaniu "ten lepszy b o ja na nim jeżdżę już x lat" Podobnie sprawa przedstawia się z filtrami itp. Tarcze czy klocki to podobnie temat warty dłuższego zastanowienia się, i na ten przykład dopisania że niektórych firm klocki lubią po prostu piszczec, dziady jedne
Warto też dopisać w poszczególnych "działach", które z firm montowały swoje graty na pierwszy montaż lub są do dziś jako serwisowe oferowane przez ASO.
Do płynów dopisałbym boscha i ATE.
Do przegubów/osłon SKF i Lauber
Do tarcz także Textar, bo wciąż można dostać czasem
O Oponach bym nawet nie wspominał, jedynie rozmiary jakie powinny być w oryginale dla b1 b2 b3 b4 oraz coupe i cabrio
W rozrządzie czy też szklankach ktoś zapomniał o jednej z najlepszych firm - INA, warto by było o niej wspomnieć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
- Lokalizacja: TKI