[All] Ułamana śruba przy wymianie termostatu
[All] Ułamana śruba przy wymianie termostatu
Witam koledzy, mam mały problem. O tuż, zabrałem się zmianę termostatu, odkręcanie zajęło mi jakieś 10 min tylko gdy odkręciłem wąż, zdjąłem go spuściłem płyn, zacząłem odkręcać pierwszą śrubę z plastikowego węża i niestety jedna śruba się odkręciła ale druga się złamała tutaj pokaże zdjęcia o co mi dokładnie chodzi
Uploaded with ImageShack.us
i jedna śruba od tego się złamała i została w tej metalowej kapie, w jaki sposób mogę ją z tam tond wydostać?? 0,5 cm śruby wystaje...
Na przyszłość proszę tytułować wątki zgodnie z regulaminem (aby tytuł streszczał istotę problemu) i stosować właściwe tagi.
Uploaded with ImageShack.us
i jedna śruba od tego się złamała i została w tej metalowej kapie, w jaki sposób mogę ją z tam tond wydostać?? 0,5 cm śruby wystaje...
Na przyszłość proszę tytułować wątki zgodnie z regulaminem (aby tytuł streszczał istotę problemu) i stosować właściwe tagi.
Ostatnio zmieniony 17 paź 2012, 11:55 przez Royalpl, łącznie zmieniany 2 razy.
hmm... nie wiem czy to się uda :roll: możesz zniszczyć gwintRoyalpl pisze:A gdy wezmę małe wiertło i rozwierce tą starą śrubę tak by powyciągać jej kawałki,
to też nie jest głupi pomysł. możesz dospawać inną śrubę do niej i wtedy próbować odkręcić. ale po dospawaniu popsikaj jakimś penetratorem np. WD40 i zostaw niech zadziała. może wtedy łatwiej to się odkręci.Royalpl pisze:Myślałem aby do tego kawałka wystającego dospawać nakrętkę od środka i w tedy zacząć kręcić..
to może spróbuje dospawać ale to gdy przestanie padać bo niestety nie mam garażu a spawarki na deszczu nie użyje bo czasami może być sylwestrowo ;p w razie czego dam znać czy coś poszło czy nie. Dzieki za odpowiedz, jeżeli ktoś by miał jakiś ciekawy pomysł to proszę pisać bo pogoda się pogarsza i pracę spowalnia.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie ciekawa sytuacja. Te śruby mają to do siebie że dość mocno trzymają, ale jak już "pstrykną" to idą dobrze. Nie wiem jak dużo ci tej śruby tam wystaje. Generalnie robiąc to na aucie może być problem. Zawsze jednak możesz wyjąć całą pompę wodną - jest z tym chwilka roboty, ale całość będziesz miał na wierzchu.
Dodam jeszcze że nie zależnie które z powyższych rozwiązań wybierzesz to przydane może być delikatne podgrzanie okolic śruby - ale z tym trzeba delikatnie bo to jest aluminium z tego co pamiętam.
Przy podobnym problemie zrobiłem coś takiego: na wystającą śrubę nałożyłem pasującą nakrętkę, potem dwa spawy i poszło.
Dodam jeszcze że nie zależnie które z powyższych rozwiązań wybierzesz to przydane może być delikatne podgrzanie okolic śruby - ale z tym trzeba delikatnie bo to jest aluminium z tego co pamiętam.
Przy podobnym problemie zrobiłem coś takiego: na wystającą śrubę nałożyłem pasującą nakrętkę, potem dwa spawy i poszło.
Głupie pytanko czy jest jakiś schemat na forum jak odkręcić poprawnie pompę bym mógł sobie ją pod dach dać i na spokojnie spaw puścić i odkręcić??
