[B4 coupe NG] jakie sprzęgło polecacie
- grzechas_audi
- Forum Audi 80
- Posty: 521
- Rejestracja: 27 lip 2008, 18:13
- Lokalizacja: SR
[B4 coupe NG] jakie sprzęgło polecacie
witam tak jak w temacie proszę o doradzenie odnośnie zakupu sprzęgła do silnika NG (chodzi mi o kompletny zestaw)
- Fighter001
- Forum Audi 80
- Posty: 580
- Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
- Lokalizacja: Wrocław
Nie dlatego ze tanszy. Sachs spadl na jakosci, sa na forum tematy gdzie tarcza sprzegla wlasnie sachs poprostu sie rozsypala. Ja w swoim mam sprzeglo LUKa zakladane jeszcze na serwisie w niemcowni a to bylo jakies 5 lat temu i narazie slychac tylko przy wciskaniu sprezynki a sprzeglo jest jeszcze bardzo rzeskie wiec chyba dobry to wynik
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Ostatnio na klubie A4 klubowicz opisuje firmę Sachs OTO TEKST
Moje A4 1.9 TDi AFN 1996 rok, manualna skrzynia, napęd przedni. Auto sprowadzone jakiś czas temu przeze mnie od pierwszego właściciela z Niemiec. Serwisowane od urodzenia do teraz w serwisie autoryzowanym. Książka serwisowa, przebieg prawdziwy i potwierdzony, stan idealny.
Dlaczego naprawa?
Otóż raz na jakiś czas po ostrej jeździe na wolnych obrotach (około 850 obr/min.)wyczuwalne były delikatne drgania na drążku zmiany biegów, które ustawały po delikatnej przegazówce - wystarczyło 1200 obr/min. Poza tą wadą sprzęgło pracowało IDEALNIE (żadnych szarpań, skoków, zgrzytów, ślizgania, itp.).
Po wnikliwej weryfikacji symptomów w autoryzowanym serwisie STASZAK Duszniki Wlkp. orzeczono, że uszkodzone jest dwumasowe koło zamachowe. Więc umówiłem się na naprawę Z historii serwisowej mojego auta wynikało, że moje auto nigdy nie miało naprawianego sprzęgła, co po rozebraniu potwiedziło się, wszystkie elementy czyli dwumasowe koło zamachowe, docisk, tarcza i łożysko oporowe byłu marki LUK ale także z cechami Audi - OOOO Otóż WADA FABRYCZNA któregoś z elementów sprzęgła marki SACHS spowodowała nadpalenie tarczy na około 1 centymetrze na wewnętrznym obwodzie tarczy. Autoryzowany serwis powiedział mi, że to już drugi taki przypadek u nich ze SACHSEM, z LUKIEM nigdy tego rodzaju problemów nie było. Dzwonię do hurtowni i dowiaduję się, że gdyby sprzęgło było NIEUŻYWANE to nie byłoby problemu, a tak, to zestaw pojedzie do Niemiec (bo nie ma SACHS Polska), po badaniach dadzą odpowiedź co dalej, będzie trwało 2 do 3 TYGODNI !!!
Więc kupiłem następny zestaw, tym razem LUK - identyczny do montowanego fabrycznie ale bez loga Audi (cena 1870 zł brutto).
Moje A4 1.9 TDi AFN 1996 rok, manualna skrzynia, napęd przedni. Auto sprowadzone jakiś czas temu przeze mnie od pierwszego właściciela z Niemiec. Serwisowane od urodzenia do teraz w serwisie autoryzowanym. Książka serwisowa, przebieg prawdziwy i potwierdzony, stan idealny.
Dlaczego naprawa?
Otóż raz na jakiś czas po ostrej jeździe na wolnych obrotach (około 850 obr/min.)wyczuwalne były delikatne drgania na drążku zmiany biegów, które ustawały po delikatnej przegazówce - wystarczyło 1200 obr/min. Poza tą wadą sprzęgło pracowało IDEALNIE (żadnych szarpań, skoków, zgrzytów, ślizgania, itp.).
Po wnikliwej weryfikacji symptomów w autoryzowanym serwisie STASZAK Duszniki Wlkp. orzeczono, że uszkodzone jest dwumasowe koło zamachowe. Więc umówiłem się na naprawę Z historii serwisowej mojego auta wynikało, że moje auto nigdy nie miało naprawianego sprzęgła, co po rozebraniu potwiedziło się, wszystkie elementy czyli dwumasowe koło zamachowe, docisk, tarcza i łożysko oporowe byłu marki LUK ale także z cechami Audi - OOOO Otóż WADA FABRYCZNA któregoś z elementów sprzęgła marki SACHS spowodowała nadpalenie tarczy na około 1 centymetrze na wewnętrznym obwodzie tarczy. Autoryzowany serwis powiedział mi, że to już drugi taki przypadek u nich ze SACHSEM, z LUKIEM nigdy tego rodzaju problemów nie było. Dzwonię do hurtowni i dowiaduję się, że gdyby sprzęgło było NIEUŻYWANE to nie byłoby problemu, a tak, to zestaw pojedzie do Niemiec (bo nie ma SACHS Polska), po badaniach dadzą odpowiedź co dalej, będzie trwało 2 do 3 TYGODNI !!!
Więc kupiłem następny zestaw, tym razem LUK - identyczny do montowanego fabrycznie ale bez loga Audi (cena 1870 zł brutto).