tarcie po wymianie maglownicy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 gru 2023, 21:15
- Imię: Grzegorz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
tarcie po wymianie maglownicy
Witam po wymianie maglownicy po 3tyś kilometrów zaczęło coś obciąć podczas kręcenia kierownicą dźwięk jest słyszalny z kolumny i z samej maglownicy kolumna sprawdzona i jest ok słyszałem o czymś takim jak smarowanie listwy ale nie wiem czy to pomoże, dodam że dzwięk powstaje po przejechaniu kilku kilometrów jak rano ruszam to jest cisza
- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 222
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Re: tarcie po wymianie maglownicy
Trudny temat. Może jak jest gęsty olej na zimnym, to nie daje znać (no bo to mineralny), a jak się dogrzeje, to na nieco bardziej płynnym takie coś wychodzi. Ze swoich doświadczeń może podam, żeby też zwrócić uwagę na pompę wspomagania (bo czy pewny jesteś, że dźwięk pochodzi z kolumny ?). Ostatnio (podczas ruszania) przez długi czas miałem postukiwanie na skręconych kołach (na maksymalnie wysuniętej listwie), na co winę zwalałem na maglownicę (bardzo trudne źródło do zlokalizowania, nawet na diagnostyce). Trochę przez przypadek wpadła pompa wspomy od 1.9 AHU i z racji tego, że uszczelniacz trochę puszczał, a sama pompa nieco hałasowała, to wleciała ta nowo nabyta na podmianę plus świeży płyn, do którego zawsze profilaktycznie dodaję Liquy Moly Stop Leak (każda, nawet najlepiej zachowana maglownica puszcza trochę płyn przez uszczelniacz). I o dziwo, zrobiło się cicho, żadnych stuków, a w gratisie dostałem jeszcze bardzo przyjemne i ciche wspomaganie. Tak więc, może warto żeby jakoś obsłuchać od dołu pompę podczas kręcenia kierownicą.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 gru 2023, 21:15
- Imię: Grzegorz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
Re: tarcie po wymianie maglownicy
Pompa odpada bo dźwięk jest nawet na zgaszonym silniku