[B3 1.6 PP] Chrobotanie na zimnym - lozysko
[B3 1.6 PP] Chrobotanie na zimnym - lozysko
Koledzy mam taki problem ponieważ kiedy rano lub też po kilku godzinnym postoju ruszam samochodem to z przodu dobiega jakieś chrobotanie nie mogę tego rozszyfrować skąd ono jest czy z koła czy z silnika czy ze skrzyni, generalnie zjawisko to występuje kiedy samochód jest dłuższy czas nie użytkowany. Kiedy przejadę jakieś 300-500metrów chrobotanie ucicha. I teraz nie wiem od czego zacząć sprawdzanie :?: Aha warto jeszcze dodać że słychać to tylko podczas jazdy zarówno na biegu jak i na luzie, natomiast na postoju już nie. Moje podejrzenie padło na skrzynię biegów no ale co by tam chrobotało :?: - to jest odgłos tak jak by jakaś blacha wprawiana była w wibracje. <osohozi>
Ostatnio zmieniony 24 cze 2012, 21:09 przez ysiul, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Odnośnie tego chrobotania po dłuższym postoju to może to jest łożysko koła :?: Dziś na trasie zaczęło mi jak by wyć łożysko. I nie wiem czy z przodu czy z tyłu, ale też nie zawsze wyje co jakiś czas się tylko odzywa, nie zależnie od przechyłów samochodu itd. Ale odgłos słychać jak by z przodu i może to chrobotanie było początkiem końca tego łożyska :?:
/B3 1.6 PP/ Chrobotanie na zimnym silniku
Zdejmij jeszcze pasek alternatora i sprawdz czy przypadkiem objawy nie ustapia,moze byc to rowniez sprawa uszkodzonego ktoregos z lozysk alternatora
/B3 1.6 PP/ Chrobotanie na zimnym samochodzie
Mialem to samo na zimnym .Potem cichlo i co jakis czas znowu sie pojawialo .W koncu postanowilem sie z tym zmierzyc / na 2gim biegu skrzynia5 AKM/ probowalem go na maxa chrobotanie przy 60km na 2-ce przy 80km na 2gim biegu bylo bardzo glosne/
[b3 1.6 PP] Chrobotanie na zimnym silniku
Najpierw zdjalbym pasek alternatora jesli chrobotanie /pisk znikna to jest to wina alternatora jesli nie znikna to nalezy szukac czegos z tych rzeczy co koledzy pisali .Zamiast narazac sie na koszty zaczalbym od alternatora ,nie jest zadna tajemnica,ze lozyska alternatora wytrzymuja ok 100-150tys km
Już zrobiłem na szybko test. Podniosłem koło to które podejrzewam o dziwne odgłosy i zakręciłem ręcznie i faktycznie co jakiś czas było słychać jak by tarł metal o metal z przemieszczeniem, potem przejechałem się samochodem i też było słychać to chrobotanie więc chyba pasek odpada tym bardziej że na postoju już nic nie słyszałem. . .