Szukałem i nie znalazłem
Coś znalazłem czy to o to chodzi dokładnie ??
https://audi80.pl/b3-pm-i-pewnie-wie ... t29376.htm
Szukałem i nie znalazłem
Coś znalazłem czy to o to chodzi dokładnie ??
https://audi80.pl/b3-pm-i-pewnie-wie ... t29376.htm
Ostatnio zmieniony 17 maja 2010, 15:20 przez Royalpl, łącznie zmieniany 1 raz.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Trzeba wyjąć całą pompę rozwiercić ułamany gwint który został w środku i od nowa nagwintować nawet pod większy gwint.Natomiast co do wyjęcia pompy wody musisz podnieś alternator do góry tam pod nim masz śrubę na imbus musisz jeszcze zdemontować łapę która osłania pompę wody ona jest na trzy śruby na klucz 13 i od przodu silnika odkręcisz jedną nakrętkę na klucz 10 która trzyma osłonę i wyjmujesz pompę na wierz rozrządu nie trzeba rozbierać
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Znaczy że masz kijowe imbusy. Dobry imbus prędzej ci pęknie niż się odkształci. Nigdy nie kupuj imbusów które są czarnego koloru. Nic nie warte. Ja kupiłem jakiś czas temu jakieś srebrne, chyba topeksa za parę groszy i nie było jeszcze śruby która by nie poszła a używałem sporo siły - imbus wykręcał się o 90 stopni ale nie pękł i nie odkształcił się na stałe.Royalpl pisze:każdy imbus co wkładam wyciągam zjechany
Po za tym możesz użyć jeszcze budzenia śruby - czyli potraktować ją z młotka kilkoma solidnymi uderzeniami, czasem to pomaga.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2010, 16:31 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
A więc tak nie wiem jak u was ale u mnie leje i mechanika jest trochę ciężka jak się niema garażu, mniejsza o to, pompę udało się odkręcić, śruba która utknęła w gwincie też została usunięta przez mechanika spawem śruby, nowy termostat już w montowałem do pompy by potem się nie męczyć od dołu, jak ją skręcę wleje płyn odpalę auto i jak nagrzeje się do 90 stopni i wentylator ruszy to dam wam znać, chyba że nie ruszy to zostanie tylko czujnik... Ale dmucham na zimne bo wentylator sam na stykach pod akumulator chodzi ....
PS. Kupiłem imbusy te srebrne to po 3 machach już się poluzowało ładnie co prawda się wygiął troszkę imbus w połowie ale dało radę
[ Dodano: 2010-05-18, 15:53 ]
ehh wszystko poskręcałem nowy termostat wsadzony węże połowę wymieniłem bo kupiłem na zapas i nic . Jak się grzał tak się grzeje przy 90 stopniach wentylator się nie załącza, płynu wlałem do pełna i gdy się rozgrzał do 100 stopni wentylator się nie załączył i płynu zero ;((( . Nie wiem co mam już robić ;(
PS. Kupiłem imbusy te srebrne to po 3 machach już się poluzowało ładnie co prawda się wygiął troszkę imbus w połowie ale dało radę
[ Dodano: 2010-05-18, 15:53 ]
ehh wszystko poskręcałem nowy termostat wsadzony węże połowę wymieniłem bo kupiłem na zapas i nic . Jak się grzał tak się grzeje przy 90 stopniach wentylator się nie załącza, płynu wlałem do pełna i gdy się rozgrzał do 100 stopni wentylator się nie załączył i płynu zero ;((( . Nie wiem co mam już robić ;(
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
zle odpowietrzony nie ma takiej możliwości że wlejesz płyn zagrzejesz silnik do ponad 90 stopni i od razu ci się wentylator włączy.Musisz zrobić tak zagrzej autko do 90 stopni zgaś je odkręć delikatnie ale nie do końca kurek od zbiorniczka aż silnik trochę zaciągnie płynu dokręć korek odpal silnik i w ten sam sposób zrób kilka razy aż do tego momentu gdy termostat sie otworzy i puści obieg na silnik
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Kolego, a może masz niedrożną chłodnicę, czyli, nie ogrzewa jej równomiernie na całej jej powierzchni, (na górze może być gorąca, a na dole, gdzie jest czujnik od włączenia wentylatora może być zimna chłodnica) i stąd może być ten problem. Gdy silnik złapie te 90 stopni to weź ręką porównaj czy chłodnica na całej powierzchni ma taką samą temp. Tylko delikatnie dotykaj do chłodnicy, bo ręce poparzysz :lol: